Vloerverkoeling aanvoer staat op 25 graden en is begrensd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice030
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-02 11:03
In mijn appartement/gebouw is er vloerverkoeling. Het is via Vattenfall en het heeft een WTH systeem. Eerder had ik het gevoel dat het koelde, maar nu lijkt het niet te koelen. Aangezien het mijn eerste zomer hier is, vind ik het lastig om te vergelijken.

Er zijn twee dingen die ik denk dat het veroorzaken:

1: is dat bij de aanlever temperatuur 25 graden staat (zie foto, de vrijgave koeling staat hier uit, als het aan staat dan knippert het blauw, iemand idee of dit klopt?)

2: is dat de condens begrenzing constant standaard aan staat. Dit lijkt mij vreemd zeker in combinatie met de aanlever temperatuur van 25 graden. De luchtvochtigheid ligt rond de 60%. Ik heb gezocht naar een condens sensor maar die leek niet aanwezig rondom het systeem van de foto.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCQr-iePqtTVGBxTOdypqBlzTQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvviXeKnJ4RcuZMNFDlminy7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:57
Ik zou een bakkie doen bij de buren en bij hun is vragen/vergelijken, die hebben er vast al meer ervaring mee.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Ik ken iemand met vloerkoeling en dat is echt koel tot koud (liever sokken aan). Er zijn wel enorm veel problemen met dat systeem geweest door de jaren heen. (Geen WTH of iets, geen idee, er is zo'n hele diepe put geboord voor heel de wijk, maar ik zie bijna altijd de gasketels walmen)

Mogelijk is er geen koud water meer in de bron of zijn er nu zoveel mensen weer terug van vakantie dat de hete dagen het systeem onderuit trekken.

Met 25°C koel je niks. In huis is 26-28°C nog steeds erg warm en met een vloer van 25°C haal je de warmte er niet uit.

Zelfs met 28°C en 60% RLV kan je nog tot 19,6 koelen voordat je condens krijgt. Ik neem echter aan dat het 26 of iets is dus dan mag je zelfs tot 17,6°C koelen:
https://www.weerschip.nl/calc_Td.php

[ Voor 15% gewijzigd door jnr24 op 02-09-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou eens checken of de kraan voor je koude aanvoer wel open staat. 25 graden is geen koel temperatuur. Dat moet rond de 17 graden liggen. Wellicht staat er dus ergens een klep of kraan nog dicht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

Speedmaster

Make my day...

Stekker er uit trekken, even wachten en systeem opnieuw laten starten. Als je ergens in huis ook nog een verdeler heb voor de vloerverwarming/koeling ook daar de stekker eruit en opnieuw opstarten.

Er kan een wachttijd van circa 4 tot 6 uur zijn voor de koeling actief wordt.