Blauw scherm tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste allemaal,

Tijdens het gamen krijg ik wel eens een blauw scherm. Af en toe heel lang niet en dan ineens plotseling wel. Vaak als de pc opnieuw opstart en ik het spel start doet hij het weer. Andere keren blijft het gebeuren achter elkaar. Ik merk dat als ik mijn RAM sticks er uit haal en opnieuw in stop dat het een tijd niet gebeurd, maar uiteindelijk komt het altijd terug. De rede dat ik de RAM sticks er uit heb gehaald is omdat het RAM en CPU lampje brand op mijn moederbord als de crash gebeurt.

Foto van het blauwe scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6exkDTIKwC-6TIxI1fsbAQbvuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMyvQfFirGUes5z2IWGUViyI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alle tutorial gevolgd online, reboots geprobeerd, over clocking uit gezet, hardware eruit en opnieuw in geplaatst, maar niks blijkt te helpen.

Ik ben geen held hier in maar ben wel benieuwd en vastbesloten dit probleem op te lossen. zouden jullie mij kunnen helpen?
Oh de specs:
I7 12700k
rtx 3070
asus pro z690
corsair 32 ram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:16
Memory test draaien met één van de twee sticks en dan kijken of je kunt concluderen dat één van de twee duidelijk defect is.

Volgende uitkomsten mogelijk
1 ram stick crasht heel snel> aanspraak garantie
beide ramsticks crashen vergelijkbaar > ander geheugen aanschaffen dat op de QVL van het moederbord staat
de boel draait met een losse stick stabiel en gecombineerd niet > voltage tweak of ander geheugen aanschaffen dat op de QVL van het moederbord staat

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik mis wel aardig wat info, zo is het handig om je BIOS versie te noemen, of je deze geupdatet hebt en welk type geheugen je precies hebt, op welke snelheid je het hebt draaien en of dit wel op de QVL van je moederbord staat.

Voor de zekerheid misschien ook even je voeding vermelden.

Zoals hierboven vermeld zou ik inderdaad het geheugen gaan testen.

• Lehnce
Okay dus ik heb gedaan wat @sdk1985 zei.

Alle 2 de ram sticks krijgen de PC wel draaiende maar crashen nog tijdens het gamen, ook heb ik nieuwe codes op het blauw scherm gekregen zoals: KERNEL_DATA-ERROR, UNEXPECTEECTED_STORE_EXEPTION & CRITICAL_PROGRESS_DIED.

Ik heb dus 2 nieuwe sticks gekocht maar die doen dus precies het zelfde. dus daar ligt het denk ik niet aan.
Moederbord = Pro Z690-a ddr4
Nieuwe sticks = Corsair vengeance rgb pro ddr4 2x16gb 3600MHz

Ik heb de sticks getest op een site die het QVL van mijn moederbord aan geeft. weet alleen niet of het een goeie site is.. de site: https://pangoly.com/en/co...=12th%20Gen%20i5/i7/i9#cc

@Fr0ns Sorry, dit is mijn eerste keer dat ik al deze termen hoor en zie. ik heb nooit iets upgedate. mijn geheugen was corsair vengeance 2x16gb 3600MHz. en heb in de BIOS de overclocking uit staan vgm. dat heb ik gedaan in de hoop dat dat de blauwe schermen zou oplossen. dat deed het niet,

• sdk1985
Dat is niet goed nee. De qvl staat op de website van je moederbord. Via de pricewatch makkelijk te vinden, daar staat een link naar de website van het bord.

• Lehnce
@sdk1985 ik heb via tweakers, pricewatch, het het moederboard gevonden. kan echter geen link vinden naar de website. alleen amazone. zie wel bij kopje geheugen: "4x DDR4 memory slots, support up to 128GB
Supports 1R 2133/ 2666/ 2933/ 3200 MHz".

ik heb tot nu toe alleen 3600MHz gebruikt. misschien ligt het daar aan.

Link pricewatch:
uitvoering: MSI PRO Z690-A DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:24
Onderaan zie je dan het linkje naar de fabrikant: https://www.msi.com/Motherboard/PRO-Z690-A-DDR4

bij Meer informatie en dan zie je Specs van de fabrikant.

[ Voor 23% gewijzigd door jeppekroezen op 05-09-2024 20:15 ]

• Lehnce
ik heb even verder gezocht en beide ram staat er op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIBDP38fKhKf04shLT0yGWWwa3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncwJ9PN9hhYVTqtVf96P8wKu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ufSn-sRL4V_k6Za0QTTKPiAyWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9iEdersLLhfxm4zdZW3gJcR.png?f=fotoalbum_large

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Lehnce schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:25:
ik heb even verder gezocht en beide ram staat er op.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De versienummers van het RAM komen ook exact overeen met de QVL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@sdk1985 @Uszka ja

[ Voor 25% gewijzigd door Lehnce op 06-09-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Als het exact hetzelfde model is dat zou zeker die tweede perfect moeten werken, die is goedgekeurd voor zowel 1, 2 als 4 dimms.

Ik zou zelf even XMP inschakelen en vervolgens zelf de snelheid verlagen, bijvoorbeeld naar 3200 Mhz en kijken hoe het dan gaat. Met cpu-z kun je kijken of de snelheid goed is ingesteld. Dat of gewoon even een heel ander merk van de QVL pakken...

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2024 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@sdk1985 XMP net ingeschakeld, bios ge update, snelheid op auto gezet (3166MHz).
maar helaas, pc crashed nog steeds!

CPU-Z heb ik geen verstand van dus voeg een foto toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQqaI2JBfkWe28rkV51b7XcDod8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pAntOPS7fpuHyczYeU8fJN2G.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:24
hoe warm worden je componenten tijdens het gamen voordat ze uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:25

Dark

who tweaked the light?

Lehnce schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:36:
@sdk1985 XMP net ingeschakeld, bios ge update, snelheid op auto gezet (3166MHz).
maar helaas, pc crashed nog steeds!

CPU-Z heb ik geen verstand van dus voeg een foto toe.
[Afbeelding]
Het geheugen staat niet op 3166, maar op 3600 (3591.2). DRAM Frequency maal twee ivm. double data rate ofwel DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dark schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:01:
[...]

Het geheugen staat niet op 3166, maar op 3600 (3591.2). DRAM Frequency maal twee ivm. double data rate ofwel DDR.
Klopt @Lehnce dit is geen 3200 Mhz. Even opnieuw proberen dus. Dit kan met XMP ingeschakeld, XMP zorgt voor de juiste voltages.

Tevens screenshot van de SPD ook handig en het mainboard tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@jeppekroezen rond de 65 graden.

@Dark @sdk1985 Jullie hebben gelijk hij stond inderdaad op 3600MHz. ik heb het veranderd naar 3200MHz (zie foto), maar het probleem is er nog steeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsFf9drOzyceF61PXPuJGJ2Mwh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjuGf2W4ixhglJn0TIrcLaeg.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heb ik in de tussentijd windows herinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38

HugoBoss1985

Xenotech

We wilen weten hoe warm je componenten worden "65 graden" zegt niet genoeg.
Je kan een screenshot van HWinfo64 temperatuur sensoren posten, dan hoef je niet het hele verhaal te typen. ;)
Werkt je videokaart wel goed, wat zijn de temperaturen daarvan (ook de hotspot aub) en draaien alle ventilatoren daarvan?
Veranderd er iets als je het zijpaneel van de behuizing weg/eraf laat?

Heb je het ram op 3200 mhz gezet vóórdat je Windows ge-herinstalleerd had of daarna?

Command-prompt opstarten als administrator en "SFC /SCANNOW" uitvoeren.
Dan opnieuw opstarten.
Dat vind vaak ook corruptie in goedwerkende systemen maar dan kun je daarna eens testen.

https://forum-en.msi.com/...date-e7d25ims-130.374633/

Het beste was om je systeem te installeren met bios defaults aan en XMP uit.
Want nu is je OS wellicht corrupt als dit een issue was dat je cpu/mobo/ram niet goed (samen) werkt op 3600 mhz.
Dan kun je wellicht beter weer opnieuw installeren en dan zoals bovenstaand: setup defaults laden/fail safe defaults laden, opslaan, en dan installeren.

Het bios zou ik zeker even updaten... (als dit een compatibility issue is heb je grote kans dat het na een bios update goed werkt) maar verzeker je er van dat het systeem in een niet OS (Windows) omgeving stabiel is voordat je dat gaat doen.

Bios defaults laden en XMP uit laten.
En dan booten naar een USB memtest omgeving en laat die in ieder geval eens 1 pass draaien.
Als je daar al fouten hebt zonder XMP dan is je ram gewoon stuk, dan ook geen bios update uitvoeren!

Daarna (enkel en alleen als memtest geen errors vinden en memtest stabiel is!!!) kun je het bios updaten, het nieuwste bios is te downloaden via de fabrikant van je moederbord en de webpagina met het juiste (jouw) moederbord.

Anders zou ik het als laatste zoeken in een defecte cpu of defecte ssd.

Ik heb exact ditzelfde probleem gehad met een Ryzen 3600 cpu en incompatible ram wat niet op 3200 (XMP) wilde werken (BSOD's) maar op 3133 100% goed werkte.

Je hebt nu dit bios er in?

AMI BIOS
7D25vAJ1(Beta version)
2024-08-15
9.62 MB
Description:
- Update CPU Microcode 0x129

- ME Firmware ver: ME_16.1.30.2361 (download)
- ME Firmware update SOP

Met zo'n redelijk nieuw bios lijkt mij dit dan eerder een hardware (compatibility) issue, dus ram vervangen of je ssd of cpu is wellicht defect.

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-09-2024 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Kan ook zijn dat je windows install corrupt is geraakt door eerdere problemen, waardoor je nu misschien blijft zoeken in de hardware terwijl die misschien verholpen zijn en er een windows bestand beschadigd is.

Voer eens in een admin commandprompt 'sfc /verifyonly' uit om te kijken of dat misschien het geval is. Mocht dat fout(en) rapporteren dan is de volgende stap een 'sfc /scannow' wat zal pogen een reparatie uit te voeren.

Ook kan je via de (admin) commandprompt een 'chkdsk c:' uitvoeren om te controleren of de c: drive in orde is.

Er zijn nog een aantal stappen mogelijk op deze manier, maar doe eerst de bovenstaande, kijken we van daaraf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@HugoBoss1985 @Dark

Als hij met 1 ramstick wel stabiel is, en hij zegt dat dit het geval is, dan kun je het hele OS verhaal uitsluiten.

@Lehnce
Je kan voor de zekerheid nog even de missende cpu screenshots sturen; mainboard en spd. Als ik daar niets geks zie dan gaat mijn advies zijn een setje van Kingston uit de QVL te halen en corsair even links te laten liggen. Gear 2 is ook nog een kleine optie.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2024 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Ooit gehad en toen bleek het na heel lang troubleshooten een deels defecte CPU te zijn. Kwam ik achter door met een CPU van een maat te draaien en alles het toen wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38

HugoBoss1985

Xenotech

sdk1985 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:59:
@HugoBoss1985 @Dark

Als hij met 1 ramstick wel stabiel is, en hij zegt dat dit het geval is, dan kun je het hele OS verhaal uitsluiten.

@Lehnce
Je kan voor de zekerheid nog even de missende cpu screenshots sturen; mainboard en spd. Als ik daar niets geks zie dan gaat mijn advies zijn een setje van Kingston uit de QVL te halen en corsair even links te laten liggen. Gear 2 is ook nog een kleine optie.
Ik lees nergens dat hij zegt dat het met 1 stick wél stabiel is... maar misschien lees ik niet goed.
Ik lees alleen maar "crashed nog steeds", "probleem is er nog steeds" en nergens iets over 1 stick.

Of begrijp ik jou niet goed en wachten we nu nog even over wat hij zegt n.a.v. testen met 1 stick?

Het OS (corruptie verhaal) is hoe-dan-ook relevant genoeg lijkt mij... weten nog niet welke bios settings hij had tijdens de herinstallatie.
Corruptie is gewoon een reëel iets om rekening mee te houden zoals @Dark zegt anders ben je nu hardware/andere zaken aan het uitsluiten, wellicht voor Jan Lul.

@Relative Ik heb dit (bedacht ik me nu) soort gedrag ook een keer meegemaakt met een defecte NVME ssd.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-09-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:22:
[...]

Ik lees nergens dat hij zegt dat het met 1 stick wél stabiel is... maar misschien lees ik niet goed.
Ik lees alleen maar "crashed nog steeds", "probleem is er nog steeds" en nergens iets over 1 stick.

Of begrijp ik jou niet goed en wachten we nu nog even over wat hij zegt n.a.v. testen met 1 stick?

Het OS (corruptie verhaal) is hoe-dan-ook relevant genoeg lijkt mij... weten nog niet welke bios settings hij had tijdens de herinstallatie.
Corruptie is gewoon een reëel iets om rekening mee te houden zoals @Dark zegt anders ben je nu hardware/andere zaken aan het uitsluiten, wellicht voor Jan Lul.

@Relative Ik heb dit (bedacht ik me nu) soort gedrag ook een keer meegemaakt met een defecte NVME ssd.
Hij zegt dat hij mijn stappen heeft doorlopen en stap 1 was testen met 1 stick. Idealiter overigens met Memtest zodat je het OS en inderdaad de storage laag uitsluit als oorzaak. Anders blijf je maar wilde gokken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
Hey gasten, enorm bedankt voor de support! ik ga proberen alles te beantwoorden.

@HugoBoss1985 hier zijn de foto's van HWinfo64:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Au3hBorEUsDDOwGGNlCEvw6AZk8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3rH8uGBmMZ2N2aXSOuJdrj2k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odpfYcfvX7_85XZAracZ3bXFEW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8sW3U7kI0aboFbAeHh00KxIY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pmqAXd5uEeGs54yxxrOl73LcFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/592TcLbjQ3ioMXD2PQFdKDqf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9_f05J9t9obqr_6gya_7RAcNS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dYmik8n6x4J3B1b8UzUXyLPt.png?f=user_large

Mij zelf valt op dat de gpu redelijk warm wordt en na het bekijken van de gpu blijkt dat de ventilatoren niet draaien!!! (edit: toch wel tijdens het gamen)

Verder over de her installatie heb ik het volgende gedaan.
Eerst moederbord BIOS update gedaan. toen de windows update en daarna pas ram frequentie op 3200MHz gezet.

SFC /SCANNOW uitgevoerd en heeft geen problemen gevonden.

de bios versie is 7D25vAJ1.

@Dark ik zou niet weten wat het probleem is maar denk dat als het een hardware probleem is het de over verhitte GPU is of de oude HDD (mijn D drive).

sfc /verifyonly heeft niks gevonden
chkdsk c heeft ook niks gevonden.

@sdk1985 welke informatie mis je precies van de CPU GPU en moederbord? en wat is de spd?

ik heb inderdaad 2 ramsticks los getest. beide sticks start de pc normaal op en kan ik normaal op internet. maar gamen lukt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dat die scans positief uitvallen is mooi meegenomen, corruptie is daarmee vrijwel uitgesloten.

Een ding dat mij aan de HwInfo screenshots opvalt is het minimum GPU Rail Voltage. Dat Is onder de ATX specificatie, waarbij je 5% tolerantie zou mogen hebben op de 12V lijn, wat neerkomt op 0,6V beide kanten op. Het minimum zou dus 11,4V of hoger moeten zijn, en niet 11,253V. (Maximum 12,6V maar dat is geen punt)

Zie je in HwInfo vaker een 12V lijn terug die onder de 11,4V duikt? Welke voeding gebruik je en hoe oud is deze?

Nu denk niet dat die 11,253V direct een blauw scherm zou geven, maar het zou een indicatie kunnen zijn dat de voeding het niet helemaal (meer) trekt, zeker als die bij belasting van de grafische kaart nog verder zou duiken..

[ Voor 21% gewijzigd door Dark op 08-09-2024 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@Dark Ik heb een RM850x voeding.

ik zal even alle info toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cu2bfP2Di692gpi09kyQ67lbZmU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ypRRGh2AFCPeBKttb5I85hFM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI0mU33zGpCYzez0kCT2Z4BqC8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TvobFqivaIX7HO8bEOh2W4DX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B252ko1tFcZr0sYcAda-myrShQw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3l66khFEBG7ELeZlylDFrxaD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7krYVJRpHaUOqGvyDtYUyDlPFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2IEjYavbN8XMJTl8eLo7zEy8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bij de moederbord 12V sensor zie ik ook weer een minimum waarde die behoorlijk onder de 11.4Volt zit. Wellicht dat daar toch het probleem zit dan. Heb je de mogelijkheid om dit na te meten met een multimeter of om met een andere voeding te testen? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er een foutje zit in de manier waarop de sensor waarden berekend worden, maar met omdat het zowel bij het moederbord als de grafische kaart gebeurd begin ik wel aan de voeding te twijfelen.

Ik heb zelf de 2021 versie van die voeding en mijn 12V waarden zitten ruim binnen de marge.
Moederbord 12V min/max: 11,712 / 12,096V
Voltage Regulator 12V min/max: 11,740 / 12,250V
Grafische kaart 12V min/max: 11,743 / 12,050V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lehnce schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:13:

@sdk1985 welke informatie mis je precies van de CPU GPU en moederbord? en wat is de spd?

ik heb inderdaad 2 ramsticks los getest. beide sticks start de pc normaal op en kan ik normaal op internet. maar gamen lukt niet.
Dat zijn tabbladen bij CPU-Z.

Verder gaat het IMO hier alle kanten op. De kern blijft voorlopig je geheugen. Wanneer 1 ramstick met https://www.memtest86.com/download.htm via een USB stick niet succesvol is dan heeft al het andere geen nut. Dan hoef je dus niet te kijken naar OS, temperatuur, videokaarten, ssd's, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@Dark nee dat heb ik niet. zou ook niet weten hoe dat zou moeten.

@sdk1985 ik heb de memtest gedaan en krijg een pass op 2 sticks gecombineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lehnce schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:43:
@Dark nee dat heb ik niet. zou ook niet weten hoe dat zou moeten.

@sdk1985 ik heb de memtest gedaan en krijg een pass op 2 sticks gecombineerd
Dan je probleem op dit moment niet je geheugen zijn.

Dan zou ik als volgende test MSI Kombustor (furmark) draaien, let wel op dat je hem zwaar genoeg instelt voor 100% load. Vervolgens kijken of je hem aan het crashen krijgt of dat hij gewoon een uur+ doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@sdk1985 ja hij crached als ik dat programma gebruik. houd dat dan in dat het mijn GPU is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Het houdt in dat hij crashed als je de GPU belast. Het zou kunnen dat de GPU stuk is, of dat de 12V lijn dan te laag inzakt op het moment dat de GPU om stroom vraagt.

Je zou de GPU eens kunnen verwijderen en dan kijken op de interne graphics of je dan geen crashes hebt, of betere 12V lijnen, want als zo'n GPU stuk is dan kan die stroom lekken wat de lage 12V zou kunnen verklaren.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om met vervangende onderdelen te testen, maar hiervoor heb je dus een andere GPU nodig of misschien een andere voeding.

Het nameten van de voeding is opzich niet zo moeilijk maar begin er maar niet aan als je niet weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
@Dark wat bedoel je precies met " de interne graphics"?

Bedoel je met de 12V lijnen de voedingskabel? kan ik de volg ook niet aanpassen via het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lehnce schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:35:
@sdk1985 ja hij crached als ik dat programma gebruik. houd dat dan in dat het mijn GPU is?
Yes blijkbaar is je GPU niet stabiel. Zoals beschreven door anderen is er ook nog een kans dat je voeding niet goed is. Je moet dus gaan uitsluiten.

GPU uitsluiten: GPU in andere pc testen
voeding uitsluiten: Heb je toevallig een andere voeding liggen dan staat het je vrij om daarmee te testen

Dit zijn mijn voltages namelijk na een uurtje of 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nVq2uP2yrsnOH7-gYCRfx3soh8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jhfBxQtHfMe9uQWgTe7wsfUd.png?f=user_large

Een waarde van 11.1 heb ik nog nooit gezien zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 08-09-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Lehnce schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:18:
@Dark wat bedoel je precies met " de interne graphics"?

Bedoel je met de 12V lijnen de voedingskabel? kan ik de volg ook niet aanpassen via het moederbord?
De graphics via de cpu/moederbord met de discrete GPU verwijderd, bedoelde ik daarmee. Als je 12V lijn dan weer normaal is, heb je vrijwel zeker een kapotte GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lehnce
Zou het zin hebben om te testen met een 600w voeding? @sdk1985 @Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

600W zit op het randje maar zou moeten werken voor de test, voor langdurig gebruik zou ik wel een iets zwaardere voeding aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lehnce schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:25:
Zou het zin hebben om te testen met een 600w voeding? @sdk1985 @Dark
Lijkt mij prima.

Pagina: 1