Greenchoice salderen per telwerk bij dubbeltarief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbuijzen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 07:57
Ik heb gisteren met de klantenservice van Greenchoice gebeld met de vraag hoe ze omgaan met salderen bij dubbeltarief. In mijn geval leveren mijn zonnepanelen meer dan ik verbruik tijdens het normale tarief en heb ik dus een overschot. Dit overschot wil ik graag gebruiken voor het 'tekort' dat ik heb tijdens daltarief. De medewerker van de klantenservice kon mij geen goed antwoord geven, en bleef herhalen dat 'ik hetzelfde tarief krijg voor teruglevering'.

Weet iemand hoe dit zit? Ik dacht namelijk dat bij Greenchoice per telwerk gesaldeerd wordt, maar dat het overschot van normaal tarief wel te gebruiken is voor tekort daltarief? Indien dit niet het geval is (en ik een teruglevergoeding krijg voor overschot normaal tarief ivm verrekening met daltarief), wil ik naar enkeltarief. We hebben twee elektrische auto's dus als het wel gaat zoals ik denk dan is daltarief wel voordelig ivm opladen in de nacht.

Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Fbuijzen op 03-09-2024 10:28 ]

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 13:47
Dit kan je in je contractvoorwaarden vinden. Meestal sturen ze je een pdf zodra je klant wordt.
Op dit moment wijzigen de voorwaarden constant, dus is het van belang wat exact voor jou geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fbuijzen ik zit nu ook bij GC en heb al een eindafrekening gekregen, daarin is echter niet eenduidig te zien wat ze tegen wat wegstrepen, aangezien het maar één maand was. Maar daarin staat het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRFfJy9sYoeffiWYa4ZIRzDG5vM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMoCpzFYGwbmjZcoBhRDn372.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOBUi-cMqpD6xU6HHIKwLmW0f-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81YSMDxQmZt3twjwvhkgzqaZ.png?f=fotoalbum_large

In mijn voorwaarde staat het overigens ook niet echt duidelijk beschreven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO8CTJftfg391HqUlNbP5Vqfx-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t4MQxIc59G4WeIl9Z4RyCCU5.png?f=fotoalbum_large
Dus de aanname is dat ze al je verbruik pakken en dat verwerken en niet alleen dal / normaal tarieven verrekenen. Overigens zit bij mij tussen dal/normaal en enkel tarief maar één halve cent, dus wellicht is het sowieso voor het gemakt de moeite om te wisselen naar enkel tarief.

Hiervoor zat ik bij Oxxio en die gooide alle teruglevering op één hoop en trokken dat eerst van het lage tarief af en daarna van het hoge. (of net andersom). Overigens stond daar ook duidelijk in de voorwaarde hoe ze dit deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbuijzen
In mijn contract staat hier niets over vermeld, alleen dat de jaarlijkse hoeveelheid verrekend wordt.

Er zit wel een rekenvoorbeeld in het contract (ook op de website te vinden onder contract) waar in staat dat een overschot op normaal tarief verrekend wordt met het daltarief. Hier staat ook een voorbeeld waar dit niet zo is als 'Dit voorbeeld speelt alleen als u met Greenchoice bent overeengekomen dat de teruglevering per telwerk
wordt berekend en per telwerk een verschillende terugleververgoeding geldt'.

Ik kan dus nergens zien of voorbeeld 1 of voorbeeld 3 geldt...

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbuijzen
Gaat mij er meer om of ik idd het normaal of daltarief krijg (scheelt bij mij 6 cent), of dat ik voor overschot op normaal telwerk de terugleververgoeding van 11 cent per kWh krijg (ipv 28 cent per kWh gemiddeld normaal en daltarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1