Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:59
Nu ik ben overgestapt naar een 10Gbe netwerk met wifi 7 AP wil ik de netwerkkaart van mijn laptop nog upgraden om ook die extra snelheid te benutten. Gezien ik niet altijd verbonden ben met kabel en af en toe ook op de zetel game.

Laptop is een Asus TUF FA607PI, deze heeft een Ryzen 7845HX processor. Voor zover ik kan zien in de pricewatch is Intel zowat de enige die momenteel een wifi 7 kaartje uit heeft dat erin past, de Intel BE200. Op verschillende reviews/fora/reddit lees ik wel dat deze niet werken icm AMD processoren. MSI heeft de BE-HERALD uit, die zou wel moeten werken met AMD, met een NCM865 module. Alleen is die hier niet te koop, net als de module.

Heeft er toevallig iemand ervaringen met wifi 7 en AMD? Of weet van een kaartje dat zou kunnen werken? USB (A/C) is ook prima, als ik maar meer dan 1Gb kan halen over wireless _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Windows support nog geen Wifi 7. Vandaar dat er zo weinig hardware aanbod is. Ik zou even wachten tot 24H2 een tijdje uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:54

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Bij het rondzoeken kwam ik op dit topic uit.
Ik heb hetzelfde "probleem".

Netwerk thuis is gereed alleen de M.2 kaart in de laptop moet vervangen worden.
Maar kan zo niet een werkende kaart vinden voor een AMD systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
WishmasterNL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:41:
Bij het rondzoeken kwam ik op dit topic uit.
Ik heb hetzelfde "probleem".

Netwerk thuis is gereed alleen de M.2 kaart in de laptop moet vervangen worden.
Maar kan zo niet een werkende kaart vinden voor een AMD systeem.
Zoek en gijt zult vinden: categorie: Netwerkadapters

Moet het per se een M2 kaart zijn of mag USB ook?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:59
Wylana schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:07:
[...]

Zoek en gijt zult vinden: categorie: Netwerkadapters

Moet het per se een M2 kaart zijn of mag USB ook?
Probleem is de 100% compatibiliteit met AMD systemen. Met de Intel kaartjes die te verkrijgen zijn lukt het niet. Geen POST, niet booten etc. Voor ik iets aankoop wil ik ook weten of het werkt met AMD systemen en dat is hier nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11

nelizmastr

Goed wies kapot

De meeste AMD laptops die ik tegenkom hebben Realtek of Mediatek kaartjes. Geen ervaring met de specifieke kwaliteit hiervan.

Je kunt ze hier niet in de pricewatch vinden maar wel bij ome Ali en Amazon.

https://www.amazon.nl/Moc...aartadapter/dp/B0DZ1PSF6B

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb je inmiddels nog iets gevonden? want ik heb hier ook een amd client die dus geen wifi 7 kan met een intel adapter...

zelf ben ik inmiddels de wijzer dat er een mediatek en qualcom chip zou moeten zijn echter... nog niet ontdekt waar deze echt leverbaar zijn...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11

nelizmastr

Goed wies kapot

SMSfreakie schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:35:
heb je inmiddels nog iets gevonden? want ik heb hier ook een amd client die dus geen wifi 7 kan met een intel adapter...

zelf ben ik inmiddels de wijzer dat er een mediatek en qualcom chip zou moeten zijn echter... nog niet ontdekt waar deze echt leverbaar zijn...
Zie mijn vorige reactie, bij Amazon kun je een Mediatek MT7925 kopen voor een paar tientjes. Staan er ook genoeg op Aliexpress e.d.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

deSenna24 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Probleem is de 100% compatibiliteit met AMD systemen. Met de Intel kaartjes die te verkrijgen zijn lukt het niet. Geen POST, niet booten etc. Voor ik iets aankoop wil ik ook weten of het werkt met AMD systemen en dat is hier nog de vraag.
Is dat geen whitelist probleem?
* Raven vloekt op Lenovo

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1