Mijn thuisnetwerk is op dit moment relatief simpel:
Als ik nu de modem/router reset omdat het internet weer loopt te kloten dan moet ik ook alle apparaten weer opnieuw (laten) verbinden. Een aparte router en modem zou dit probleem oplossen, maar idealiter zou het niet eens nodig zijn.
Mijn vraag is concreet; is het bijkopen van een goede router en die naast de Ziggo Connectbox inderdaad een goede en logische upgrade gezien mijn setup of zijn er andere goede ideeën? Alvast bedankt!
- Hoofdrouter en modem is een Ziggo Connectbox die met standaardinstellingen draait, met uitzondering van wat port forwarding en ik heb ooit gekeken welk kanaal het beste was (ik woon niet in een erg drukke omgeving).
- Op de 1e verdieping hangt een Ubiquiti UAP AC PRO. Ooit van iemand gekregen en werkt prima.
- Er zijn een tweetal switches waarmee een aantal belangrijke apparaten bedraad zijn aangesloten op de Ziggo Connectbox. Denk hierbij aan TV, receiver, NAS, Xbox, werkplek en het smarthome.
Als ik nu de modem/router reset omdat het internet weer loopt te kloten dan moet ik ook alle apparaten weer opnieuw (laten) verbinden. Een aparte router en modem zou dit probleem oplossen, maar idealiter zou het niet eens nodig zijn.
Mijn vraag is concreet; is het bijkopen van een goede router en die naast de Ziggo Connectbox inderdaad een goede en logische upgrade gezien mijn setup of zijn er andere goede ideeën? Alvast bedankt!
All I had to do was follow the damn train.