Mijn Odido glasvezel verbinding (voor de ONT) ligt er al meer dan een week uit en we hebben ons tot nu toe beholpen met de wifi van de buren. Omdat Odido mij een simkaart met onbeperkte data aanbod heb ik nu als backup verbinding heb ik een 4G USB dongle gekocht en een TP-Link ER605 router (die ik over 2 maanden toch al nodig had). De dongle werkt goed via de router en als ik mijn computer rechtstreeks op de router aansluit heeft deze internet (via de USB dongle).
Ik wil nu graag de TP-link aansluiten op de WAN poort van de Odido router (Zyxel T-56) om ook weer mijn eigen wifi te hebben, maar dat werkt niet. Ik heb al geprobeerd om op de TP-link de LAN port te taggen met VLAN 300, maar dat leek nog niet te helpen. Ik vermoed dat ik nog iets anders moet aanpassen in de instellingen omdat ik de TP-Link nu eigenlijk als een modem aan het gebruiken ben en niet als een router. Is er iemand die me in de juiste richting kan duwen?
Ik wil nu graag de TP-link aansluiten op de WAN poort van de Odido router (Zyxel T-56) om ook weer mijn eigen wifi te hebben, maar dat werkt niet. Ik heb al geprobeerd om op de TP-link de LAN port te taggen met VLAN 300, maar dat leek nog niet te helpen. Ik vermoed dat ik nog iets anders moet aanpassen in de instellingen omdat ik de TP-Link nu eigenlijk als een modem aan het gebruiken ben en niet als een router. Is er iemand die me in de juiste richting kan duwen?