Besteld artikel wordt geannuleerd na order# en betaling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 16:58
Afgelopen donderdag gingen speciale sneakers van Porsche in de verkoop om 9.11 uur. Ik heb deze gelijk online besteld, betaald en ordernummer ontvangen van de importeur.
In de bevestiging waar dat ordernummer in stond, stond bovendien vermeld dat de bestelling daags daarna, vrijdag zou worden geleverd.

Op vrijdag ontvang ik echter doodleuk een mail dat de order niet doorgaat en wordt geannuleerd, maar ik op een volgende bestelling 10% korting krijg.

Daar zit ik helemaal niet op te wachten en wil gewoon ontvangst van het bestelde item. Aangezien het een beperkte oplage betreft beroept de importeur van Porsche dat levering niet meer plaatsvindt, ook na herhaling van mijn boodschap.

Welke mogelijkheden heb ik nu nog? Mag de importeur zomaar de order cancelen na bevestiging van de bestelling én betaling en toezenden ordernummer?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Beste antwoord (via 1ehans op 01-09-2024 22:28)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:48
Nee, dat mag niet. Ja, je hebt rechten. Nee, dat betekent in de praktijk weinig.

Leesvoer als je in NL woont en je jij een Nederlands bedrijf hebt besteld: https://www.achmearechtsb...erd-webshop-geen-voorraad

Succes met de juridische procedures, laat je weten hoe het is afgelopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:09
Beperkte oplage, en teveel bestellingen misschien. Dus ze hebben random moeten cancellen?

Eisen dat je het product wil hebben terwijl ze het (mogelijk) niet meer hebben is natuurlijk een verloren zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

Rmg

Zomaar? Nee niet zomaar. Maar wat is de reden dat ze niet kunnen of willen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 22:18

de Peer

under peer review

*knip* Reageer op de discussie of reageer niet. Reacties als deze helpen TS niet verder.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
Zonder de reden weten we niet of het mag.
Als er geen oplage meer(gokje van mijn kant) is wordt het wel lastig om op te sturen. Of was de prijs te laag? Dan is de vrij hoe laag.

Dus voor welke prijs zijn ze "gekocht" zijn ze in andere winkels nog wel te koop? Komt er nog stock later deze maand bv?

Het is dus onmogelijk om met de beperkte info iets over te zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:48
Nee, dat mag niet. Ja, je hebt rechten. Nee, dat betekent in de praktijk weinig.

Leesvoer als je in NL woont en je jij een Nederlands bedrijf hebt besteld: https://www.achmearechtsb...erd-webshop-geen-voorraad

Succes met de juridische procedures, laat je weten hoe het is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Zijn nog gewoon bestelbaar.

https://www.porsche-shop....imited-edition?org=302627

Of je belt nog wat porsche dealers op of ze er nog hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28
stylezzz schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:58:
Zijn nog gewoon bestelbaar.

https://www.porsche-shop....imited-edition?org=302627

Of je belt nog wat porsche dealers op of ze er nog hebben staan.
Ik vermoed dat het probleem van TS maat afhankelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 16:58
Dennism schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:35:
[...]

Eens! Maat 8,5…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Dennism schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:35:
[...]

Dan word het even een rondje porsche dealers bellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

1ehans schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:07:
Welke mogelijkheden heb ik nu nog? Mag de importeur zomaar de order cancelen na bevestiging van de bestelling én betaling en toezenden ordernummer?
Weinig, je kan wel een levering gaan vorderen tegen dezelfde voorwaarden maar een éénmalig product (aangenomen dat er één productie run is geweest van deze sneakers) daar valt weinig aan te eisen. Dat is niet meer leverbaar en een alternatief product is er neem ik aan niet (op korte termijn). Dan is soepel geld terug krijgen het minste wat je mag verwachten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@1ehans Als ik nu kijk op de productpagina met de link die @President gepost heeft. Dan zijn alle maten (dan wel beperkt) nu op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 15:20
Grappig wij hebben ze besteld en kregen de melding dat ze op een bepaalde dag opgehaald kunnen worden OF opgestuurd worden?
Pagina: 1