Hoe sabotage alarm uitschakelen? - Aritech ATS1135

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 08:23
Hallo,

Wij hebben een andere woning gekocht waarin een ATS 1135 alarm is geïnstalleerd. Het alarm is momenteel niet aangesloten op de meldkamer.

I.v.m. renovatie werkzaamheden moeten binnenkort verschillende delen van het alarm ontkoppeld worden. In de handleiding kan ik niet terugvinden hoe het sabotage alarm uitgeschakeld kan worden? Is er een mogelijkheid dit zelf te doen?

_/-\o_

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Beste antwoord (via TrainedFTW op 03-09-2024 11:38)

• NguyenHH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-11 20:45
Goedenavond,

Dat is mogelijk door het systeem in de installateursmodus te zetten met de installateurscode.
Mocht je die niet hebben, dan kan de hoofdgebruikerscode en installateurscode naar de fabrieksinstellingen gezet worden.

Ik denk in jouw geval dat het beter is om het hele systeem spanningsloos te maken, en na de werkzaamheden weer in gebruik te nemen.

M.v.g,
Nguyen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• NguyenHH
Goedenavond,

Dat is mogelijk door het systeem in de installateursmodus te zetten met de installateurscode.
Mocht je die niet hebben, dan kan de hoofdgebruikerscode en installateurscode naar de fabrieksinstellingen gezet worden.

Ik denk in jouw geval dat het beter is om het hele systeem spanningsloos te maken, en na de werkzaamheden weer in gebruik te nemen.

M.v.g,
Nguyen

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:06
NguyenHH schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:37:
Goedenavond,

M.v.g,
Nguyen
NguyenHH schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:37:
Goedenavond,

M.v.g,
Nguyen
Hoe wou je het systeem spanningsloos maken zonder sabotage te veroorzaken :?
Om de backup accu los te nemen moet de centrale over het algemeen open -> sabotage.

Daarnaast, ik weet niet hoe oud het systeem is, maar risico bestaat met spanningsloos maken dat het systeem zijn programmering kwijt is (ken dit type centrale niet overigens). Maar als dat gebeurd ben je wel verder van huis.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:27
Je heb een ats advanced hangen standaard monteurscode is 1278, Probeer die eens. Als je sabotage maakt en je eigen code intypt is hij in elk geval stil zolang je geen nieuwe sabotage maakt.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zelf een Aritech (type in CD range). Ik heb t als volgt gedaan: Kast open, gaat tekeer als een gek. Vervolgens de netspanning eraf.
Let op, hard wired dus bij voorkeur voor openmaken van de kast de groep spanningloos maken..
Draden net veilig dicht opbergen door bijvoorbeeld een paar Wago's te gebruiken.

Accu loshalen, ook daar zorgen dat geen sluiting meer kan ontstaan. Kastje weer dicht en je kunt aan t klussen.

Bovenstaande zal niet voldoen aan enige eis of standaard en brengt risico's mee MAAR voor mij werkt dit elke keer weer ;-)

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 08:23
Ik heb net gehoorbescherming opgezet, kast open gemaakt, zekering eruit getrokken en accu ontkoppeld.

Nu is het systeem helemaal uit en kan de aannemer aan de slag.

Bedankt!

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• NguyenHH
TrainedFTW schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:56:
Ik heb net gehoorbescherming opgezet, kast open gemaakt, zekering eruit getrokken en accu ontkoppeld.

Nu is het systeem helemaal uit en kan de aannemer aan de slag.

Bedankt!
Mocht je tegen het einde hulp nodig hebben met het opnieuw in gebruik nemen, dan stuur maar een PB. Misschien kan ik je wel helpen.

Veel succes met de verbouwing.
Pagina: 1