Mijn ouders wonen in Belgie en hebben sinds jaar en dag internet via Telenet. Hierbij hebben zij internet, televisie vie een decoder en een huislijn voor bellen binnen Belgie (ze hebben een NL mobiel nr). Volgens mij betalen ze nu iets van 80 of 90 euro per maand.
Omdat de maandelijkse lasten best hoog zijn ben ik op zoek naar een goedkoper abonnement, waarbij de volgende zaken gewenst zijn:
Nu zijn er ook abonnementen met gelimiteerde data. Omdat ik zelf onbeperkt in Nederland heb, heb ik geen idee wat een gemiddeld verbruik is van normale gebruiker. Wordt TV meegeteld met data, of is dat apart? Hoeveel verbruik hebben streamingdiensten zoals Netflix en Prime?
Kan iemand mij helpen om wat meer inzicht te krijgen in het verbruik, of eventueel verwijzen naar een goede deal?
Omdat de maandelijkse lasten best hoog zijn ben ik op zoek naar een goedkoper abonnement, waarbij de volgende zaken gewenst zijn:
- Snelheid: ze gebruiken het alleen voor wat surfen en muziek luisteren, ze downloaden geen grote bestanden.
- TV: ze willen een decoder want TV kijken via de app is te lastig. Hierbij moet Nederland 1, 2 en 3 inbegrepen zijn.
- Telefoon: ze hebben nu een vaste lijn die ze alleen gebruiken voor gesprekken naar en van Belgie. Is geen must om te houden, want volgens mij kunnen ze voor die incidentele telefoontjes ook een prepaid telefoon aanschaffen in Belgie.
Nu zijn er ook abonnementen met gelimiteerde data. Omdat ik zelf onbeperkt in Nederland heb, heb ik geen idee wat een gemiddeld verbruik is van normale gebruiker. Wordt TV meegeteld met data, of is dat apart? Hoeveel verbruik hebben streamingdiensten zoals Netflix en Prime?
Kan iemand mij helpen om wat meer inzicht te krijgen in het verbruik, of eventueel verwijzen naar een goede deal?