Nieuwe koptelefoon zorgt voor een audio delay op de PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hoe audio delay oplossen van nieuwe koptelefoon op m'n pc?

Een tijd geleden heb ik een nieuwe draadloze koptelefoon gekocht, omdat m'n oude defect was. De koptelefoon die ik heb gekocht is een Sennheiser Accentum Wireless.

Het probleem is nu echter dat ik een audio delay ervaar met de nieuwe koptelefoon.

Ik verbind de koptelefoon d.m.v. een bluetooth 5.3 audio adapter van Avantree. Deze is dan weer aangesloten aan een oude Logitech Z4 speakerset naar mijn PC. De bluetooth adapter rechtstreeks aan de PC hangen geeft overigens dezelfde delay en heeft zelfs heel storend gekraak, dus daar ben ik snel weer vanaf gestapt.

Op de doos van de koptelefoon staat dat deze bluetooth 5.2 en AptX + AptX HD ondersteunt en waarschijnlijk ondersteunt een van de gebruikte apparaten dit dus niet. De bluetooth dongle ondersteunt aptX Adaptive & Low Latency. Nu begrijp ik dat dus twee verschillende dingen zijn.

Mijn vraag is dus hoe kan ik de audio delay wegkrijgen? Welke bluetooth adapter zou wel geschikt zijn? Ik vermoed dat dit het probleem is. Andere oplossingen hoor ik uiteraard ook graag.
Edit: Eén ding ga ik niet doen en dat is een nieuwe koptelefoon kopen. Met mijn vorige bluetooth koptelefoon had ik qua delay geen problemen. En ik geloof dat dit met deze koptelefoon ook moet kunnen. De vraag is alleen hoe.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 01-09-2024 20:03 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen bluetooth nemen. En ja er zijn opties als bluetooth low latency, maar zoveel worden die niet ondersteund. Verder zitten er nog grote verschillen in delays tussen verschillende headsets / adapters. Dus je kan proberen of je er eentje vindt die voor jou acceptabel is. Maar overall als latency belangrijk is, moet je geen bluetooth gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Je zou eens kunnen proberen of je betere resultaten haalt met Alternative A2DP driver

Die laat je i.i.g. de diverse beschikbare codecs zien én selecteren. Mogelijk vind je er een voor jou goedwerkende tussen.
Voor mij heeft het een Momentum 4 Wireless van 'zeer irritant' naar 'goed bruikbaar' gemaakt :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Maestro schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:01:
Je zou eens kunnen proberen of je betere resultaten haalt met Alternative A2DP driver

Die laat je i.i.g. de diverse beschikbare codecs zien én selecteren. Mogelijk vind je er een voor jou goedwerkende tussen.
Voor mij heeft het een Momentum 4 Wireless van 'zeer irritant' naar 'goed bruikbaar' gemaakt :)
Ik zal deze eens gaan proberen. Klinkt veelbelovend iig. Thanks.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:57:
Geen bluetooth nemen. En ja er zijn opties als bluetooth low latency, maar zoveel worden die niet ondersteund. Verder zitten er nog grote verschillen in delays tussen verschillende headsets / adapters. Dus je kan proberen of je er eentje vindt die voor jou acceptabel is. Maar overall als latency belangrijk is, moet je geen bluetooth gebruiken.
Ik heb een product: Bose Noise Cancelling Headphones 700 en heb 0 delay, latency is perfect. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
De koptelefoon moet aan het systeem kunnen vertellen hoeveel vertraging erin zit.
Als dat via een extern kastje gaat werkt dat niet.

Pair hem direct via bluetooth dan is de latency gecompenseerd.
(bij gaming natuurlijk nog altijd een probleem, daar werkt alleen kabel)

Alternatief is zelf compenseren, maar ik weet niet of dat makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:37:
(bij gaming natuurlijk nog altijd een probleem, daar werkt alleen kabel)
Of elke draadloze headset die geen bluetooth gebruikt.
stin00 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:31:
[...]

Ik heb een product: Bose Noise Cancelling Headphones 700 en heb 0 delay, latency is perfect. Dus het kan wel.
Als het acceptabel is, is het helemaal prima voor jou natuurlijk, maar tenzij echt APTX-LL wordt gebruikt, zal meestal gewoon behoorlijke latency hebben tov alternatieven. En soms kan ervoor gecompenseerd worden (bij films bijvoorbeeld), en de één merkt dat een stuk sneller op dan de ander. Maar specifiek eerste meetresultaat wat ik bij deze vind:
https://www.rtings.com/he...ncy%20%2D%20SBC,-185%20ms

Dus op zijn minst is goede latency niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:44:
Als het acceptabel is, is het helemaal prima voor jou natuurlijk, maar tenzij echt APTX-LL wordt gebruikt, zal meestal gewoon behoorlijke latency hebben tov alternatieven. En soms kan ervoor gecompenseerd worden (bij films bijvoorbeeld), en de één merkt dat een stuk sneller op dan de ander. Maar specifiek eerste meetresultaat wat ik bij deze vind:
https://www.rtings.com/he...ncy%20%2D%20SBC,-185%20ms

Dus op zijn minst is goede latency niet gegarandeerd.
Aha, interessant. Ik ben extreem gevoelig voor audio delay in series/films en met de Bose merk ik het niet gelukkig :)
Pagina: 1