Zinkgat bij regenpijp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Vandaag bij het vervangen van de bestrating in de tuin een zinkgat aangetroffen bij de regenpijp.
Volgens mij is ook een ander afvoer vanuit binnenshuis hierop aangesloten als ik het goed zie.
Wat is handig in dit geval?
Verzekeraar geeft aan dat het handig is om een dossier aan te maken en loodgieter in te schakelen.
Mocht het door het dak komen is het niet verzekerd, binnenshuis bij lekkage wel begreep ik.
Iets om je zorgen over te maken of een loodgieter inschakelen (met spoed)? Voor de rest heb ik zelf binnenshuis iig nergens last van en niks gemerkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0o6YgcEs19KWXsKImc77qbhE-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdnkLGQCuq6K6AFXjle5kFtI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en_jGol7fnjBysl6iJWLnv3zfOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHs6tzUlyKTJglit6Nn4ppXM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC7NI_1b9T-_r1GNE71iJohv3OE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xJx565i7QLapwKLzeFFKG21.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuozb_7cQoTlLhf9DpitwVVj5JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hM5ZoVZwlPyIMebZlmpnhdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYOdNBRDwipgN2rRlyqTtiQyqYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbgLFZjsfhnVV2cIzONybNDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBPlpATdfpG-vtqZlcJH5kXPan4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTa5NGzl94YWbKTKg96FT3Af.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STFRaia_732ybOr2fTyzPFGp8BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORXuqAwmSUJKrppYhHNyDLnR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:39
Zie je ergens een lek?
Even de tuinslang boven in het dak in de pijp hangen en kijken of dat gedeelte lekt en dus het zand wegspoelt en je weet waar je verder moet zoeken

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:17
je kan twee dingen doen, negeren, gat met zand vullen en door. Water door die afvoer spoelen en kijken of het lekt en het dan repareren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt4ever
Er komt een loodgieter langs voor een volledige inspectie via de camera en dan zien we het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als het lek niet in de afvoer zit, komt het soms ook door regen wat langs de regenpijp naar beneden komt door verstopping/beperkte doorvoer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:11
Is er daadwerkelijk een lek (kun je nu water zien als je de tuinslang op het dak richt / de afvoer gebruikt)?

Bij mij zit er ook zo'n gat rondom de regenpijp, oorzaak is het feit dat het afschot in het straatwerk suboptimaal is waardoor regenwater in die hoek wegloopt. Met enorme regenbuien staat er dan in die hoek wel eens een plas water. Dat zakt weg en neemt dus ook wat zand met zich mee, waardoor dus een 'sinkhole' ontstaat omdat het zand bovengemiddeld inklinkt en wegzakt langs de fundering (waar het zand niet hard kon worden aangetrild met de trilplaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Ze zijn langsgeweest. Scheur in de hemelafvoerpijp, duidelijk waarneembaar. Die moet vervangen worden.
En in de rioleringsbuizen in de kruipruimte verzakkingen waardoor er wat water blijft staan en op den duur verstoppingenkan veroorzaken. Vanwege ouderdom.
Ben benieuwd naar het kostenplaatje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4RFZrTauk4Pf0osHqlkNkd-og0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqWNWrIwhaycIaVLBox424R3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73zVdTJGOLB4BZoUEivYqizXFMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlV01959QTuKn7mWIinV1KfO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Voorgestelde prijzen:

1.800 euro incl btw vervangen afvoerwaterpijp buiten
3.200 euro incl btw vervangen rioolwaterpijpen in de kruimruimte circa 7meter

Internetsearch levert een prijs op van circa 200 euro per strekkende meter. Snap dat er wat bij komt als je met 2 man werkt en het is de kruipruimte, maar dit zijn toch bedragen die nergens over gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:58

Sick Nick

Drop the top!

Nou wil ik niet zeggen dat ze dat zelf hebben gedaan om zo te zien flink wat geld te innen voor een reparatie maar op je eerste fotos zie ik dat driehoek/gat helemaal niet, ook niet de vorm onder dat kleine beetje zand? Dit lijkt alsof ze er een hamer doorheen hebben gebeukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Laatst online: 16-05 08:00
Kun je zelf niet het e.e.a. doen om die kosten te drukken? Zoals verder uitgraven en àlles toegankelijk maken zodat ze alleen de reparatie moeten doen?

Kun je daarnaast de buis in de kruipruimte niet zelf op afschot leggen? Draadstang aandraaien?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:58
Je kunt het ook zelf doen. Riool/Afwatering is zo ongeveer het meest simpele wat er bestaat aan leidingwerk. En je hebt er ook amper gereedschap voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Sick Nick schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:02:
Nou wil ik niet zeggen dat ze dat zelf hebben gedaan om zo te zien flink wat geld te innen voor een reparatie maar op je eerste fotos zie ik dat driehoek/gat helemaal niet, ook niet de vorm onder dat kleine beetje zand? Dit lijkt alsof ze er een hamer doorheen hebben gebeukt?
Er zat wel een breuk, hij heeft het gat iets groter gemaakt zodat zijn camera er doorheen kon om de regenpijp en de rest van de afvoer verder te checken. Denk dat je de scheur niet zag vanwege zand dat er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Laatst online: 16-05 08:00
bt4ever schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:08:
[...]
hij heeft het gat iets groter gemaakt zodat zijn camera er doorheen kon
Hij had ook gewoon met zijn camera via de wasbak aansluiting kunnen kijken, zonder het probleem meteen te vergroten..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijgraven en zelf doen, veel sneller verdien je je euros niet en zoiets is echt niet moeilijk.

Lukt het niet, dan is het vroeg genoeg alsnog te laten doen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rolletje ducttape en er iets aan doen bij een volgende verbouwing of tuin renovatie?

Als er geen sinkhole meer ontstaat, dan is je probleem opgelost.

Het klinkt misschien een beetje Pico Bello, maar ik had ze hier ook staan. Voor €1800 zouden ze wel even mijn riool fixen. Voor hetzelfde geld heb ik 2 jaar later mijn hele voortuin opnieuw laten aanleggen qua grondwerk & bestrating. 'Ow, die rioolbuis pakken we wel even mee, als je het materiaal betaalt...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 22:48
Groningerkoek schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:05:
Je kunt het ook zelf doen. Riool/Afwatering is zo ongeveer het meest simpele wat er bestaat aan leidingwerk. En je hebt er ook amper gereedschap voor nodig.
Mee eens, haal zo'n potje PVClijm met een kwastje, ijzerzaagje (het is PVC), paar stukken pijp en moffen, let op afschot, geen braampjes laten zitten. Kijk een paar youtubes, haal een handige vriend/familie erbij.

Ik weet niet wat er in de kruipruimte dan is gebeurd maar €2000 om paar paar mogelijke verstoppingen in de toekomst te voorkomen? Nou ik zou vrolijk wachten op die verstoppingen met een stapeltje van 40 €50 biljetten in de hand (beter aflossen/sparen).

€3800 is 4 dagen arbeid tegen de €100 ex BTW/uur. Wat zijn ze van plan dan?
(Ze hebben er gewoon geen zin in, genoeg klusjes in de agenda, ze doen liever een paar kraantjes/radiatoren/CV voor €1000 per dagdeel.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het zou bij mij nooit opkomen om een verzekeraar te bellen voor een sinkhole. Dat kan toch niets anders zijn dan een lekkage in het riool op die plek en daarmee voor eigen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
TheGhostInc schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:17:
Rolletje ducttape en er iets aan doen bij een volgende verbouwing of tuin renovatie?

Als er geen sinkhole meer ontstaat, dan is je probleem opgelost.

Het klinkt misschien een beetje Pico Bello, maar ik had ze hier ook staan. Voor €1800 zouden ze wel even mijn riool fixen. Voor hetzelfde geld heb ik 2 jaar later mijn hele voortuin opnieuw laten aanleggen qua grondwerk & bestrating. 'Ow, die rioolbuis pakken we wel even mee, als je het materiaal betaalt...'
Ze zijn nu al aan het bestraten maar hebben er geen verstand van begreep ik. Dus hen kan ik het sowieso niet laten doen. Ik kijk even voor een oplossing. Snap alleen niet waar de buis voor bedoeld is die naar binnen gaat. Volgens mij is afvoer keuken aan de voorkant aangesloten en niet aan de achterkant. Er lijkt wel een buis naar de kruipruimte te gaan?

Edit: dat is denk ik niet de buis van de waskraan die naar buiten gaat maar juist hemelwaterafvroeg dat naar binnen naar de kruipruimte gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiFevzh6NYilvDK73YpCQsnFOuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17qJ2Vq2Pml05YLh2ePL30oy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHKfTmx1WD4zsr2l3yg-3G4mtQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiiipWHejqPEYKcr1ABDfBrF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door bt4ever op 02-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mogelijk kan je ook je hemelwater anders aansluiten zodat deze met 45 instroomt. Dat helpt ook met beter doorspoelen en opstoppingen (terugstroom) voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:58
jnr24 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:19:
[...]

Mee eens, haal zo'n potje PVClijm met een kwastje, ijzerzaagje (het is PVC), paar stukken pijp en moffen, let op afschot, geen braampjes laten zitten. Kijk een paar youtubes, haal een handige vriend/familie erbij.

Ik weet niet wat er in de kruipruimte dan is gebeurd maar €2000 om paar paar mogelijke verstoppingen in de toekomst te voorkomen? Nou ik zou vrolijk wachten op die verstoppingen met een stapeltje van 40 €50 biljetten in de hand (beter aflossen/sparen).

€3800 is 4 dagen arbeid tegen de €100 ex BTW/uur. Wat zijn ze van plan dan?
(Ze hebben er gewoon geen zin in, genoeg klusjes in de agenda, ze doen liever een paar kraantjes/radiatoren/CV voor €1000 per dagdeel.)
Als de pijpen in de kruipruimte alleen wat verzakt zijn her en der maar verder nog prima (zal wel doorhangen zijn) dan kun je het meestal ook wel af met wat stapeltjes stoeptegels om de boel te ondersteunen op de juiste hoogte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 23:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Sow, dat is nogal een gribus aan buizen daar.

Ik zou eens beginnen met een fatsoenlijk gat graven zodat je ook echt alles kan zien. Ook alle buizen goed schoonspoelen want alles zit nog vol met zand. Zo zie je niet wat je doet en kun je ook niet werken.

Daarna heb je niet veel meer nodig dan wat koppelingen, een zaag en en potje pvc lijm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 19:20

ViezeVis

Sample Text

Als dit de hemelwaterafvoer is die zit aangesloten op de 'normale' riolering, kun je ook overwegen om dat deel in ieder geval af te koppelen en er een mooie regenton neer te zetten. Je krijgt namelijk subsidie (in sommige gemeentes) voor het afkoppelen van de hemelwaterafvoer en voor een regenton :). Dat scheelt in ieder geval al weer een bocht en aansluiting.

Voor de rest heb je alleen maar nodig:
- pvc kruisstuk (20 eu) of eventueel Y stuk als je dat andere deel weghaalt (10eu)
- pvc lijm (10 eu)
- pvc pijp om evt. te verlengen (10eu)
- een paar of wat moffen (4?) (15eu)
- zaagje zoals draadzaag of handzaag (10eu)
- een schep(je) om de boel vrij te krijgen
- een stanleymes om de rafels eraf te halen

Ik denk dat je voor een paar tientjes klaar bent. Bovendien ook nog een leuk klusje om eens te doen. Kost denk ik een uur of 2-4 werk zonder ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 02-09-2024 20:01 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ViezeVis schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:58:
Als dit de hemelwaterafvoer is die zit aangesloten op de 'normale' riolering, kun je ook overwegen om dat deel in ieder geval af te koppelen en er een mooie regenton neer te zetten. Je krijgt namelijk subsidie (in sommige gemeentes) voor het afkoppelen van de hemelwaterafvoer en voor een regenton :). Dat scheelt in ieder geval al weer een bocht en
Die kan je echt niet zomaar afkoppelen. Uitgaande van een dakoppervlakte van een gemiddeld rijtjeshuis is die binnen een half uurtje vol bij een flinke bui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

DukeBox schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:16:
[...]

Die kan je echt niet zomaar afkoppelen. Uitgaande van een dakoppervlakte van een gemiddeld rijtjeshuis is die binnen een half uurtje vol bij een flinke bui.
Kijk, dan doet de regenton in ieder geval zijn werk. En wat is precies het probleem? Je kunt prima een hwa afkoppelen en je tuin in laten stromen. TS is bezig met zijn tuin. Zorgen dat het afschot goed is, of anders direct drainage plaatsen om blubber te voorkomen. En ja er zijn wel wat factoren om rekening mee te houden. Maar dat is zéker de moeite waard om even te bekijken.

(Hier een woning met zadeldak, hoge zolder, rijtjeshuis met behoorlijk dakoppervlakte. Gros van het regenwater stroomt door de tuin op afschot buiten de schutting. Deel stroomt de tuin in en een deel in de regenton). Komen 2 regenpijpen uit de dakgoot.

[ Voor 16% gewijzigd door ViezeVis op 02-09-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ViezeVis schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:24:
Je kunt prima een hwa afkoppelen en je tuin in laten stromen.
Met die redenatie is een regenpijp overal overbodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 22:48
DukeBox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:49:
[...]

Tja feitelijk is het niets meer dan een 'luxe' zoals tegels. Bij ons gaat het via een leiding direct de sloot in, als ik die afkoppel en via een ton laat lopen zonder aangesloten overloop dan loopt het dus via tegels en gazon naar de sloot. Dat kan een flink drassige boel worden dus willen mensen water afvoeren.

Een duurzame maar niet te drassig alternatief is een flinke plantenbak/kuil met grind en zand. Als die dan helemaal vol zit dan maak je nog een drain/gootje naar de sloot of straat. Een paar planten kunnen er ook nog in (die tegen zand kunnen). Vroeger zag je veel vaker grindstroken rond huizen. Met een ketting als regenpijp (voordelig, verstopt niet en voorkomt tikkende druppels)

De waterschappen willen natuurlijk geen tegeltuintjes, maar een huis zonder sedumdak en regenton (of afwateren in tuin) en ook nog kunstgras is nog steeds een extra bij veel neerval. De droom van een dijkgraaf zouden moerastuinen zijn die of helemaal vollopen of weken lang kurkdroog staan. Niet dat super gecultiveerde biljartlakengras, niet te nat en niet te droog, perfect frisgroen en 3 tot max 4cm lang.

[ Voor 4% gewijzigd door jnr24 op 03-09-2024 02:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:43

Managelorian

“This is the workflow.”

bt4ever schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:57:
Voorgestelde prijzen:

1.800 euro incl btw vervangen afvoerwaterpijp buiten
3.200 euro incl btw vervangen rioolwaterpijpen in de kruimruimte circa 7meter

Internetsearch levert een prijs op van circa 200 euro per strekkende meter. Snap dat er wat bij komt als je met 2 man werkt en het is de kruipruimte, maar dit zijn toch bedragen die nergens over gaan?
500 euro per man, per dag. Buiten + binnen (/kruipruimte) is het met twee man maximaal een halve dag werk dus 500 euro. Materiaal maximaal 200 euro. De overige 4300 euro is "fuck-you" geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Managelorian schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:03:
[...]

500 euro per man, per dag. Buiten + binnen (/kruipruimte) is het met twee man maximaal een halve dag werk dus 500 euro. Materiaal maximaal 200 euro. De overige 4300 euro is "fuck-you" geld.
Eens, daarom ook vriendelijk bedankt en nu op zoek naar iemand anders voor de klus. :)
Vind het best bizar dat de overheid niet ingrijpt want overal zijn de prijzen van klusjesmannen/zzp'ers ontieglijk hoog. Dan kan je zeggen marktwerking, maar het lijkt wel bijna kartelvorming tegenwoordig.
Dit was overigens een offerte via loodgieter.nl
Dat zou dan de meest betrouwbare website/tussenpersoon moeten zijn en heeft ook de hoogste reviewscores op internet.
In een land waarin Jan Modaal 3.500 euro per maand verdient (bruto) is 5K vragen voor een klus van 1 dag waar geen bijzondere materiaalkosten in zitten, absurd.

[ Voor 9% gewijzigd door bt4ever op 03-09-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:23

mmniet

De beetje weter

dat de overheid niets doet is logisch, precies wat je zegt: marktwerking. Als er gewoon krapte is mbt het aantal beschikbare mensen voor je klus dan krijg je dit. Daarnaast heeft dit klusje voor de meeste mensen prioriteit, dus dat drijft de prijs ook op. Materiaalkosten is het inderdaad niet. De schep, zaag en lijm hebben ze toch wel, dus dat zijn de kosten ook weer niet. Sommige moffen heb je zelfs geen lijm nodig ivm rubberen ring erin.

Los van dat ik de prijs ook absurd hoog vind snap ik dat ze het proberen. Al kan ik me voorstellen dat er ook via dit soort kanalen cowboys zijn die het een beetje kunnen, hoge prijzen vragen en zo 1 keer per week een mooi klusje hebben zodat ze zelf uit de kosten zijn en de rest van de week lekker thuis bier kunnen drinken.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

DukeBox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:49:
[...]

Die regenpijp is niet overbodig, de wijze waarop je het hemelwater wegvoert kun je heroverwegen. En of dat dan praktisch of haalbaar is dat zal TS zelf moeten inschatten maar ik had er voor gekozen om het water op te vangen en zo nodig weg te laten stromen via een goot, grind, of drainagebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Het lastige is dat er 3 regenpijpen bij elkaar komen. Weet niet of het duidelijk is op de foto, maar de regenpijp pal naast het gat is 1. Dan heb je de regenpijp vanuit de schuur die volgens mij daarop aangesloten is en daarnaast heb je de regenpijp van de bijkeuken met plat dak die er ook op is aangelsoten volgens mij.
Dus voor nu even geen regenton of andere oplossingen oid maar simpelweg vervangen en dan met doorspuiten kijken of het goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
bt4ever schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:29:
[...]

Eens, daarom ook vriendelijk bedankt en nu op zoek naar iemand anders voor de klus. :)
Vind het best bizar dat de overheid niet ingrijpt want overal zijn de prijzen van klusjesmannen/zzp'ers ontieglijk hoog. Dan kan je zeggen marktwerking, maar het lijkt wel bijna kartelvorming tegenwoordig.
Dit was overigens een offerte via loodgieter.nl
Dat zou dan de meest betrouwbare website/tussenpersoon moeten zijn en heeft ook de hoogste reviewscores op internet.
In een land waarin Jan Modaal 3.500 euro per maand verdient (bruto) is 5K vragen voor een klus van 1 dag waar geen bijzondere materiaalkosten in zitten, absurd.
Werkspot, Loodgieter en Glaspunt .nl om er maar een paar te noemen vragen van de aangesloten bedrijven tussen de 12 en 15% van de offerteprijs voor de bemiddeling.

Altijd direct bedrijven om een offerte vragen, dat scheelt heel vaak al de eerste hap die ze anders kwijt zijn voor een bemiddelingwebsite.

En de overheid grijpt nu toch in? De arbeidsmigranten zijn de schuldige dus die gaan we weren. Ben benieuwd welke Hollandse werkkrachten in de rij staan om dat fantastische graafwerk lekker goedkoop voor jou te gaan uitvoeren.

Is een andere discussie maar advies geven levert meer op als het werk zelf uitvoeren. Dat is momenteel de “marktwerking”. We klagen erop maar we stemmen al meer als 20 jaar rechts liberaal in Nederland.

Daar kom je achter als je iemand nodig hebt, dan vallen de tijden en prijzen plotseling tegen. En een loodgieter die een elektrische bus van 50k moet kopen omdat die anders de milieuzone niet in mag gaat dat ook aan jou doorberekenen. Is helaas ook een probleem waar we de rekening met zijn allen voor gaan betalen.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Ook met de 15% bemiddeling die je eraf zou halen is het ontieglijk duur. Overigens was dit een directe offerte waar loodgieter.nl volgens mij niet (meer) tussenzit. Het was direct van het bedrijf ontvangen. Nadat ik vriendelijk heb bedankt hebebn ze overigens de totaalprijs voor beide jobs teruggebracht naar 3.750 euro, niet eens meer op gereageerd natuurlijk.

Ik ben het met je eens wat betreft rechts/links stemmen. Je kan natuurlijk van alles nog wat aan excuses, doorberekende kosten etc. verzinnen om het goed te praten, maar een loodgieter het uurtarief van een topadvocaat vraagt moet je ook gewoon niet meer willen goedpraten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Gedoe om het inzichtelijk te krijgen. Een ander persoon beweert dat het zeker geen rioleringsbuis is, maar hemelwaterafvoer dat naar de tuin afgevoerd wordt.

Maar ik snap dan niet waarom er een buis naar de kruipruimte gaat en waarom de buis de tuin in doorloopt?
Net even de keukenkraan opengezet en het water stroomde niet door in de achtertuin. Heb altijd gedacht dat dat via de voorkant afgevoerd wordt en zo klinkt het ook als ik de geluiden volg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHKfTmx1WD4zsr2l3yg-3G4mtQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiiipWHejqPEYKcr1ABDfBrF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z72sGgpjuEDf8fgDEiAtb-KxIzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9avjRdwABrJLymtVh0ZLwHg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

bt4ever schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:11:
Gedoe om het inzichtelijk te krijgen. Een ander persoon beweert dat het zeker geen rioleringsbuis is, maar hemelwaterafvoer dat naar de tuin afgevoerd wordt.

Maar ik snap dan niet waarom er een buis naar de kruipruimte gaat en waarom de buis de tuin in doorloopt?
Net even de keukenkraan opengezet en het water stroomde niet door in de achtertuin. Heb altijd gedacht dat dat via de voorkant afgevoerd wordt en zo klinkt het ook als ik de geluiden volg.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ergens een putje achterin je tuin? En zitten de buizen in de kruipruimte ergens op aangesloten? Vb. bestaande riolering o.i.d. Zou best kunnen zijn dat er misschien toch al een drainage is aangelegd in je tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Ik zie in ieder geval geen zichtbare putje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die buis welke je fundering in loopt kan zelfs gewoon de beluchting zijn van het HWA systeem (én dus helemaal tot op het dak van de woning door getrokken zijn om daar te eindigen in een (mini) schoorsteentje óf gewoon direct onder de dakpannen).... Heb je niet ergens een accurate bouwtekening van je huis?

Als je in dat deel van de kruipruimte kunt komen middels een mangat dan kun je uiteraard ook even die ruimte inkruipen om die pijp fysiek te gaan volgen :9

Ik heb hier in m'n woning gedeelten waarbij ik niet middels een mangat in de kruipruimte(s) kan komen, dan mag je dus ónder de fundering door gaan graven en vervolgens liefst met een perslucht / zuurstof-masker die ruimte(s) gaan onderzoeken..... Als je ook zoiets hebt: Doe dat soort onderzoek nóóit en te nimmer alléén en zorg er voor dat je ten alle tijden verbaal contact houdt met de andere persoon!!!

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 03-09-2024 16:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 13:43
Waarom moeten ze 7 meter rioolbuis onder het huis vervangen, je kunt toch gewoon zorgen dat het weer goed afloopt?

Bij mij was de HWA op 2 plekken kats afgebroken en hadden we ook 2 zinkgaten. Later bleek dat de rioleringsbuis ook afgebroken was, maar nog net doorliep. Omdat de klus net te groot was om zelf te doen, had ik een zzp-er gevraagd om de buizen te repareren. Uiteindelijk ruim 900 euro betaald voor arbeid + materiaal, het graafwerk heb ik zelf gedaan (onderschat dat niet).

Foto's ter illustratie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwXQ5eLQ5ftZUAjuzlhrZ4SYoM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44tfbnGJlqFkuzridBuoazYA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QqPw8W5WFYVZuTErh2hyMsl2KA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BHcYJRv3jBmkvLlIbqWcEFi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TwiSteD1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:37:
Waarom moeten ze 7 meter rioolbuis onder het huis vervangen, je kunt toch gewoon zorgen dat het weer goed afloopt?
Vaak worden dat soort zaken als 'neven-constatering' opgemerkt welke dan ook meteen aangepakt kunnen worden in één opdracht terwijl de TS daar niet eens om verzocht had.

Als je die lui vervolgens uitlegt dat een 100mm rioolbuis van 10 meter lengte zélfs bij een 100% waterpas uitlijning / ligging nog altijd 1cm verval pér meter heeft dan hebben ze vaak al geen 'businesscase' meer voor dat zogenaamd zéér kritieke meerwerk.

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Vervanging rioolbuizen onderin het huis heeft niet met de hemelwaterafvoer te maken, die zijn simpelweg verzakt. Heb wel gevraagd of het ophogen wel komen om voor afvoer te zorgen, maar gezien het zeer oude buizen zijn (geen pvc ook) zou dat op den duur tot problemen leiden sowieso. Was geen duurzame oplossing of ze wilden simpelweg geld verdienen, dat kan ook.
Pagina: 1