Whatsapp media op iphone via icloud & macbook question

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef.peeters
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-03 18:42
Hi,

een vraag waar ik niet meteen duidelijkheid over vind als ik het internet afschuim.
Ik gebruik al sinds jaar en dag whatsapp op mn iphone. Recentelijk een macbook aangekocht.
Gezien ik ook icloud gebruik logisch dat op de macbook ook de fotobibliotheek in sync is.
Nu zie ik ook een folder whatsapp staan met foto's in.
Echter waar ik niet meteen aan uit kan:

De fotobibliotheek op macbook bevat alle fotos die ik maak/wis etc op mijn gsm = duidelijk.

De whatsapp folder bevat precies niet alle fotos uit whatsapp? sommige zijn duidelijk terug te vinden in een chat, als ik vergelijk op datum en uur op de macbook in de betreffende folder kan ik die ook zien in een relevante chat. Maar dit geld dus niet voor alle foto's?
Dat het enkel verzonden foto's zijn lijkt me ook vrij duidelijk? (setting saved media afstaan)
En sommige van de foto's in deze folder zitten niet in mijn fotobibliotheek?
En alle foto's in de whatsapp folder zijn dan te relateren aan een chat? of kunnen die hier ook anders in terecht komen?

Iemand een idee waar het verschil en de logica hierin zit?

alvast bedankt,
J

[ Voor 3% gewijzigd door jef.peeters op 04-09-2024 13:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef.peeters
Niemand?

Ook bij whatsapp krijg ik geen antwoord, deze support wijst me eerder van het kasje naar de muur :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Whatsapp back-upt in principe niet direct naar iCloud om ze in te kunnen zien. Whatsapp maakt een onzichtbare back-up van zichzelf en die ga je in de Foto's app niet terugvinden.

Als je whatsapp foto's in een mapje ziet staan heb je die daar in principe zelf naartoe gesleept of toegang tot die foto's vanuit de WhatsApp app toegestaan, verwacht ik.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef.peeters
Hi nelizmastr,

Alvast bedankt voor de moeite om je antwoord. Echter heb ik nergens foto’s in een aparte map versleept.
Dat is dus het vreemde wat ik probeer te achterhalen, welke logica er zit vanuit whatsapp om foto’s wel/niet in die folder te plaatsen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

In principe plaatst whatsapp normaliter dus geen foto’s in de Foto’s app, dus ze komen daar niet helemaal “vanzelf”. Ik heb in mijn Foto’s app überhaupt geen whatsapp foto’s staan bijv.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
fotos/videos uit whatsapp worden alleen automatisch opgeslagen als je die instelling aan zet in de whatsapp app.

dan worden ze in je fotos gezet en dus in je icloud.

je kan daarbij natuurlijk altijd met de hand fotos/videos vanuit whatsapp opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef.peeters
Hi allen,

maar verzonden foto's sla je by default toch niet op?
ik neem een foto (staat in m'n fotorol) en die kan ik in een chat verzenden in whatsapp - die foto komt in die map terecht. Wat me vreemd lijkt, toch?
als het nu enkel zou zijn van fotos die je direct uit de app maakt en verzend zou ik er nog enigsinds de logica van inzien...
Pagina: 1