iBeacon Tracker in HA + 3 devices; wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik heb een HA draaien op een Intel NUC.
Doe er niet veel bijzonders mee.
M'n PV-installatie mee in de gaten houden, door het hele huis zo'n beetje T/H sensors (SwitchBot) en wat Shelly schakel- en meetspul.

Alleen sinds een paar weken komt er ineens een iBeacon tracker tevoorschijn met drie devices.
En ik heb werkelijk geen idee wat dit inhoudt en waar dat vandaan komt?
Blijkbaar 'ziet' mijn HA box deze devices en probeert ze te benaderen.

Het lijkt wel iets van een EV, die NIO en de Zeekr (maar zover ik weet is er niemand in de straat die zo'n auto heeft)
En wat ik kan vinden over dat Yanosik Alert, is dat het een snelheidswaarschuwing zou zijn voor gebruik i.c.m. GPS in een auto.
Maar ook hier weer: geen idee waar dat vandaan komt?

Kan ik er iets mee? Hoe komt HA aan deze info?
En alleen bij die NIO key staat de volgende logbook info:
1 September 2024
was detected away
16:53:38 - 5 hours ago

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyvxXF6Db8-lughPC1bn4S8qcTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bR2RaAFyvXC5uVDieMJ5L1Bl.png?f=fotoalbum_large

Iemand die hier wat helderheid in deze duistere HA zaken kan scheppen?

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4maself
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 13:01
Van wat ik zo bij Home Assistant kan vinden over iBeacon, zijn het devices die via Bluetooth info broadcasten.
iBeacons are Bluetooth-enabled devices that advertise identifiers to announce their location
Grote kans dus dat die auto's voorbij reden en dat Home Assistant dat heeft opgevangen.

Voor de rust kun je de Bluetooth-integratie disable'n als je dat verder niet gebruikt. Dat lijkt me in ieder geval de makkelijkste oplossing. Of als de iBeacon integratie tussen je lijst staat, kun je misschien alleen die uitzetten.