Netgear orbi RBR50 met KPN modem en NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravaoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 16:26

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Ik heb een RBR50 en een aantal satelieten. De RBR50 hangt aan mijn KPN modem. Nu zit er direct aan mijn KPN modem een synology DS723+ NAS (voor de snelheid van foto's etc. als ik via mijn mobiel benader) en zit mijn philips tv op de wifi via de orbi's. Nu ziet mijn tv de gedeelde mappen op mijn NAS niet. Vreemd want als ik met een browser kijk op een ander apparaat dat met wifi van de orbi is verbonden, zie ik dat wel. Nu weet ik niet welk protocol de tv gebruikt en of het bijvoorbeeld niet over een hub (orbi naar kpn modem) kan. Te weinig verstand van. Ik wil de RBR controleren of die in AP mode of Router mode staat. Maar nu kom ik niet ingelogd. Ik kom met orbilogin.com steeds op de herstel wachtwoord pagina uit.

twee vragen:

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem met het vinden van de gedeelde map op mijn tv?

Weet iemand hoe ik wel in de RBR50 kan inloggen want de IOS app van ORBI heeft te weinig instelling mogelijkheden (wat onbegrijpelijk en jammer is)?

Dank alvast voor jullie reacties.

Beste antwoord (via ravaoo op 27-09-2024 12:39)

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
ravaoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:41:
[...]

De kpn box deelt de adressen uit
En de DHCP server op de Orbi staat uit? Check dan even of de IP-adressen van de NAS en de TV in dezelfde range zitten.

Je geeft aan dat je het WW van de Orbi niet (meer) weet. Het serienummer van de router kan je in de app vinden onder Settings > Router Settings. Mocht dat niet helpen, wat let je om de router te resetten en daarná in accesspoint mode te zetten? Standaard username en wachtwoord vind je hier (PDF alert).

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Alle reacties

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Niemand die weet wat ik kan doen?

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QBJrT42bXkv3rhrAX01zjhhkX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9ndm02N7EK5POghB7OwFsjh.png?f=fotoalbum_large

De situatie waarin mijn tv geen foto's of Video's ziet van mijn NAS

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:53
Mogelijk dat je TV alleen DLNA protocol ondersteunt?
Voor DLNA op je Synology kan je ff hier kijken:
https://kb.synology.com/e..._DLNA_UPnP_compliant_DMAs

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Bernard0343
Ha @ravaoo ,

Je kan met een browser inloggen op de Orbi-router via het (lokale) IP-adres van de router. Zitten de IP-adressen van de TV en de NAS in dezelfde range? Als je de Orbi in router-mode hebt staan, draait er op de router een DHCP-server.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Als die Orbis in router mode staat (is de default) dan maakt hij een nieuw subnet en alles wat rechtstreeks op je Experiabox zit aangesloten is dan een ander subnet en die kunnen elkaar niet bereiken.

Oplossing is of die Nas op de Orbi aansluiten of die Orbi in Accesspoint mode zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Bernard0343 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:17:
Ha @ravaoo ,

Je kan met een browser inloggen op de Orbi-router via het (lokale) IP-adres van de router. Zitten de IP-adressen van de TV en de NAS in dezelfde range? Als je de Orbi in router-mode hebt staan, draait er op de router een DHCP-server.
Ik heb dat geprobeerd maar kom in een reset wachtwoord loop. Ik moet dan het serienummer van de router ingeven en

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Ben(V) schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:54:
Als die Orbis in router mode staat (is de default) dan maakt hij een nieuw subnet en alles wat rechtstreeks op je Experiabox zit aangesloten is dan een ander subnet en die kunnen elkaar niet bereiken.

Oplossing is of die Nas op de Orbi aansluiten of die Orbi in Accesspoint mode zetten.
Orbi in Accesspoint mode zetten kan (nu) niet met de app maar met een browser op het ip adres. En daar heb ik het reset wachtwoord loop probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door ravaoo op 25-09-2024 16:40 ]

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Bernard0343 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:17:
Ha @ravaoo ,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
ravaoo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:41:
[...]

En de DHCP server op de Orbi staat uit? Check dan even of de IP-adressen van de NAS en de TV in dezelfde range zitten.

Je geeft aan dat je het WW van de Orbi niet (meer) weet. Het serienummer van de router kan je in de app vinden onder Settings > Router Settings. Mocht dat niet helpen, wat let je om de router te resetten en daarná in accesspoint mode te zetten? Standaard username en wachtwoord vind je hier (PDF alert).

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Bernard0343 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:02:
[...]

Dank voor de tip. Reset heeft geholpen en kan weer in de router. Ik moest wel even wachten dat de rest van ons gezin uit het huis was. Anders was de wereld te klein geweest :)

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Topicstarter
Probleem heb ik opgelost door media server op de nas te installeren. Nu kan ik weer bij mijn homevideo's op mijn tv.
Pagina: 1