Hoi allen,
Het is voor mij een tijdje geleden dat ik mijn laatste pc heb gebouwd (2016)
Ik heb een aantal nieuwe componenten uitgekozen, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal meer up to date ben met het laatste pc nieuws, en ik heb de releases van de nieuwere componenten niet bijgehouden vandaar de vraag om hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik wil gaan spelen zijn single player games, Alan wake 2, Dragons dogma 2, en Stalker 2 bijvoordbeeld, kingdome come 2 en uiteraard toekomstige single player games.
Videobewerken of streamen van games doe ik bijna niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt tussen de 2000 en 2300 euro een mooi streven voor alleen de componenten, hier zal win 11 wel bijin zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als monitor heb ik de Samsung LC32G73TQSRXEN met resolutie 2560 x 1440. Gaming toetsenbord en muis heb ik ook. Het beeldscherm wordt in de toekomst waarschijnlijk een 4k monitor, maar dat komt dan wel. Geheugen heb ik een paar SSD's van Samsung, ik wil geen HDD meer.
PC kast wil ik graag houden, dit is de Cooler master CM storm Stryker (big tower model in wit)
Het gaat dus alleen om de componenten zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. De onderdelen ga ik waarschijnlijk bestellen op Azerty, net zoals de vorige pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor wil ik graag bij intel blijven. Voor de videokaarten Nvidia.
Voor de voeding en het geheugen ben ik fan van Corsair. Voor de koeling Thermalright. Voor de overige delen Asus, maar daar sta ik open voor andere betrouwbare merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een PC die weer menig jaartjes meegaat.
Ga je overklokken?
Te weinig verstand van, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties? En kunnen alle componenten zo met elkaar overweg?
Mvg, Marvin
Het is voor mij een tijdje geleden dat ik mijn laatste pc heb gebouwd (2016)
Ik heb een aantal nieuwe componenten uitgekozen, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal meer up to date ben met het laatste pc nieuws, en ik heb de releases van de nieuwere componenten niet bijgehouden vandaar de vraag om hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik wil gaan spelen zijn single player games, Alan wake 2, Dragons dogma 2, en Stalker 2 bijvoordbeeld, kingdome come 2 en uiteraard toekomstige single player games.
Videobewerken of streamen van games doe ik bijna niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt tussen de 2000 en 2300 euro een mooi streven voor alleen de componenten, hier zal win 11 wel bijin zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als monitor heb ik de Samsung LC32G73TQSRXEN met resolutie 2560 x 1440. Gaming toetsenbord en muis heb ik ook. Het beeldscherm wordt in de toekomst waarschijnlijk een 4k monitor, maar dat komt dan wel. Geheugen heb ik een paar SSD's van Samsung, ik wil geen HDD meer.
PC kast wil ik graag houden, dit is de Cooler master CM storm Stryker (big tower model in wit)
Het gaat dus alleen om de componenten zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. De onderdelen ga ik waarschijnlijk bestellen op Azerty, net zoals de vorige pc.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i9-14900KF Tray | € 549,- | € 549,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 12GB GDDR6X OC Edition | € 635,99 | € 635,99 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (EN, OEM) | € 140,76 | € 140,76 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 White ARGB | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Titanium RGB CMP64GX5M4B6000C36W | € 353,- | € 353,- |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2024) | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Overclocking | Cooler Master MasterGel Pro v2 | € 7,95 | € 7,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.157,50 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor wil ik graag bij intel blijven. Voor de videokaarten Nvidia.
Voor de voeding en het geheugen ben ik fan van Corsair. Voor de koeling Thermalright. Voor de overige delen Asus, maar daar sta ik open voor andere betrouwbare merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een PC die weer menig jaartjes meegaat.
Ga je overklokken?
Te weinig verstand van, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties? En kunnen alle componenten zo met elkaar overweg?
Mvg, Marvin