Ik heb gisteren met de klantenservice van Greenchoice gebeld met de vraag hoe ze omgaan met salderen bij dubbeltarief. In mijn geval leveren mijn zonnepanelen meer dan ik verbruik tijdens het normale tarief en heb ik dus een overschot. Dit overschot wil ik graag gebruiken voor het 'tekort' dat ik heb tijdens daltarief. De medewerker van de klantenservice kon mij geen goed antwoord geven, en bleef herhalen dat 'ik hetzelfde tarief krijg voor teruglevering'.
Weet iemand hoe dit zit? Ik dacht namelijk dat bij Greenchoice per telwerk gesaldeerd wordt, maar dat het overschot van normaal tarief wel te gebruiken is voor tekort daltarief? Indien dit niet het geval is (en ik een teruglevergoeding krijg voor overschot normaal tarief ivm verrekening met daltarief), wil ik naar enkeltarief. We hebben twee elektrische auto's dus als het wel gaat zoals ik denk dan is daltarief wel voordelig ivm opladen in de nacht.
Dank!
Weet iemand hoe dit zit? Ik dacht namelijk dat bij Greenchoice per telwerk gesaldeerd wordt, maar dat het overschot van normaal tarief wel te gebruiken is voor tekort daltarief? Indien dit niet het geval is (en ik een teruglevergoeding krijg voor overschot normaal tarief ivm verrekening met daltarief), wil ik naar enkeltarief. We hebben twee elektrische auto's dus als het wel gaat zoals ik denk dan is daltarief wel voordelig ivm opladen in de nacht.
Dank!
[ Voor 5% gewijzigd door Fbuijzen op 03-09-2024 10:28 ]
14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24