Na 7 jaar met een heerlijke HP x360 i5-8nogwat met touchscreen te hebben gewerkt is het tijd voor een nieuwe.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is niet bedoeld voor dagelijks werk, maar voor als ik op locatie werk, presentaties geef, etc.. Ik doe web dev (flink browser-gebruik, LocalWP, etc.), Photoshop, InDesign, PowerPoint. Geen gaming. Hij moet dus wel meer kunnen dan een allround/basic laptop.
15", niet kleiner. Touchscreen ben ik wel aan gehecht geraakt. Ik zou kunnen leven zonder numpad.
Ik heb niet veel poorten nodig, HDMI en minimaal 1 USB-A is voldoende.
De accuduur hoeft ook niet super te zijn. 512GB opslag is voldoende.
Ik zie dat OLED schermen ook in opkomst zijn, maar ik weet niet of die al in dit budget vallen.
Wat is je budget?
Rond 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet iedere dag, maar af en toe. Het liefst compact en dun qua afmetingen en onder de 2kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een HP x360 met touchscreen waar ik zéér tevreden over ben, op een bug in het geluid na.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is niet bedoeld voor dagelijks werk, maar voor als ik op locatie werk, presentaties geef, etc.. Ik doe web dev (flink browser-gebruik, LocalWP, etc.), Photoshop, InDesign, PowerPoint. Geen gaming. Hij moet dus wel meer kunnen dan een allround/basic laptop.
15", niet kleiner. Touchscreen ben ik wel aan gehecht geraakt. Ik zou kunnen leven zonder numpad.
Ik heb niet veel poorten nodig, HDMI en minimaal 1 USB-A is voldoende.
De accuduur hoeft ook niet super te zijn. 512GB opslag is voldoende.
Ik zie dat OLED schermen ook in opkomst zijn, maar ik weet niet of die al in dit budget vallen.
Wat is je budget?
Rond 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet iedere dag, maar af en toe. Het liefst compact en dun qua afmetingen en onder de 2kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een HP x360 met touchscreen waar ik zéér tevreden over ben, op een bug in het geluid na.
[ Voor 20% gewijzigd door Handjes op 01-09-2024 17:16 ]