Vervoerder stopt duur pakket in verkeerde brievenbus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 11:10
Er is een onderzoek geweest uitgevoerd door *knip* Webwinkel hoofdkantoor. Deze concluderen dat het pakket is geleverd, daarvan is 'genoeg bewijs' zo schrijven zij in een mail aan mij.

Meer dan een week geleden heb ik een € 270 kostende SSD besteld, deze is vervolgens opgestuurd maar heb ik deze nooit binnengekregen. Volgens Post.nl T&T is het pakket geleverd maar in de brievenbus gedaan. Een week ging voorbij en heb aan buren gevraagd of zij mij pakket hebben. Schijnbaar liegt er 1 of heeft Post.nl het pakket in een verkeerde postvak gestopt. Ik ben bewoner van nog 50 andere bewoners in dezelfde flat.

Alweer heb ik Webwinkel gebeld, maar zij gaf te kennen dat hun uit opdracht van het hoofdkantoor acteren. Ze wou 'met alle liefde' nog een verzoek plaatsen om dit uit te zoeken. Veel hoop heb ik er niet in.

Waarom stop je een artikel van € 270 in godsnaam in een brievenbus en moet er niet eerst voor worden getekend bij zo'n duur artikel.

Vraag is, wat moet ik nu doen? Geschillencommissie, brieven sturen of thuiswinkel.org ?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Waarschijnlijk een sorteerfout waardoor het in een bundel voor een andere postcode is beland. De postbodes die voor PostNL lopen kijken nergens naar, huisnummer klopt met de straat waar ze staan en ze gooien het er zo in. Bezorgen in een compleet andere woonplaats is niet vreemd bij PostNL, sorteermachines maken regelmatig fouten.

Een track&trace van een brievenbuspakketje dat is afgeleverd is geen sluitend bewijs, postbodes beginnen aan hun ronde en zetten dan gewoon vooraf of achteraf alles op afgeleverd, die hebben echt geen tijd om elk pakketje tussendoor af te melden, laat staan dat ze nog weten waar ze dat pakketje hebben achtergelaten.

Wat je nog kunt doen: aangeven bij de shop dat het pakket echt niet geleverd is en aangeven dat brievenbuspakketjes van PostNL geen betrouwbare tracking hebben en dus geen bewijs is dat het bij jou in de brievenbus is geleverd.

[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 02-09-2024 09:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:38
Toevallig met creditcard besteld? Dan kun je daar een geschil aanmaken en vechten zij het verder uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
Jets schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:38:
Waarom stop je een artikel van € 270 in godsnaam in een brievenbus en moet er niet eerst voor worden getekend bij zo'n duur artikel.

Vraag is, wat moet ik nu doen? Geschillencommissie, brieven sturen of thuiswinkel.org ?
De bezorger weet uiteraard niet wat er in het pakketje zit. Als het dan in een brievenbus past, gaat die daar meestal ook in. En voor een particulier kan het veel geld zijn, voor een Webwinkel valt het nog best mee.

Als de webwinkel blijft volhouden dat er geleverd is, zou mijn volgende stap de rechtsbijstand zijn. Ik weet niet of je daar een verzekering voor hebt lopen?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@_JGC_ precies, maar heb dit al aan Webwinkel aangegeven, alleen spreek je niet zo snel iemand van het hoofdkantoor, ik heb daar afgelopen zaterdag wel naar gevraagd, dat verzoek is uitgezet.

@Dennisdn Heb geen creditcard.

@hoepstoep Ja snap ik, heb ook begrip voor de postbode die kan hier niets aan doen, hij heeft zijn taak volbracht al is het in de verkeerde brievenbus gestopt :p

Rechtsbijstand heb ik niet, maar lees regelmatig dat je daar ook niet veel van hoeft te verwachten.

Momenteel heb ik ook via Thuiswinkel waarborg een klacht ingediend...

Dank voor jullie reactie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
hoepstoep schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:50:
[...]

De bezorger weet uiteraard niet wat er in het pakketje zit. Als het dan in een brievenbus past, gaat die daar meestal ook in. En voor een particulier kan het veel geld zijn, voor een Webwinkel valt het nog best mee.

Als de webwinkel blijft volhouden dat er geleverd is, zou mijn volgende stap de rechtsbijstand zijn. Ik weet niet of je daar een verzekering voor hebt lopen?
Bij rechtsbijstand is de kans groot dat je je bedrag krijgt omdat het erg klein is om te procederen.

Dat gezegd hebbende is het hun woord tegen jou woord. En bij brieven gaan ze er vanuit dat het goed is.

Geen idee hoe dit normaal loopt maar je zou eens kunnen zoeken of er rechtszaken zijn geweest over missende brieven (bv facturen die duurder worden).

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:11 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:47:

Wat je nog kunt doen: aangeven bij de shop dat het pakket echt niet geleverd is en aangeven dat brievenbuspakketjes van PostNL geen betrouwbare tracking hebben en dus geen bewijs is dat het bij jou in de brievenbus is geleverd.
Aangeven dat PostNL geen betrouwbare tracking heeft moet je wel met cijfers onderbouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _JGC_
Wolly schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:00:
[...]

Aangeven dat PostNL geen betrouwbare tracking heeft moet je wel met cijfers onderbouwen.
Voor brievenbuspost? Ik heb nog nooit een betrouwbare track&trace gehad met brievenbuspakketjes bij PostNL. Als ze garantie willen moeten ze het aangetekend versturen. Zonder handtekening geen bewijs dat het op het juiste adres is bezorgd.

Edit:
https://digidispuut.nl/be...bewijs-voor-een-levering/
In geval van levering ligt het risico van verzending bij de verkoper. Conform artikel 7:11 Burgerlijk Wetboek moet de verkoper aantonen en bewijzen dat de klant het pakket in ontvangst heeft genomen. Enkel een track en trace-code is hierbij niet voldoende is bepaald in 2007 door een uitspraak van de Geschillencommissie. Van een geldig bewijs is sprake als de ontvanger getekend heeft voor het ontvangst. Een andere manier is door middel van aangetekende verzending.
Jammer de bammer voor de webshop, maar dit mogen ze gewoon opnieuw opsturen of crediteren.

[ Voor 42% gewijzigd door _JGC_ op 02-09-2024 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Wolly schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:00:
[...]
Praktijk wijst dat voldoende uit. Je moet tegenwoordig al blij zijn dat een postbode NL spreekt.
Via de mail bericht gehad dat een pakketje maandag 16.10 door mijn brievenbus is gedaan. Helaas niets op de deurmat. Pas 2 dagen later kwam het wel binnen.

Het is droevig gesteld met de kwaliteit van Postnl

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:07:
[...]

Praktijk wijst dat voldoende uit. Je moet tegenwoordig al blij zijn dat een postbode NL spreekt.
Via de mail bericht gehad dat een pakketje maandag 16.10 door mijn brievenbus is gedaan. Helaas niets op de deurmat. Pas 2 dagen later kwam het wel binnen.

Dat ben ik helemaal met je eens, maar meer dan een N=1 is het uiteindelijk niet. Als je zegt dat de tracking van PostNL onbetrouwbaar is dan moet je wel met een gedegen rapport of iets komen om dat aan te tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Wolly schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:10:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar meer dan een N=1 is het uiteindelijk niet. Als je zegt dat de tracking van PostNL onbetrouwbaar is dan moet je wel met een gedegen rapport of iets komen om dat aan te tonen.
Postbodes kunnen dat zelf vertellen. Voorheen werden pakketjes gescand als ze in de brievenbus gestopt werden. Tegenwoordig worden alle pakketjes die aan het einde van de dienst niet meer in de fietstas zitten gezien als afgeleverd. Het maakt dus niet uit of die in de juiste brievenbus zit, uit de fietstas gevallen is of ergens anders beland is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:19:
[...]

Postbodes kunnen dat zelf vertellen. Voorheen werden pakketjes gescand als ze in de brievenbus gestopt werden. Tegenwoordig worden alle pakketjes die aan het einde van de dienst niet meer in de fietstas zitten gezien als afgeleverd. Het maakt dus niet uit of die in de juiste brievenbus zit, uit de fietstas gevallen is of ergens anders beland is.
Ik neem aan dat Webwinkel al aan PostNL heeft gevraagd om een onderzoek te starten, al staat dat niet in de openingspost. @Jets Is jou hier iets van bekend?

En ik denk niet dat PostNL gaat zeggen 'Kan best kloppen, wij scannen de pakketjes niet meer tegenwoordig' :X

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
Jets schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:57:
Rechtsbijstand heb ik niet, maar lees regelmatig dat je daar ook niet veel van hoeft te verwachten.
N is natuurlijk 1, maar ik heb er wel al enkele keren profijt van gehad in conflicten met organisaties en werkgevers. Zowel met direct geld terug als het onder een bepaald minimumbedrag kwam, als met goed advies waardoor ik tot op heden elk voor mij belangrijk conflict in mijn voordeel heb weten op te lossen. Mij hoor je dus niet klagen over rechtsbijstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 17:42

mmniet

De beetje weter

Wolly schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:23:
[...]

Ik neem aan dat Webwinkel al aan PostNL heeft gevraagd om een onderzoek te starten, al staat dat niet in de openingspost. @Jets Is jou hier iets van bekend?

En ik denk niet dat PostNL gaat zeggen 'Kan best kloppen, wij scannen de pakketjes niet meer tegenwoordig' :X
wat je nog rest is een officiele klachtenprocedure starten. Webwinkel is verantwoordelijk voor het versturen. Als ze bewijs hebben dat het afgeleverd is, dan moeten ze die ook overhandigen. Ik vraag me af of een knopje indrukken in de postbode-app dat hij bezorgt is voldoende bewijs is.

Als je camera beelden hebt kan je misschien kijken of er op het betreffende tijdstip wat gebeurt is. Dan heb jij bewijs van het tegenovergestelde.

de echte klachtenprocedure kan je hier starten:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als dat niet werkt, dan rest je nog thuiswinkel organisaties waaraan Webwinkel vast zit en anders via een jurist dit afhandelen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:12 ]

It's me Mario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jets
@Wolly ja onderzoek is geweest, vandaar ze ook genoeg bewijs hebben. Ze hebben dus contact gehad en onderhouden met Post.nl, die geeft aan dat het pakket is geleverd en Webwinkel neemt dat over.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Jets schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:32:
@Wolly ja onderzoek is geweest, vandaar ze ook genoeg bewijs hebben. Ze hebben dus contact gehad en onderhouden met Post.nl, die geeft aan dat het pakket is geleverd en Webwinkel neemt dat over.
ja, dan is het echt de klachtenprocedure bij Webwinkel starten en lukt dat niet bij de thuiswinkel organisaties en/of juridische stappen zetten.

Als je gelijk krijgt door de jurist, dan moet ze ook die kosten betalen volgens mij? Toch iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:13 ]

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27
bregweb schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:07:
[...]

Vraag me dan wel af of dit niet regio afhankelijk is, ik woon in een van de grotere steden in het oosten van het land, maar ik heb nog nooit privé of zakelijk een postbode of pakket bezorger gezien die geen Nederlands sprak, en ik heb er toch best regelmatig mee te maken. Kwaliteit is hier dus in ieder geval meer dan prima.

Privé kan ik me ook niet heugen dat er ooit een probleem is geweest met het ontvangen van een post of een pakket zending (vermissing, te laat of wat anders).

Zakelijk op kantoor werkgever komt het ook amper voor, maar hebben we zo nu en dan wel eens een incident met een vermist pakket, maar dat is vaak genoeg ook een andere partij, daar wij via PostNL verzenden, maar ook via DHL / DPD / UPS verzenden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27
Jets schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:32:
Wat voor bewijs hebben ze dan? Normaal is dit een inkoppertje voor de consument als ze geen handtekening van jou hebben. Winkel blijft verantwoordelijk tot jij (of een door jou aangewezen 3de partij) het ontvangen heeft, en mag niet afschuiven op PostNL.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Conform het SF Beleid heb ik de naam van de winkel uit de titel, TS en een flinke lading reacties gehaald.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 16:57
De shop is verantwoordelijk voor de levering en dus in dit geval de verzending. Traceren als brievenbus pakje is onvolledig. Je volgt je pakje dan slechts door het sorteer proces. De aflevering kan niet meer betrouwbaar gevolgd worden, omdat handtekening voor ontvangst ontbreekt. Met de Covid is tekenen voor ontvangst tijdelijk opgeschort, maar volgens mij is dit nu weer volledig terug. Al vinden bezorgers dit vaak nog steeds onnodig. Dat deel is verantwoordelijkheid van Postnl.

Maar samenvattend: de shop heeft ten opzichte van de artikelwaarde puur gekeken naar de omvang en niet naar de waarde bij het kiezen van de verzendmethode. De shop blijft verantwoordelijk en kan bij brievenbus pakjes niet bouwen op de aflever informatie omdat daarbij de handtekening voor ontvangst ontbreekt.

Kortom: de shop heeft de verkeerde verzend methode gekozen voor een artikel van deze waarde en zal moeten bewijzen dat het goed is aangekomen. Bij een brievenbus pakje kan dat niet. Dus zijn ze verantwoordelijk. Dus schadeloos stellen of opnieuw versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Blijven volhouden bij de webshop dat het niet ontvangen is en dat ze het product naar je versturen of je geld terug wil.

Heb dit bij een grote drogisterij keten ook eens aan de hand gehad en dankzij deurbel camera wist ik dat ze niet eens geweest waren (los van dat ik het ook gewoon niet heb ontvangen). Zij zeiden echter "PostNL heeft bewijs dat het is afgeleverd bij u" echter kwamen ze niet verder dan "de GPS tracker van de bus geeft aan dat deze bij u in de straat is geweest" en dat is niet voldoende. Ik had gevraagd om de handtekening die ik er dan opgezet zou hebben en gemeld dat ook de deurbel geen bus heeft waargenomen die dag. Ik kreeg mijn geld na een paar weken heen en weer mailen terug en niks meer gehoord.

Mijn conclusie is dan ook dat PostNL helemaal geen betrouwbare tracking heeft en je de bewijslast bij hun moet neerleggen, dan moet het goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:23:
Blijven volhouden bij de webshop dat het niet ontvangen is en dat ze het product naar je versturen of je geld terug wil.

Heb dit bij een grote drogisterij keten ook eens aan de hand gehad en dankzij deurbel camera wist ik dat ze niet eens geweest waren (los van dat ik het ook gewoon niet heb ontvangen). Zij zeiden echter "PostNL heeft bewijs dat het is afgeleverd bij u" echter kwamen ze niet verder dan "de GPS tracker van de bus geeft aan dat deze bij u in de straat is geweest" en dat is niet voldoende. Ik had gevraagd om de handtekening die ik er dan opgezet zou hebben en gemeld dat ook de deurbel geen bus heeft waargenomen die dag. Ik kreeg mijn geld na een paar weken heen en weer mailen terug en niks meer gehoord.

Mijn conclusie is dan ook dat PostNL helemaal geen betrouwbare tracking heeft en je de bewijslast bij hun moet neerleggen, dan moet het goed komen.
Als aanvulling

Aan TS je zou ze een email kunnen sturen en deze voorbeeldbrief daarbij kunnen gebruiken.
Moet je alleen zelf beslissen of je nalevering wilt eisen of ontbinding

https://www.consuwijzer.n...stelling-te-laat-geleverd

[ Voor 5% gewijzigd door NicoHF op 02-09-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 16:06
Postnl heeft ook een app waarin je scans kunt zien van stukken die bezorgd worden (of zijn). Ik weet niet of dat helemaal compleet is, maar misschien kun je eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 18:02
noppus schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:52:
Postnl heeft ook een app waarin je scans kunt zien van stukken die bezorgd worden (of zijn). Ik weet niet of dat helemaal compleet is, maar misschien kun je eens kijken.
Dit gebeurt alleen bij briefpost. Als de webwinkel wel als pakket verzonden heeft, en de pakketbezorger zelf de keuze heeft gemaakt om het in de brievenbus te duwen is het poststuk niet op die manier gefotografeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 16:06
Ariandra schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:54:
[...]

Dit gebeurt alleen bij briefpost. Als de webwinkel wel als pakket verzonden heeft, en de pakketbezorger zelf de keuze heeft gemaakt om het in de brievenbus te duwen is het poststuk niet op die manier gefotografeerd.
Ik heb in mijn app ook foto's van "brievenbuspakjes". En het is toch ook (zegt de verzender) zo door de brievenbus gegaan?

Het is natuurlijk wel zo dat de foto's ergens in het sorteerproces gemaakt worden. Dus ook mét een foto kan het in een andere bus zijn gestopt.

Ik zie er ook pakketjes waarvoor de deur open moest tussen staan. (Maar gevoelsmatig minder dan bezorgd, is met al die verschillende bedrijven lastig bijhouden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
noppus schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:08:
[...]

Ik heb in mijn app ook foto's van "brievenbuspakjes". En het is toch ook (zegt de verzender) zo door de brievenbus gegaan?

Het is natuurlijk wel zo dat de foto's ergens in het sorteerproces gemaakt worden. Dus ook mét een foto kan het in een andere bus zijn gestopt.

Ik zie er ook pakketjes waarvoor de deur open moest tussen staan. (Maar gevoelsmatig minder dan bezorgd, is met al die verschillende bedrijven lastig bijhouden.)
Zoals je zelf al geconcludeerd had heeft TS niet veel aan deze 'tip'.
Of denk jij daar anders over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
@ Dank aan allen :)

Ik ben op de hoogte van de app maar op een of andere reden zie ik daar geen pakketten.

De postbode zal vast zijn geweest, het is Amsterdam tenslotte en een flat met veel bewoners, dus Track & Trace zegt dan helemaal niets.

Voor de rest had ik al het gevoel in mijn recht te staan, *knip* Naam Webwinkel denkt ervan af te komen, maar ik heb ze inmiddels alweer geschreven en dus een klacht via Thuiswinkel ingediend, deze beloven binnen 7 werkdagen een antwoord van de leverancier en zo niet dan gaan hun ermee aan de slag.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 18:02
noppus schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:08:
[...]

Zo duidelijk zie ik dat niet in de OP staan. Ik heb ook al eens een SSD in een noppenfolie envelop ontvangen, maar dit was expliciet een "pakket" en vereiste een handtekening, dus deze kreeg ik overhandigd. Voorangemeld in de app als normaal pakket, zonder foto van het poststuk zoals bij een brief of brievenbuspakket.

Vandaar dat ik die nuance maak, ik vind het nogal een verschil in verantwoordelijkheid. Heeft het bedrijf dit als brievenbuspakketje verzonden, of heeft de pakketbezorger in opdracht van PostNL zelf besloten het door een brievenbusgleuf te duwen omdat dit sneller gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Jets schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:15:
@ Dank aan allen :)

Ik ben op de hoogte van de app maar op een of andere reden zie ik daar geen pakketten.

De postbode zal vast zijn geweest, het is Amsterdam tenslotte en een flat met veel bewoners, dus Track & Trace zegt dan helemaal niets.

Voor de rest had ik al het gevoel in mijn recht te staan, [mbr]*knip* Naam Webwinkel[/] denkt ervan af te komen, maar ik heb ze inmiddels alweer geschreven en dus een klacht via Thuiswinkel ingediend, deze beloven binnen 7 werkdagen een antwoord van de leverancier en zo niet dan gaan hun ermee aan de slag.
dit lijkt me de juiste procedure en dan moet het uiteindelijk goed komen. Wel zeer vervelend dat je zo lang moet wachten tot deze webwinkel er aan wil toegeven, maar ik kan me voorstellen dat ze ook veel te maken hebben met misbruik. Het lijkt me een lastige markt om als ondernemer met maar onbeperkt terug sturen en concurrentie op prijs.

De app is verder een eventuele foto van je post of brievenbuspakket, maar ook dat is geen bewijs. Gedurig heb ik een foto gehad van een brief met de mededeling dat die dezelfde dag geleverd zou worden, 1 a 2 dagen later zat het pas in de brievenbus. Ook een aantal keer gehad dat ze avond ervoor netjes een foto van het pakketje erin stond en de volgende dag bestond de foto niet meer (een mooi wit vlak met zwart kruis erop was dan verschenen). Los van of de foto netjes is of het altijd klopt dat ze inderdaad de brief bezorgen, het is geen bewijs. Zonder handtekening voor ontvangst of camerabeelden heb je gewoon geen bewijs van het bezorgen van een object waar een bepaalde code op staat. Dat eventueel inhoud verdwenen is kan ook altijd nog, maar is een ander verhaal dan hier.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
@mmniet klopt ja, maar heb dit dus al eerder gemaakt en was mijn geld (€ 35) gewoon kwijt, nu ben ik wel wat wijzer geworden en zeker om dit bedrag kan ik het niet accepteren

@Ariandra Mij is verteld dat de leveringsdienst besluit dit in het postvak te doen, wat ik dus post niet verwijt, zij kunnen niet weten wat de waarde is van de inhoud, dat weet de verkoper wel en die zou ervoor kunnen kiezen dat het pakket niet in een postvak past of dat een handtekening nodig is

[ Voor 45% gewijzigd door Jets op 03-09-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:19:
[...]

Hier N=2.
Vorige week volgens app van PosNL brievenpakje afgeleverd. Niets te zien. Twee dagen later lag het wel in de brievenbus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je bent de ontvanger, maar niet de klant in deze. Enige waar je kunt claimen is de webwinkel. En meestal wijzen ze dat af met "dan had je verzekerd verzenden moeten kiezen".

Schiet je geen reet mee op, maar jij bent niet de klant van de vervoerder, dus helaas geen directe partij in het probleem. Alleen wel de dupe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:45:
Je bent de ontvanger, maar niet de klant in deze. Enige waar je kunt claimen is de webwinkel. En meestal wijzen ze dat af met "dan had je verzekerd verzenden moeten kiezen".
https://www.thuiswinkel.o...-hebben-ontvangen-wat-nu/

Als verkoper ligt het risico van verzending bij jou (artikel 7:11 BW). Dit betekent dat je als verkoper zult moeten bewijzen dat het pakket door jouw klant in ontvangst is genomen. Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.

Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 16:57
...en nog vervelender is dat je bij de meeste winkels ook als koper niet kan kiezen voor verzekerde of aangetekende verzending. Of dat je kan kiezen voor een vervoerder.

Bij grote ketens zie je zelfs dat ze normaal bijvoorbeeld met Post NL bezorgen en als het druk is dat de pakjes opeens via DHL komen etc.

De shop is verantwoordelijk en zeker als je hier als koper geen enkele invloed of keuze in hebt. (NB. je hebt ook shops die artikelen via resellers aanbieden, was dit direct van de shop zelf?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Uiteindelijk is het heel simpel: De webwinkel heeft de verantwoordelijkheid om je bestelling te leveren, zij huren PostNL in om het bezorgen daarvan te doen, maar dat verandert niks aan die verantwoordelijkheid.
Pakket is niet geleverd, PostNL heb jij niks mee te maken, webwinkel moet zorgen dat ze leveren.

Ik zou bij de webwinkel aangeven dat ze óf bewijs van levering kunnen aanleveren (die is er niet, anders had jij het pakket in handen), óf het product opnieuw mogen sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

njitter schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:03:
[...]

Als verkoper ligt het risico van verzending bij jou (artikel 7:11 BW). Dit betekent dat je als verkoper zult moeten bewijzen dat het pakket door jouw klant in ontvangst is genomen. Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.

Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.
helemaal eens. En wettelijk sta je ook in je recht om dat van de verkoper te eisen. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen...niet iedere webwinkel is daar helaas gelijk in. En als ik webwinkel X was zou ik ook eerst een onderzoek instellen voor ik opnieuw verstuurde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:35
Prisma16 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:37:
[...]

Hier N=2.
Twee dagen later lag het wel in de brievenbus....
Hier N=3 :)

Maar wie heeft dat in de brievenbus gedaan?

Ik heb vorige week hetzelfde gehad. Ik kreeg een melding dat mijn pakje in de brievenbus gestopt was terwijl ik thuis was. Direct via de chat gemeld. Chat terug: bezorger heeft het in de brievenbus afgeleverd.

Een paar uur later werd het pakketje door een buurtbewoner in de brievenbus gestopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 16:25
jomas schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:11:
[...]

Hier N=3 :)

Maar wie heeft dat in de brievenbus gedaan?

Ik heb vorige week hetzelfde gehad. Ik kreeg een melding dat mijn pakje in de brievenbus gestopt was terwijl ik thuis was. Direct via de chat gemeld. Chat terug: bezorger heeft het in de brievenbus afgeleverd.

Een paar uur later werd het pakketje door een buurtbewoner in de brievenbus gestopt.
N=4

Pakketje paar deuren verder in de brievenbus gegooid (buurman op vakantie). PostNL bleef volhouden: "Nee hoor, het is bij u in de brievenbus gegooid, want zo staat het in de track&trace informatie en die is leidend." :+

Aan de TS: veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@Mother_lepard dan je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

paQ

Mother_lepard schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:32:
[...]

N=4

Pakketje paar deuren verder in de brievenbus gegooid (buurman op vakantie). PostNL bleef volhouden: "Nee hoor, het is bij u in de brievenbus gegooid, want zo staat het in de track&trace informatie en die is leidend." :+

Aan de TS: veel succes!
N=4.634.102
Een brievenbuspakje is een ontzettend nep-product van PostNL.
Alle informatie die postNL in de verzending er van verstrekt kan waar zijn, en kan ook niet waar zijn. Je hebt er werkelijk niets aan, en is voor de verzender alleen maar duur.

Maar daar zijn andere topics voor. De verkoper is verantwoordelijk. Het is aan hem te bewijzen dat je het daadwerkelijk hebt ontvangen. Met de gekozen verzendmethode kunnen ze dat nimmer bewijzen.

Het kan ook zo zijn dat overmorgen je pakketje ineens in je brievenbus ligt hoor. Langste dat ik zelf heb meegemaakt is 11 dagen zoek, en ineens dook ie op.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 03-09-2024 16:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Het blijkt dat je dus helemaal NIETS hebt aan de eerder genoemde 'thuiswinkel.org' die het voor de consument zou moeten opnemen. Heb ze gebeld maar ze communiceren alleen via mail. Ze herhalen wat *knip* Naam Webwinkel beweerd en het zijn iedere keer 2 regels tekst wat ze terugmailen.

Waardeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 10-09-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Jets schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:42:
Het blijkt dat je dus helemaal NIETS hebt aan de eerder genoemde 'thuiswinkel.org' die het voor de consument zou moeten opnemen. Heb ze gebeld maar ze communiceren alleen via mail. Ze herhalen wat knip beweerd en het zijn iedere keer 2 regels tekst wat ze terugmailen.

Waardeloos.
Link van hun eigen website:

Sla ze daarmee om de oren. Geen handtekening is geen bewijs. Mochten ze dan nog steeds vasthouden aan hun "bewijs", zal je naar de geschillencommissie moeten stappen of moeten dagvaarden.

Geschillencommissie heeft in eerdere uitspraken aangegeven dat alleen een handtekening bewijst dat het pakket bij jou is afgeleverd, dus ik schat de kans dat je daar gelijk haalt wel hoog in.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 10-09-2024 11:15 ]

Pagina: 1