Silvergear bluetooth weegschaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 20:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Wij hebben een tijd terug een Silvergear bluetooth weegschaal gekocht, toen we hem kochten kregen we geen bluetooth te zien, en konden we geen connectie maken met de telefoon/app. Omdat we hem hoofdzakelijk gekocht hadden voor wegen hebben wij het er toen maar bij gelaten.

Nu zijn we echter gaan sporten en is de meting van vet percentage etc wel interessant, maar je raad het al, nog steeds kunnen wij niet connecten met dat ding.

Iemand een idee hoe dat ding helemaal te resetten is?
Handleiding heeft helaas geen oplossing,
Heb al geprobeerd om het set knopje heel lang in te houden, dat deed niets.
Ook geprobeerd om het knopje in te houden en dan batterijen erin te doen, deed ook niets.

Als we op de schaal gaan staan zien we het bluetooth icoontje op de schaal wel knipperen, maar hij wordt niet zichtbaar in de app, en ook niet onder bluetooth apparaten zelf in de telefoons.

Wat kan ik nog proberen of heb ik gewoon een maandagmorgen model.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Allereerst: ik heb geen enkele ervaring of kennis over dat product. Wat bij mij in het verleden al geholpen heeft bij zigbee-apparatuur op batterijen (... related genoeg aan BT I guess?) is de batterij-terminals in het batterijvakje even kortsluiten met een stukje draad of schroevendraaier.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mavamaarten schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:24:
Allereerst: ik heb geen enkele ervaring of kennis over dat product. Wat bij mij in het verleden al geholpen heeft bij zigbee-apparatuur op batterijen (... related genoeg aan BT I guess?) is de batterij-terminals in het batterijvakje even kortsluiten met een stukje draad of schroevendraaier.
Dat gaan we eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
update :

Lijkt alsof de weegschaal wel te zien is op mijn pc via bluetooth, als ik de schaal aanzet zie ik een device tevoorschijn komen genaamd :
TY
apparaat verdwijnt ook als schaal uitgaat, dus lijkt hem te zijn.

Hoezo zie ik hem wel op pc maar niet op mijn iphones? (14 pro en se2020)

Ter extra info, op de iphones zie ik andere bluetooth apparatuur wel. (airpods, apple watch etc)

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-09-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Heb je wel de bijbehorende app geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Barrycade schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:56:
Heb je wel de bijbehorende app geïnstalleerd?
ja uiteraard, daar is hij ook gewoon niet te zien, lijkt wel of ios dat apparaat gewoon negeert.
Kon je niet uit de TS halen dat de app ook geinstalleerd staat? Moet ik dat verduidelijken?

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-09-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Als hij niet in een bekend apparaat categorie valt zal iOS hem niet zien. Het is dan vrij ouderwets apparaat.

iOS support dit soort use cases wel op moderne (lees 2010+) manieren zoals Bluetooth LE. Ik vermoed dat de weegschaal zich gewoon meld als serial device, en daar doet iOS niet mee zonder app die zegt dat device te willen zien.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
_eLMo_ schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:58:
Als hij niet in een bekend apparaat categorie valt zal iOS hem niet zien. Het is dan vrij ouderwets apparaat.

iOS support dit soort use cases wel op moderne (lees 2010+) manieren zoals Bluetooth LE. Ik vermoed dat de weegschaal zich gewoon meld als serial device, en daar doet iOS niet mee zonder app die zegt dat device te willen zien.
De app staat geinstalleerd (die erbij hoort (Fitdays)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Dan zou ik daar eens de help sectie / handleiding lezen over hoe je hem verbind op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
_eLMo_ schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:05:
Dan zou ik daar eens de help sectie / handleiding lezen over hoe je hem verbind op iOS.
Dat heb ik al gedaan, er is geen speciale handeling, ding aanzetten door erop te gaan staan, bluetooth knippert, en dan zou hij in de app te zien moeten zijn, dat gebeurt niet.

Als het zo simpel was had ik er geen topic voor aangemaakt.

Enige wat de handleiding zegt is dat je dan de app moet sluiten , en opnieuw moet starten, en anders de telefoon opnieuw moet starten, beiden lost niets op.

Gezien mijn pc dat ding prima ziet, en hij op 2 type iphones niet te zien is lijkt het mij idd een beperking binnen iOS.

Zal straks even met mijn zoon zijn samsung galaxy proberen, kijken of hij wel te zien is in android.

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-09-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Vreemd, wellicht is hij wat ouder en gebruikt de weegschaal een niet langer gesupporte versie van Bluetooth. Ik kan me herinneren dat er wat support uit is gezet voor oude versies van protocollen ivm vulnerabilities. Als je hem op de PC wel ziet, en op iOS / in de app niet ga je er weinig aan kunnen doen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Update : Mijn zoon zijn Samsung Galaxy s22 FE ziet de scale wel, idd genaamd TY, maar de app kan hem dan alsnog niet vinden, als ik rechtstreeks via bluetooth wil verbinden via instellingen zegt de telefoon dat ik een app nodig heb (goh) en dat het een LE (Low energy) device is.

Google helpt me dan alsnog niet verder :o

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-09-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandy295
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-04 22:59
Hallo,

Ik kocht dezelfde weegschaal gisteren en heb hetzelfde probleem. Geeft alleen het gewicht aan, de rest wat hij zou moeten kunnen dus niet. Hij vind hem wel in de te koppelen apparaten, maar als ik wil koppelen zegt hij dat er een app nodig is, die ik dus gewoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mandy295 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:06:
Hallo,

Ik kocht dezelfde weegschaal gisteren en heb hetzelfde probleem. Geeft alleen het gewicht aan, de rest wat hij zou moeten kunnen dus niet. Hij vind hem wel in de te koppelen apparaten, maar als ik wil koppelen zegt hij dat er een app nodig is, die ik dus gewoon heb.
Hoi Mandy ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mandy295 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:06:
Hallo,

Heb je wel de juiste app? Er zijn 2 verschillende namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandy295
Ik heb allebei de apps geprobeerd. Bij beide apps lukt het koppelen niet en geeft hij bij de details van de Bluetooth aan dat er een app nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandy295
Ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik dacht al dat het aan mij lag. Mijn dochter heeft hetzelfde probleem en een andere telefoon, dus daar zoek ik de fout ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Ja geen idee hoe dit op te lossen is, het is wel heel vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandy295
Voordeel dat ik hem gisteren pas gekocht heb. Oplossing: ik breng hem morgen terug!
Pagina: 1