Gpu in combinatie met E350 cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:24
Ik zoek een?
Videokaart om wat meer Boinc kracht te krijgen in wat oude hardware.
Moet werken in combinatie met dit moederbord: https://www.asrock.com/mb/AMD/E350M1USB3/

Wat is je budget?
Zo min mogelijk ;) het is voor de lol dus het moet wel een beetje leuk blijven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb wat oude hardware liggen die ik wil gebruiken om wat Boinc projectjes te draaien.

Heb een RX580 en een GT1030 ik het systeem gehad maar beide geven geen beeld.
Moederbord heeft een PCI Express 2.0 slot dus ik dacht dat nieuwe videokaarten ook zouden moeten werken? Het slot zelf werkt nog wel, raid controller(s) worden gedetecteerd als die er in zitten.
Booten zonder verdere apparaten op het moederbord aangesloten helpt niet, bios staat uiteraard op PCI-E als eerste keuze voor de videokaart en in andere systemen werken deze videokaarten wel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik denk dat er niet veel is om de E350 veel extra's te geven bovenop de geïntegreerde 6310. De E350 is immers een extreem trage cpu.

[ Voor 28% gewijzigd door GromuhlDjun op 02-09-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Zelfs de HD6310 wordt al bijna gebottleneckt door de E350. Een GT210 of 710 werkt misschien nog, maar dat is vespild geld en verspilde stroom.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:24
GromuhlDjun schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:55:
Ik denk dat er niet veel is om de E350 veel extra's te geven bovenop de geïntegreerde 6310. De E350 is immers een extreem trage cpu.
Dat weet ik, daarom hoopte ik met een (oud) videokaarten dit beestje nog een klein beetje leven in te blazen door deze in te zetten voor Boinc.
nelizmastr schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:01:
Eens met bovenstaande. Zelfs de HD6310 wordt al bijna gebottleneckt door de E350. Een GT210 of 710 werkt misschien nog, maar dat is vespild geld en verspilde stroom.
Waar heb je kunnen vinden dat een HD6310 in combinatie met een E350 al bijna een bottleneck zou zijn voor Boinc?
Een tweedehands GT210 of 710/730 zou prima zijn, alleen weet ik dus niet aan wat voor vereisten de kaart moet voldoen om te werken in dat pci slot. Vind het alleen een beetje zonde om straks een stapel videokaarten te hebben liggen die eigenlijk nergens voor te gebruiken.