Gordelafkeur APK, vervanging statische gordel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-04 04:34
Hoi,

Ik heb een (oude) V70 die niet door de keuring komt i.v.m. een "beschadigde" gordel linksvoor. De beschadiging stelt eigenlijk niks voor maar goed, regels zijn regels.

Nu ben ik plan de V70 na mijn verbouwing weg te doen - tot dan is 'ie perfect om als transportwagen te gebruiken, en dus wil ik niet zoveel uitgeven aan reparatie.

Is het toegestaan om de huidige gordel te vervangen door een statische 3 punts gordel? Bijv. deze?

Of kom je hiermee alsnog niet de keuring door

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien heel flauw, maar heeft de keurmeester je hier niet op kunnen adviseren? Ik zou dat in elk geval wel direct even hebben nagevraagd...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 09:27

Rico

Wie dit leest is gek....

Kun je geen gordel uit een sloop v70 halen en die erin zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

Ga naar de sloop en haal een gordel van een S60/S80/V70. Allen hetzelfde en er staan er genoeg van op de sloop

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wedge23 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:13:
Hoi,

Ik heb een (oude) V70 die niet door de keuring komt i.v.m. een "beschadigde" gordel linksvoor. De beschadiging stelt eigenlijk niks voor maar goed, regels zijn regels.
Als de beschadiging niks voorstelt, dan komt ie gewoon door de keuring. Zonder reden echt geen afkeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
Teleluvr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:09:
[...]

Als de beschadiging niks voorstelt, dan komt ie gewoon door de keuring. Zonder reden echt geen afkeur...
Nope. Snee van 1mm is afkeur. Pluizen mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wedge23
Icephase schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:14:
Misschien heel flauw, maar heeft de keurmeester je hier niet op kunnen adviseren? Ik zou dat in elk geval wel direct even hebben nagevraagd...
Die had het veel te druk om dat na te zoeken. Kan een andere zoeken, maar om vanuit zijn perspectief te praten, hij is net terug van vakantie en moet alles inhalen - hij vind het niet eens erg als ik een ander zoek. Heb goede ervaringen met dit bedrijf dus zit ik niet echt op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
Een gebruikte kost je de kop ook niet: https://www.onderdelenlij...igheidsgordel-links-voor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Wedge23 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:17:
[...]

Nope. Snee van 1mm is afkeur. Pluizen mag.
Tsja, iets met integriteit van het geheel.

Anwb geeft prima advies: https://www.anwb.nl/exper...rden-vanwege-beschadiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
Teleluvr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:23:
[...]

Tsja, iets met integriteit van het geheel.

Anwb geeft prima advies: https://www.anwb.nl/exper...rden-vanwege-beschadiging
Klopt. En de beschadiging stelt nog steeds niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
Thanks! Zeer handige website :) Nu nog een tutorial vinden waar ze zo'n ding vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
Wedge23 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:42:
[...]

Thanks! Zeer handige website :) Nu nog een tutorial vinden waar ze zo'n ding vervangen.
YouTube: Volvo S60 Front Seat Belt Replacement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:39
Wedge23 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:41:
[...]

Klopt. En de beschadiging stelt nog steeds niks voor.
Nee, de beschadiging stelt wel wat voor.
Her zwakste punt bepaalt de kwaliteit van de gordel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je weet dat die gordel er niet voor de lol in zit he? Elke beschadiging van de gordel, hoe klein ook, is afkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:40
Hoi,

Nu ben ik plan de V70 na mijn verbouwing weg te doen - tot dan is 'ie perfect om als transportwagen te gebruiken, en dus wil ik niet zoveel uitgeven aan reparatie.

Is het toegestaan om de huidige gordel te vervangen door een statische 3 punts gordel? Bijv. deze?

Zou even naar de beun gaan, bij een V70 classic stelt het niks voor om even de gordel om te wisselen voor een goede gebruikte, hooguit n paar tientjes. Je zou ook zelf een herkeuring bij de RDW kunnen aanvragen als je het er mee oneens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
Marcel Br schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:48:
[...]

Nee, de beschadiging stelt wel wat voor.
Her zwakste punt bepaalt de kwaliteit van de gordel.
Dat is hetzelfde als zeggen dat gras groen is en de paus katholiek. De beschadiging stelt niks voor. Maar het doet er niet toe hoe erg de beschadiging is - altijd afkeur.

200 Newton teveel kracht op een fundering van een flat stelt ook niks voor, maar ergens moet je een grens trekken en moet de fundering 1cm dikker - waar in praktijk een zandkorrel extra genoeg is.

Maar oordeel zelf

[ Voor 11% gewijzigd door Wedge23 op 09-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Wedge23 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:30:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen dat gras groen is en de paus katholiek. De beschadiging stelt niks voor. Maar het doet er niet toe hoe erg de beschadiging is - altijd afkeur.

200 Newton teveel kracht op een fundering van een flat stelt ook niks voor, maar ergens moet je een grens trekken en moet de fundering 1cm dikker - waar in praktijk een zandkorrel extra genoeg is.

Maar oordeel zelf
En hoe is dit avontuur afgelopen? Goedgekeurd bij een ander APK station of toch gordel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 15:12
Ha, toevallig laatst eenzelfde euvel gehad.

Van de sloop een zelfde gordel gehaald, deze vervangen, kun je prima zelf ook trouwens. APK goedgekeurd en weer door. Pluizen is inderdaad toegestaan, maar scheuren zijn afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Als antwoord op je vraag Nee dit mag niet, staat vreemd genoeg niet duidelijk vermeld maar dit is voor vrachtwagens, landbouwvoertuigen of zoiets maar niet voor "gewone" autos. Een vaste constructie mag wel trouwens als racegordel/4/5 puntsgordels maar dan moet wel flink je auto aanpassen om dat goed te laten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 17-09-2024 12:20 ]

• Wedge23
Teleluvr schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:52:
[...]

En hoe is dit avontuur afgelopen? Goedgekeurd bij een ander APK station of toch gordel vervangen?
Avontuur is nog niet afgelopen, heb nog geen actie ondernomen - waarschijnlijk ga ik het zelf vervangen, pak er eentje van de sloop en probeer 'm zelf in te bouwen.

Ik zal wat foto's maken, ben ook van plan de koppeling te vervangen als ik toch bezig ben, die is ook aan zn einde toe - niet de moeite om door de garage te laten vervangen. Overigens doe ik dit niet zelf, maar mijn broer die hier veel handiger in is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wedge23
Uiteindelijk is de oplossing veel simpeler geweest, even met de staalborstel over de "beschadiging" gegaan, nu werd het gezien als pluizen is ie gewoon door de keuring gekomen.

Weer wat geleerd
Pagina: 1