Baksteen uit schoorsteen, acuut probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:42
Wij hebben een gedeelde schoorsteen met onze buren, nu zagen wij dat er een baksteen uit deze schoorsteen lijkt te missen. Dit is het gedeelte 'van de buren', maar mocht dit een acuut probleem zijn willen wij hier wel graag wat aan doen (kans op lekkage bijvoorbeeld). Kan iemand hier een inschatting maken of we hier wat direct mee moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVknvib3kybT_Dhdr0pg6RZ4y0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRo4d7ZNfIyXfmxZeS4NubpF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
als er geen water door naar binnen loopt dan is dit prima zo. Maar er hoort wel weer iets terug in dat gat, er is nu in ieder geval wel meer kans dat er water naar binnen komt via loodslab of afbrokkelend cement.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Zo te zien kan de schoorsteen wel een opkanpbeurtje gebruiken als ik zo de voegen zie. De vraag is of je makkelijk door de voegen heen keen prikken (poreus). Het blijft lastig beoordelen van een foto. Direct nee denk ik maar je moet er uiteindelijk wel wat mee doen.

[ Voor 28% gewijzigd door TheDudez op 03-09-2024 11:27 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
Je zou denken dat die brok baksteen ergens in de tuin of regengoot ligt.
Die verdampt niet zomaar.

Als ik op de foto kijk, lijkt er in de specie een wigvormig of 3 hoekige afdruk te staan.
Ik denk dat het lood doorloopt achter de steen, en dat ze een flink bewerkte steen in de specie gedrukt hebben.
Ik vermoed dus dat er weinig kans op directe lekkage is.

Die voeg 1 steen naar rechts is ook helemaal weg.

Zoals @TheDudez aangeeft, de schoorsteen heeft wat aandacht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Of dit spoed heeft.. waarschijnlijk niet.

Maar er is nog ruim tijd voor de winter begint en zelf zou ik het dan wel repareren for de winter en gelijk even de voegen aanpakken en de rest inspecteren. Dan weet je echt 100% zeker dat er bij veel sneeuwval nergens smeltwater komt waar het niet moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:42
Dank allen, we gaan met de buren overleggen met deze informatie!
Pagina: 1