Gemiddeld dataverbruik voor internet in Belgie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 16:44
Mijn ouders wonen in Belgie en hebben sinds jaar en dag internet via Telenet. Hierbij hebben zij internet, televisie vie een decoder en een huislijn voor bellen binnen Belgie (ze hebben een NL mobiel nr). Volgens mij betalen ze nu iets van 80 of 90 euro per maand.

Omdat de maandelijkse lasten best hoog zijn ben ik op zoek naar een goedkoper abonnement, waarbij de volgende zaken gewenst zijn:
  • Snelheid: ze gebruiken het alleen voor wat surfen en muziek luisteren, ze downloaden geen grote bestanden.
  • TV: ze willen een decoder want TV kijken via de app is te lastig. Hierbij moet Nederland 1, 2 en 3 inbegrepen zijn.
  • Telefoon: ze hebben nu een vaste lijn die ze alleen gebruiken voor gesprekken naar en van Belgie. Is geen must om te houden, want volgens mij kunnen ze voor die incidentele telefoontjes ook een prepaid telefoon aanschaffen in Belgie.
Het is nog best lastig kiezen, want er zijn veel abonnementen die wel goedkoop zijn, maar dan weer niet alles leveren die mijn ouders willen hebben. Daardoor wordt je automatisch naar de duurdere abonnementen gedwongen.

Nu zijn er ook abonnementen met gelimiteerde data. Omdat ik zelf onbeperkt in Nederland heb, heb ik geen idee wat een gemiddeld verbruik is van normale gebruiker. Wordt TV meegeteld met data, of is dat apart? Hoeveel verbruik hebben streamingdiensten zoals Netflix en Prime?

Kan iemand mij helpen om wat meer inzicht te krijgen in het verbruik, of eventueel verwijzen naar een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
Log eens in op hun Telenet account en bekijk eens wat die "telemeter" van ze er van maakt? Doorgaans wordt dat verbruik prima bijgehouden bij elke provider :) .

Overigens, als DSL een optie is kun je met die lage eisen rustig terecht bij Scarlet. €42 per maand voor 3TB internet, tv incl NPO 1, 2 en 3 en die vaste lijn is het goedkoopste aanbod dat je gaat vinden. Eventueel is NLziet (is een Android boxje echt zo moeilijk?) of Canal+ (decoder met schotel) een optie als ze meer om NL tv geven, dan kun je bij verschillende providers terecht (EDPnet, Base, Heytelecom, Mobile Vikings) voor enkel internet 35-45 per maand (afhankelijk van de snelheid). Met die instapabonnementen met datalimiet ga je misschien een tientje per maand besparen.Er zijn betere mogelijkheden om van die hoge kosten voor Telenet af te komen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Andros op 02-09-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Andros schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:22:
Log eens in op hun Telenet account en bekijk eens wat die "telemeter" van ze er van maakt? Doorgaans wordt dat verbruik prima bijgehouden bij elke provider :) .

Overigens, als DSL een optie is kun je met die lage eisen rustig terecht bij Scarlet. €42 per maand voor 3TB internet, tv incl NPO 1, 2 en 3 en die vaste lijn is het goedkoopste aanbod dat je gaat vinden. Eventueel is NLziet (is een Android boxje echt zo moeilijk?) of Canal+ (decoder met schotel) een optie als ze meer om NL tv geven, dan kun je bij verschillende providers terecht (EDPnet, Base, Heytelecom, Mobile Vikings) voor enkel internet 35-45 per maand (afhankelijk van de snelheid). Met die instapabonnementen met datalimiet ga je misschien een tientje per maand besparen.Er zijn betere mogelijkheden om van die hoge kosten voor Telenet af te komen :) .
Dank, en ik ga eens kijken wat ik kan vinden bij hun account.

En, wat betreft de alternatieven, jij hebt kennelijk nog geen ouders op leeftijd, maar geloof mij, Android TV en satelliet oplossingen zijn erg omslachtig en gebruiksonvriendelijk voor mensen die een bepaalde manier van kijken gewend zijn. Daarom vallen alle internet opties met apart TV kijken af.
Ik gebruik zelf Android TV via een mi box op vakantie, maar het geeft niet dezelfde ervaring als TV kijken via een kastje.
Het gaat ze alleen om NL 1, 2 en 3, verder hoeven ze geen NL televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
Zowel Proximus als Orange bieden een decoder met Android, dan blijft eerlijk gezegd enkel Scarlet over, die bieden nog een klassieke decoder en zijn een stuk goedkoper. Bekijk even waar hun aansluiting voor Proximus zit (aansluiting vaste telefonie) en zie dat er een UTP verbinding naar de tv ligt, dan ga je een heel eind komen :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:58
De bundels van Telenet zijn veel te duur, dat is in België alom bekend.
Proximus, Scarlet en Orange bieden ook televisie via decoder aan.

Scarlet Trio is eigenlijk wat je zoekt, vaste lijn, vast internet en tv via decoder voor 42 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
rafbelg schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:12:
De bundels van Telenet zijn veel te duur, dat is in België alom bekend.
Proximus, Scarlet en Orange bieden ook televisie via decoder aan.

Scarlet Trio is eigenlijk wat je zoekt, vaste lijn, vast internet en tv via decoder voor 42 euro per maand.
Top, dit lijkt inderdaad te zijn waar ik naar op zoek ben. Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Andros schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:22:

Ik zie dat ze geen grootverbruikers zijn, gemiddeld minder dan 50GB per maand.

Heeft iemand ervaring met Base? Die bieden 300GB aan met TV kast, maar ze zeggen zelf dat je beter unlimited kunt kiezen omdat de TV via het internet gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Baddie09 op 06-09-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Experiment helaas mislukt. Ik had Scarlet Trio aanbevolen aan mijn ouders, maar na meerdere mislukte aansluitpogingen door de monteur en vele boze telefoontjes van mij naar de helpdesk was Scarlet na een kleine maand eindelijk online.
Maar de kwaliteit is niet wat ze er van verwacht hadden (haperend en stilstaand beeld) en slechte verbinding, dus zijn ze terug gegaan naar de winkel om alles weer in te leveren.
Pagina: 1