Welk energiecontract past het beste bij onze situatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:40
Hallo allemaal,

Ons contract bij EnergieDirect is beëindigd nadat we zijn verhuisd naar onze nieuwe woning.
Momenteel zijn wij dus op zoek naar een nieuw(e) contract / leverancier.

Ik vind het lastig om in te schatten wat het verbruik van stroom/gas is, aangezien we van een appartement met blokverwarming naar een huis met vloerverwarming en zonder radiatoren zijn gegaan.

Wat algemene informatie:

- Qua gas hebben we alleen de vloerverwarming in onze woonkamer / keuken (4 groepen à ongeveer 40 m2). We willen later in onze toekomstige aanbouw ook vloerverwarming laten aanleggen.
- De overige kamers zullen worden verwarmd door airco's en/of elektrische radiatoren.
- Wij wonen er met zijn tweeën en daarnaast werk ik vrijwel elke dag thuis (dus meer stroomverbruik en ook de airco die vaker zal verwarmen/koelen).
- We hebben een intergas kombi kompakt hre 28/24 a ketel (huur).
- Geen zonnepanelen.

Kan iemand ons wellicht op weg helpen?
Is het beter om voor een lagere stroomprijs te gaan t.o.v. andere leveranciers of toch juist voor een lagere gasprijs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:31
je kunt bij de onafhankelijke energievergelijkers aangeven dat je je verbruik niet weet en dan gaat die site je helpen met inschatten. En dan kun je daar mee rekenen en evt de getallen wat aanpassen en kijken waar de verschillen ontstaan. Er zijn zelf aparte sites die je helpen met inschatten, even google vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-04 14:23
Schattings sites die ik heb gezien helpen je hier niet mee. Is het huis echt nieuw? Of kan je de vorige bewoner vragen?

Anders gewoon gokken en een beetje voorbereid zijn op een flink verschil.

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Een goede schatting maken van het verbruik in een hele nieuwe situatie als deze is niet mogelijk, dus ik zou het advies van de leverancier nemen en dan er van uit gaan dat je bij moet betalen bij de afrekening.

Je hoeft voor stroom en gas niet bij dezelfde leverancier te zitten, je kunt voor beide de goedkoopste uitkiezen.

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:19
Je kunt het ook een jaar dynamisch aankijken bij Zonneplan. Of zoeken naar een jaarcontract met bonus waardoor je nog een tientje per maand lager uitkomt.

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05:37

V-8

Uhmazing schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:47:
- De overige kamers zullen worden verwarmd door airco's en/of elektrische radiatoren.
Die elektrische radiatoren zou ik maar zo weinig mogelijk gebruiken, die zijn erg duur in gebruik. Zeker een stuk duurder dan gas / airco!

Toevoeging:
Overigens: ben je er van op de hoogte dat je verschillende leveranciers voor stroom & gas kunt nemen?
Dus bijvoorbeeld stroom bij leverancier A en gas bij leverancier B.

[ Voor 21% gewijzigd door V-8 op 26-09-2024 09:46 ]

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Pagina: 1