Mobile airco waterreservoir blijft vol

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesiepoes
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
Ik heb al 3 mobile airco's geprobeerd en elke airco geeft na ongeveer 10 minuutjes waterreservoir vol aan. Er komt dan ook heel veel water uit. Ook koelen de airco's niet.

Wat kan hiervoor de reden zijn ( te hoge luchtvochtigheid?) En iemand tips wat er tegen te doen.

In mijn oude appartement deed de airco het namelijk wel

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Filters schoon gemaakt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:42
Ik heb zelf een multi-split hangen, die spuit bijna water, zo vochtig is het.
Zou me iet verbazen dat in zo'n mobile airco het reservoir binnen mum van tijd vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het echt zo vochtig in huis is, gewoon de airco aan laten staan. Op een gegeven moment zal het minder vochtig worden. En als je de optie hebt, een afwaterslang aan de airco maken zodat hij het water meteen naar buiten kan dumpen. Dan stopt hij niet elke 10 minuten (wat me trouwens onwaarschijnlijk snel lijkt, aangezien het reservoir meestal wel enkele liters kan opvangen).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:21
Een mobiele airco verwisselt lucht met buiten.
Die gaat de luchtvochtigheid niet noemenswaardig snel beneden kunnen helpen als het buiten ook 60+ is.

Sommige mobiele airco's kunnen het condenswater aan de warmte zijde verdampen en uitblazen.
Wellicht is dit pompje stuk of zit deze feature er niet in? (of het is gewoonweg te vochtig)

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 02-09-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:49
Gisteren en vandaag zijn wel enorm vochtige dagen, met luchtvochtigheid ergens tussen de 60 en de 80%.
Ik kan me voorstellen dat je mobiele airco unit moeite heeft om zijn vocht (wat enorm veel zal zijn) terug te verdampen in de buitenlucht (waar al heel veel vocht inzit).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:36
poesiepoes schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:43:
Mijn vraag
Ik heb al 3 mobile airco's geprobeerd en elke airco geeft na ongeveer 10 minuutjes waterreservoir vol aan. Er komt dan ook heel veel water uit. Ook koelen de airco's niet.

Wat kan hiervoor de reden zijn ( te hoge luchtvochtigheid?) En iemand tips wat er tegen te doen.

...

Filters schoon gemaakt
...
Oude mobile airco's zijn voorzien van een condensbak ( uitneembaar ) nieuwe modellen daar kun je een afvoerslang koppelen voor condenswater afvoer , verder kan zijn dat overflow vlotter niet goed werkt ( tijdens vervoer ), airco onttrekt vocht uit de lucht maar dat om de 10 minuten alles vol raakt heb ik nog nooit meegemaakt ook niet met een hoge luchtvochtigheid ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59
poesiepoes schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:43:
Mijn vraag

...

Filters schoon gemaakt
...
Koelen ze direct al niet of stoppen ze met koelen als het reservoir vol is? (Die van mij doet dat namelijk, reservoir vol dan gaat de airco uit)

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesiepoes
Nee ik kan niet zeggen dat hij echt koeld. Vroeger kwam er veel kouder lucht uit. Het vreemde is wel dat alle 3 de airco's dit gehad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 16:21
Lucht met veel water erin kost natuurlijk ook meer energie om af te koelen. Al met al de minst gunstige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 15:02
Naast mijn mobiele airco heb ik een 5L bak staan. Die heb ik toch al paar keer per ongeluk laten overstromen als ik de airco te lang aan liet staan :X.

Laat staan zo'n kleine ingebouwde reservoir, die moet nog veel kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:12
poesiepoes schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:43:Ik heb al 3 mobile airco's geprobeerd en elke airco geeft na ongeveer 10 minuutjes waterreservoir vol aan. Er komt dan ook heel veel water uit. Ook koelen de airco's niet.
Welke airco's en wat noem jij veel?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesiepoes
Ander half uur een grote emmer vol water....
Pagina: 1