Hoi allemaal! Ik zou graag wat advies vragen voor het aanschaffen van de juiste audio setup voor bijeenkomsten/trainingen. We hebben regelmatig op zondag een bijeenkomst of trainingen waar de spreker tegen een groepje van 25 man spreekt ongeveer in een ruimte van 10 meter lang bij 5 meter breed.
Daarnaast nemen we deze bijeenkomsten ook op voor Youtube.
In de ruimte is een systeemplafond aanwezig.
We willen graag goede kwaliteit audio, zowel op de Youtube opname als in de ruimte waar de spreker spreekt. Maar we hebben niet een uitgebreid budget
Onderstaand is wat wij op dit moment in gebruik hebben. De speakers willen we vervangen, want deze zijn veel te groot en kost ons veel werk om op te zetten.
Relevante software en hardware die we gebruiken
- Camera Sony A6400 (aangesloten via HDMI)
- Atem mini Pro (opname apparaat)
- 4K schermpje voor overzicht van Atem Mini Pro.
- Mixer M1204-FX (Analoog)
- Speakers: Vonyx VPS152A luidsprekerset met statieven 15 inch, 1000W.
- Microfoon: Devine WMD-24 Basic Duo draadloos handheld systeem (2.4 GHz)
Devine WMD-24 Bodypack Set voor 2.4 GHz ontvangers
- Laptop HP probook 440 G8 (alleen voor Powerpoint presentatie).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
We hebben al verschillende dingen geprobeerd. Ik heb nu een ION Block Rocker speaker gebruikt en dat gaat redelijk, maar achterin is het wat minder te horen en er ontstaat een echo op de opname omdat we de speaker harder moeten zetten. We zouden graag iets vast hebben, dat we ook niet zoveel tijd kwijt zijn met het opbouwen. Ik heb gekeken naar plafond speakers, maar ik weet niet goed wat verstandig is daarin.
Als jullie meer informatie nodig hebben, laat het mij weten!
Daarnaast nemen we deze bijeenkomsten ook op voor Youtube.
In de ruimte is een systeemplafond aanwezig.
We willen graag goede kwaliteit audio, zowel op de Youtube opname als in de ruimte waar de spreker spreekt. Maar we hebben niet een uitgebreid budget
Onderstaand is wat wij op dit moment in gebruik hebben. De speakers willen we vervangen, want deze zijn veel te groot en kost ons veel werk om op te zetten.
Relevante software en hardware die we gebruiken
- Camera Sony A6400 (aangesloten via HDMI)
- Atem mini Pro (opname apparaat)
- 4K schermpje voor overzicht van Atem Mini Pro.
- Mixer M1204-FX (Analoog)
- Speakers: Vonyx VPS152A luidsprekerset met statieven 15 inch, 1000W.
- Microfoon: Devine WMD-24 Basic Duo draadloos handheld systeem (2.4 GHz)
Devine WMD-24 Bodypack Set voor 2.4 GHz ontvangers
- Laptop HP probook 440 G8 (alleen voor Powerpoint presentatie).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
We hebben al verschillende dingen geprobeerd. Ik heb nu een ION Block Rocker speaker gebruikt en dat gaat redelijk, maar achterin is het wat minder te horen en er ontstaat een echo op de opname omdat we de speaker harder moeten zetten. We zouden graag iets vast hebben, dat we ook niet zoveel tijd kwijt zijn met het opbouwen. Ik heb gekeken naar plafond speakers, maar ik weet niet goed wat verstandig is daarin.
Als jullie meer informatie nodig hebben, laat het mij weten!
[ Voor 3% gewijzigd door Mark281991 op 03-09-2024 10:06 ]