Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
Ik maak al jaren gebruik van ING voor al mijn bankzaken en ben ook zeer tevreden dat zij 1 van de voorlopers zijn mbt techniek in hun app.

Maar er is 1 ding waar ik mij mateloos aan erger en dat is de hoeveel spam en reclame die zij maken in de app.
Van "Unieke voorverkoop Acda en de Munnik in de Ziggo Dome" tot "Laten we een afspraak met een Financiel Coach".

En het is niet zo dat deze banners discreet zijn, nee ze nemen makkelijk 30% van het scherm in.

Ben ik de enige die zich hier mateloos aan ergert en is er een manier om dit soort sluipreclame uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieuws: AP waarschuwt banken gepersonaliseerde reclame niet zomaar in te zetten ?

Geen idee; ik zit bij ABN; enige reclame die ik ooit gezien heb, is voor een eigen produkt. Kan me voorstellen dat je met PiHole of iets dergelijks er thuis misschien vanaf kan komen; onderweg (dus 4G) is het wat minder intuitief?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben het volledig met je eens, heel irritant. Maar uitzetten kan helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:44
Ik vind het ook irritant.

Ik heb niet het idee dat het wat uit maakt welke keuze je maakt, later of verwijderen, je krijgt ze tzt toch weer terug in de app...

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen maar bevestigen dat ik het ook irritant vind. Ik vrees dat er niks aan gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 11:09
Waar staat deze reclame dan? Het is mij nog nooit opgevallen, en zie nu ook niks in de app?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb zelf geen ING, Maar volgens mij betaal je al snel 5 euro per maand en dan nog vinden ze het nodig om te verdienen aan reclame in hun dienstverlening?

Ik zou overstappen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik erger me er ook aan en heb ze er al meerdere malen feedback over gegeven, maar dat zal ze weinig boeien.

Die van Acda en de Munnik heb ik weg geklikt. Nu heb ik ''Heb je een vraag?'' met een bult tekst waar ik niet om gevraagd heb.

En toen ik die weg klikte en het scherm ververste kreeg ik ''inzicht door overzicht''

Echt mega irritant deze ''reclame'' in de app

PS. ik gebruik Android

[ Voor 62% gewijzigd door Ernemmer op 03-09-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 19:17
Ik heb nog nooit reclame in de app gezien. Is de reclame misschien op Android?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:41
@vormulier Ja... overstappen. De Rabobank heeft ook regelmatig advertenties in hun app.
Vandaag nog een schemvullende popup of je verenigingen wil sponsoren.

@MAX3400 Ik mag hopen dat de advertenties -in een bank app- niet van derden komen en dat pihole geen effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Rogar schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:21:
Ik heb nog nooit reclame in de app gezien. Is de reclame misschien op Android?
Hier Android en nog nooit gezien, buiten om een balkje met ING Verzekering of iets dergelijks, in iedere geval eigen producten. Niet zo veel mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Christoxz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:23:
[...]

Hier Android en nog nooit gezien, buiten om een balkje met ING Verzekering of iets dergelijks, in iedere geval eigen producten. Niet zo veel mis mee.
Het is inderdaad allemaal eigen producten. Die kaartjes van Acda en de Munnik via de ING punten winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Hier Ios gebruiker, maar herken mij er totaal niet in.
Waar en wanneer zou die reclame dan moeten verschijnen ??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik heb ook ING op android. Maar geen reclame. Wel heb ik Adguard Home in mijn netwerk. Gene idee of die dat wegfiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:13
Ook ING klant op iOS. Geen idee waar het over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Eric H schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:25:
Hier Ios gebruiker, maar herken mij er totaal niet in.
Waar en wanneer zou die reclame dan moeten verschijnen ??
Tussen je betaalrekening en je spaarrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:39

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

iOS gebruiker hier, en ik zie ook geen "reclames"...

(ik heb ook de auto-update uitstaan)

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
Voor de mensen die dit niet herkennen als reclame ik heb het over de volgende banners:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyeNs85OhsGex4HJTLtzu8sfckA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0txxnHqfJ7z6w8FWu2kUXxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfemO0CRuM0aRWLPqvMZLDpIVxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQLDe5kq1jIIN9EqXdX1RDEE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw0D2niMvEbi_onpsWhGDEwoA40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf26TNPLK7uF2mooynkZl4OV.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rm8g4FMBfY0HSeABPKLmMKjJ6Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3LZQv0HzR0TItPfE4NDBwXY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
Lekker overstappen. ASN doet er bij mijn weten niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

jeroen3 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:23:
@vormulier Ja... overstappen. De Rabobank heeft ook regelmatig advertenties in hun app.

@MAX3400 Ik mag hopen dat de advertenties -in een bank app- niet van derden komen en dat pihole geen effect heeft.
Dit is volgens mij niet of jij een vereniging wilt sponsoren. Hier kan jij invloed uitoefenen om de verdeling van het sponsorbudget van de rabobank uit jou regio te verdelen over de aangemelde verenigingen.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ernemmer schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:27:
[...]

Tussen je betaalrekening en je spaarrekening
Sparen bij de ING ?!?!
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen ;)

Ik heb een betaalrekeniing, een creditcard,mijn beleggingsrekeningen en mijn ING punten in het overzicht staan.
Heb hier echt nog nooit ook maar enige vorm van reclame tusne zien staan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 19:17
Bobo221 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:28:
Voor de mensen die dit niet herkennen als reclame ik heb het over de volgende banners:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb dit nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Ernemmer schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:25:
[...]

Het is inderdaad allemaal eigen producten. Die kaartjes van Acda en de Munnik via de ING punten winkel.
Vind ik nou niet echt een eigen product. Een reclame van een Samsung / Philips deal in de ING Shop zouden we toch ook niet zien als eigen product?

Iets als verzekeringen zie ik soms wel voorbij komen, maar zeker geen 30% en het valt eigenlijk nauwelijks op.
Screenshots van TS zouden wel opvallen, maar nooit gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eric H
Ga anders eens via je instellingen naar "Instellingen Privacy"
Je wordt dan ge-redirect naar een webomgeving van ING.
Hier kan je aangeven dat je geen gepersonaliseerde berichten wilt ontvangen.

Wellicht staat dit bij jou niet aan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Gelukkig nog nooit gezien. Ik gebruik de app op drie Android-devices.
Het verschil kan zijn dat ik geen spaarrekening heb bij ING, dus ook geen punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Dat lijkt me inderdaad heel irritant, maar ook hier totaal geen herkenning. Ik gebruik de app regelmatig maar dit soort reclames nog nooit gezien. Ik zou dus desnoods even contact opnemen met de klantenservice, zij weten ongetwijfeld hoe het uitgezet moet worden.

Ik heb overigens verschillende diensten bij ING inclusief betaal- en spaarrekening, maar dus geen last van extra reclames. Ik moet wel zeggen dat ik dat soort dingen ook altijd uitzet als ik de kans krijg, wieberen met al die reclame tegenwoordig overal maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjan90 op 03-09-2024 13:36 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Ik zag de reclame voor Acda en de Munnik net ook. Dat ze hun eigen diensten/producten willen promoten in de app kan ik nog ergens begrijpen. Ze zijn een commercieel bedrijf die hun geld verdienen met het aanbieden van bankproducten.
Maarrr... Ik betaal ze maandelijks een bedrag voor het product bankrekening + app en dan verwacht ik dat dat de kosten dekt die ze maken. Ik zit dan niet te wachten op reclame voor dingen als concerten enzo. Als een dienst gratis is weet ik dat ik (lees: mijn data) het product is dat verkocht wordt aan advertentieboeren. Maar, als ik ergens voor betaal verwacht ik alleen het product en verder niks.

Kreeg toevallig gisteren een uitnodiging om een enquete over de ING app in te vullen. Net maar even gedaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Yes dit heb ik ook, vind het ook zeer irritant! Zojuist de privacy instellingen gewijzigd maar lijkt nog niet te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 23:19
Christoxz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:18:
Waar staat deze reclame dan? Het is mij nog nooit opgevallen, en zie nu ook niks in de app?
Hier idem, ook ING klant, maar nog nooit een reclame gezien ...

Ik heb pushnotificaties uitstaan, kan het daarmee te maken hebben? (Inloggen ==> Service ==> Je app-instellingen==>Pushberichten)

[ Voor 19% gewijzigd door Houtenklaas op 03-09-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 16:44
Momenteel niks maar ik herken het wel. Wat iemand eerder zei, wellicht mis je een vinkje bij je privacy settings. Wel vind ik de wegklikbare banners (met veiligheidswaarschuwingen etc) irritant, want ze komen vrij snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Voor die genen die geen reclame zien, net als ik. Hebben jullie de app mogelijk in het Engels? Ik namelijk wel.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
gerritjan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:35:
[...]
Het verschil kan zijn dat ik geen spaarrekening heb bij ING, dus ook geen punten.
Je hebt ook punten bij een betaal rekening, je verdient deze tevens door juist bankzaken te doen.
https://www.ing.nl/punten/services/171488
brammerd21 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:00:
Momenteel niks maar ik herken het wel. Wat iemand eerder zei, wellicht mis je een vinkje bij je privacy settings.
Is niet het vinkje, deze stond bij mij nog uit. (aan = opt out).
Voor die genen die geen reclame zien, net als ik. Hebben jullie de app mogelijk in het Engels? Ik namelijk wel.
Goeie! Inderdaad Engels hier en geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nederlands hier en geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:29
Tukk schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:03:
Ik heb de App (op iOS) in het NL, heb echt nooooooit reclame.

Het enige wat ik me kan bedenken wat het is, inderdaad bij de privacy instellingen de "Ik wil geen gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen" dat is een OPT OUT dus die moet AAN.

Als je dat nu zou aanpassen verdwijnt het waarschijnlijk niet per direct, want het is al gepushed, maar nieuwe zouden dan niet meer moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Nu online
Christoxz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:05:
[...]
Je hebt ook punten bij een betaal rekening, je verdient deze tevens door juist bankzaken te doen.
https://www.ing.nl/punten/services/171488
Dat wist ik dan weer niet. Nieuwsgierig klikte ik op "Ga naar je puntenoverzicht".
Na het inloggen kreeg ik deze melding:
Je hebt geen Puntenovereenkomst. Kijk hier om alles te weten te komen over het Puntenprogramma.
Ik denk dat ik het maar even zo laat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb zojuist het vinkje ook even aangezet omdat ik het toch wel erg veel reclame vond worden. Daarna een paar keer de app gerefreshed en na elke refresh de ads verwijderd. Geen idee of dit het opgelost heeft, maar nu bij een refresh geen reclames meer :)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
IOS met spaarrekening en met punten. Alleen push meldingen uit. En ook de mogelijkheid dat ING voorspellingen doet aan de hand van je betalingen rekening uit. (dit is een regelrechte uitnodiging om je betaalgegevens te gebruiken voor spamberichten).

Verder alles geweigerd wat mogelijk is en nooit reclame.

Kortom: mijn idee is dat het toch een setting is waar ING de reclame ontvangers toe heeft verleid om deze aan te zetten. Dan zou het dus op te lossen moeten zijn.

Cookies eruit, app verwijderen en een frisse install en activatie waarbij zoveel mogelijk rechten geweigerd worden misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
A/B test van ING?

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 03-09-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:02
Het is geen reclame het zijn de eigen diensten van de ING de uitgelicht worden ACDA en de Munnik zullen ze vast hebben gesponsord waardoor ze wat kaarten goedkoper kunnen verkopen, Blijkbaar uit jou profiel wat ze hebben opgebouwd vind je acda en de munnik leuk ;)

Hiermee hopen ze kunnen up sellen/cross sellen/diagonal sellen of wat voor sellen ze ook maar kunnen van hun eigen diensten en services zoals bijvoorbeeld een lening voor je nieuwe zonnepanelen/thuisbatterij of hypotheek verhoging voor het renoveren van je huis naar label A+++ super duurzaam. Dit word op zowel de Android app als de IOS app gedaan ook op mijn.ing.nl

[ Voor 6% gewijzigd door aegis op 03-09-2024 14:54 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

aegis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:53:
Het is geen reclame het zijn de eigen diensten van de ING de uitgelicht worden
[...]
Hiermee hopen ze kunnen up sellen/cross sellen/diagonal sellen
Reclame dus

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Eric H schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:34:
Ga anders eens via je instellingen naar "Instellingen Privacy"
Je wordt dan ge-redirect naar een webomgeving van ING.
Hier kan je aangeven dat je geen gepersonaliseerde berichten wilt ontvangen.

Wellicht staat dit bij jou niet aan.
Dit heeft het gefixt, bedankt.

Toch apart dat ING hier zelf niet mee komt nadat ik 3 keer geklaagd heb hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

aegis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:53:
Het is geen reclame het zijn de eigen diensten van de ING de uitgelicht worden ACDA en de Munnik zullen ze vast hebben gesponsord waardoor ze wat kaarten goedkoper kunnen verkopen, Blijkbaar uit jou profiel wat ze hebben opgebouwd vind je acda en de munnik leuk ;)

Hiermee hopen ze kunnen up sellen/cross sellen/diagonal sellen of wat voor sellen ze ook maar kunnen van hun eigen diensten en services zoals bijvoorbeeld een lening voor je nieuwe zonnepanelen/thuisbatterij of hypotheek verhoging voor het renoveren van je huis naar label A+++ super duurzaam. Dit word op zowel de Android app als de IOS app gedaan ook op mijn.ing.nl
Ongevraagd aandacht vragen voor cross sellen heet bij mij gewoon reclame...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:56
jeroen3 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:23:
Ik dacht serieus dat ik gehackt was op mijn mobiel bankieren app. Het was een schermvullende popup op het inlogscherm in de app. Waarom doen banken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is niet discussiewaardig, dus het gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.