PC geeft geen signaal na windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capito
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Mijn vraag

Ik heb onlangs met de hulp van wat tweakers pc componenten bij elkaar gezocht en die in elkaar gezet. Dit zijn de componenten:

Zotac Zotac Gaming GeForce RTX 4070 TI Super holo 16G
MSI MPG A850G PCIE5 PSU
Kingston DDR5 Fury Beast 2x32GB 6000 RAM
ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI motherboard
Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 (Black) water cooler
AMD Ryzen 9 9900X Processor
Kingston KC3000 2TB M.2 SSD
Chieftec Apex Air GA-01B-M-OP Case

Helaas krijg ik na de installatie stappen geen signaal van de computer, en ik kom er niet uit waar precies het probleem zit. Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb windows 11 gedownload op een stick en de pc daarmee geboot.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik zie dat er een wit lichtje gaat branden bij het aanzetten van mijn pc. Dat lichtje verdwijnt als we in het windows installatie menu komen, maar als we vervolgens opnieuw opstarten in de installate keert het weer terug en blijft de pc op een zwart scherm staan zonder signaal.

Zie bijgevoegd een foto en video van het witte licht en het installatie process:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0m0qEUu8FmhHMMDiFOSHj5QDNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZ67QUvTZo5DUDJ7e9dwf5gW.jpg?f=fotoalbum_large

[Video: https://go.screenpal.com/watch/cZQei7VRZxw]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
capito schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:53:
Ik zie dat er een wit lichtje gaat branden bij het aanzetten van mijn pc.
The Q-LEDs check key components (CPU, DRAM, VGA, and booting devices) during the
motherboard booting process. If an error is found, the critical component's LED stays lit up
until the problem is solved.
Welke van de 4 is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capito
Het is de VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capito
En daarbij moet ik ook melden, dit probleem was ook het geval toen ik de GPU nog niet geinstalleerd had, dus volgens mij is het niet mijn videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:30
capito schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:06:
En daarbij moet ik ook melden, dit probleem was ook het geval toen ik de GPU nog niet geïnstalleerd had, dus volgens mij is het niet mijn videokaart
Inderdaad wel een belangrijk detail om te weten.

Misschien dat er een probleem ontstaat bij het updaten tijdens de installatie?
Probeer dus eens te installeren offline/zonder internet verbinding of je de installatie dan wel kan voltooien?

Google: Windows 11 installeren zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

een google hit hierop;
After a bit of troubleshooting and checking to see if the video card was plugged in well, I came up with simply changing the connector from Displayport to HDMI.

After changing to HDMI, the white LED stopped glowing.

What seems to have caused the problem:

My display can only do Displayport 1.2a, while the 4070Ti outputs DP 1.4a. Apparently, this then leads to feedback that causes the white LED to light up.

Allicht het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capito
Ik gebruik al HDMI, dus dat is het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

capito schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:15:
Ik gebruik al HDMI, dus dat is het waarschijnlijk niet.
Uhuh... En waar aangesloten?

Want zowel moederbord als gpu hebben verschillende outputs. En daarmee kan je dus ook (extra) testen of het aan de 4070 ligt of dat het wel werkt met de 9900X

Je foto is overigens niet heel duidelijk maar heb je wel beide 12V-aansluitingen van psu naar moederbord aangesloten?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 03-09-2024 12:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capito
Aangesloten op zowel de HDMI ingang van het moederbord als de HDMI ingang van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is allemaal wel summiere antwoorden; welke BIOS-versie heb je want volgens mij moet je minstens 2613 hebben. Die is pas 4 maanden oud en het kan dus zomaar zijn dat jouw moederbord al langer dan 4 maanden in voorraad was en dus niet up-to-date.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capito
Alright, ik heb iets vreemds ondervonden. In het installatieproces heb ik gekozen om mijn device naam te skippen. Toen ik dat deed kreeg ik meer opties in het installatieproces te zien, en windows is nu succesvol geinstalleerd. Kan me niet voorstellen waarom dit precies het geval is, but if it works it works I suppose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:30
capito schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:45:
Alright, ik heb iets vreemds ondervonden. In het installatieproces heb ik gekozen om mijn device naam te skippen. Toen ik dat deed kreeg ik meer opties in het installatieproces te zien, en windows is nu succesvol geinstalleerd. Kan me niet voorstellen waarom dit precies het geval is, but if it works it works I suppose.
Opmerkelijk inderdaad , maar wel mooi dat het nu dan toch werkt. :)
Ik weet wel dat als je een appraat/device naam invoert Windows dan meteen daarna een extra herstart uitvoert om het installatieproces te voltooien.
Daar gaat dan blijkbaar iets niet goed.
Je kan je PC natuurlijk achteraf nog een specifieke naam te geven.
Pagina: 1