Toon posts:

Een goed (en goedkoop) p!!! moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Ik heb op de pc interexpo in Utrecht een p!!! 550 Mhz gekocht voor 75 piek (volgens mij ben ik afgezet :()
Ik had met deze koop voornamelijk de bedoel om een 'goedkoop' processortje kopen en deze te ocen (voor de eerste keer :), ik wil dit graag leren :P) Ik had bij deze processor ook maar gelijk een moederbord gekocht voor 35 piek.. nah die deed het niet :(:(:( Jammer dus!!!
Nou wil ik dus naar de HCC beurs in utrecht en daar een moederbordje kopen voor deze proccesor alleen ik weet dus bij god niet welk moederbord hiervoor geschikt is :?
IEMAND EEN SUGGESTIE???

bvd

The Predator Kamil

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Je hebt een P3 550, das dus waarschijnlijk slot 1. Kan ook socket 370 zijn.

Moet je dus een slot 1 MoBo hebben met iNtel 440BX sjipset hebben of een Socket 370 MoBo met iNtel 440BX.

440ZX is een afgeslankte sjip, liever niet.
440LX en 440 FX zijn ongeschikt. Gaat maar tot 333@66MHzfsb.

Let verder op voldoende geheugenbanken (liefst 3), en of je een ISA slot nodig hebt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07
hoe weet je dan dat de cpu het wel doet?

en je bent niet afgezet, even er van uitgaande dat die cpu het goed werkt.

Verwijderd

Een Abit Be6 zou je kunnen kopen.

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 00:53 schreef THe_PReDaToR84 het volgende:
Hoi iedereen

Ik heb op de pc interexpo in Utrecht een p!!! 550 Mhz gekocht voor 75 piek (volgens mij ben ik afgezet :()
Ik had met deze koop voornamelijk de bedoel om een 'goedkoop' processortje kopen en deze te ocen (voor de eerste keer :), ik wil dit graag leren :P) Ik had bij deze processor ook maar gelijk een moederbord gekocht voor 35 piek.. nah die deed het niet :(:(:( Jammer dus!!!
Nou wil ik dus naar de HCC beurs in utrecht en daar een moederbordje kopen voor deze proccesor alleen ik weet dus bij god niet welk moederbord hiervoor geschikt is :?
IEMAND EEN SUGGESTIE???

bvd

The Predator Kamil
Afgezet? Haha, kijk eens op www.ibazar.nl daar staan ze voor 250,00 en ze hebben er soms wel 300,00 op geboden. Afgezet? Zeker niet

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 00:53 schreef THe_PReDaToR84 het volgende:
Voor die prijs kan bijna niet, dus zal wel defect zijn. Dan ben je inderdaad afgezet......
Heb je ook iets meer details van je mobo ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Heb je die proc van een duitser gekocht ?
Die stond nl ook in hengelo en ver kocht PIII 800 voor 100
Gulden.
Ik heb er naar gevraagt of ze 100% goed zijn.
Hij zij dat ze ongetest zijn dus ook geen garantie dus.
En niet terug komen eigen risico dus oplichting ?
Hij had er ook ongeteste moederborden liggen voor 35 gulden.
Maar ja als het stuk is, is 10 gulden nog teveel.
Denk dat je pech hebt met je spullen, jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze inderdaad bij een duitser gekocht.. :'( hmm dus ik moet maar niet te veel verw8en dat ie t doet :( naja lesje geleerd: |:( KOOP NOOIT SPULLEN TWEEDEHANDS OP EEN BEURS!!

nouja niks aan te doen dus IEDEREEN BEdANKT!!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Op woensdag 12 september 2001 17:29 schreef THe_PReDaToR84 het volgende:
|:( KOOP NOOIT SPULLEN TWEEDEHANDS OP EEN BEURS!!
Dat is denk ik niet waar. Je hoort genoeg ervaringen van mensen die daar heel goedkoop hele goede spullen kopen.

Verwijderd

Dat is dan puur een gok denk ik.
Doet ie het of doet ie het niet.
Die gene die zegt van wel, geen idee.
Voor mezelf heb ik een diskete drive gekocht, voor tien.
Heeft het twee dagen gedaan, doe het dus ook niet weer.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
op de beurs heb ik zovaak spul gekocht voor weinig
en het werkt nog (steeds )

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ligt er ook aan bij wie je het koopt.
Je kan pech hebben maar er zijn ook zat standjes die gewoon rest partijen opkopen en dus ook daadwerkelijk nieuwe spullen hebben die dus ook goed zijn en zelfs garantie hebben. Zo heeft mijn broer ooit een printer gekocht nieuw in doos van HP voor de helft van de prijs bij een stand. Garantie certificaat alles zat erbij, nadeeltje was dat de de printer dus voor het spaanse markt was bedoeld (rest partij) dus ook spaanse drivers maar ja die zijn zo gdl.
Printer is inmiddels 3 jaar oud en werkt nog steeds prima.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Je moet altijd vragen of het getest is en goed.
Als het niet getest is kan je het beter niet kopen.

Verwijderd

Tja, wat wil je dan, een Pentium III 550MHz voor zo goedkoop? Dat kan niet, en daar ben je nu ook achter gekomen. Heb ook een ATx kast gekocht op de beurs van vorige week zondag. :) Aleen het ledje werkt niet, nou ja wat maakt mij dat ene lampje uit? Wel erg goedkoop. :9

Verwijderd

Draai het stekkertje eens om, denk dat ie het dan wel doet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 12 september 2001 17:29 schreef THe_PReDaToR84 het volgende:
Ik heb ze inderdaad bij een duitser gekocht.. :'( hmm dus ik moet maar niet te veel verw8en dat ie t doet :( naja lesje geleerd: |:( KOOP NOOIT SPULLEN TWEEDEHANDS OP EEN BEURS!!
Nouja, kan lukken, kan missen. Ik heb van (vermoedelijk) diezelfde Duitser een Acer mobo en een 32x Toshiba CDRom drive gehaald, beiden goedkoop en zonder problemen. Elders op die beurs (bij ACC uit Eindhoven) een CDRW gehaald, zo DOA als maar zijn kan. Tja, you win some, you lose some.

Dus niet "koop noot spullen tweedehands" maar vooral eigen risico is eigen risico. Als je geen risico wil nemen ga je naar een profi IT bureau die voor 3x de nieuwprijs alles regelen met keiharde garantie. Je bepaalt gewoon zelf de risico- als je voor 1/2 van de marktprijs 'zonder garantie' koopt, moet je idd niet gaan lopen zeuren als je een keertje pech hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Over garantie gesproken: hoelang is die eigenlijk? Als het binnen het termijn valt kun je het dan niet gewoon in garantie zetten bij Intel of zo? Niet geschoten is altijd mis... en het is tenslotte alleen verzendkosten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 september 2001 16:30 schreef Jake Blues het volgende:
Over garantie gesproken: hoelang is die eigenlijk? Als het binnen het termijn valt kun je het dan niet gewoon in garantie zetten bij Intel of zo? Niet geschoten is altijd mis... en het is tenslotte alleen verzendkosten.
Hangt van veel dingen af. Doorgaans 12 maanden na verkoop, maar er zijn afwijkingen:

- Intel CPU's - de 'boxed' varianten 3 jaar (moet je wel het garantiebewijs hebben)
- Mitsumi CD gevallen: 12 maanden na aankoop, maar ook 15m na manufacture
- laptop batterijen - nooit meer dan 6m

Oslik blyat! Oslik!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 13 september 2001 19:08 schreef dion_b het volgende:
Intel CPU's - de 'boxed' varianten 3 jaar (moet je wel het garantiebewijs hebben)
Kun je dat BOXED (of OEM) afleiden van de opdruk op de processor? Lijkt me namelijk sterk dat je garantiebewijs moet overhandigen.

Een 550 zal toch wel jonger zijn dan 3 jaar?!?!
Pagina: 1