houten vloer onderhoudsolie aanbrengen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-06 18:45
Hoi,

Wij hebben ruim twee jaar geleden een eiken houten vloer laten leggen op de begane grond. Behalve stofzuigen en eens in de paar weken dweilen met zeep hebben wij de vloer nooit echt onderhouden met olie. Hoewel de vloer er nog mooi uit ziet (geen kinderen of huisdieren en we dragen geen schoenen binnen), zou ik nu toch eens aan de slag willen met onderhoudsolie om de vloer ook lang mooi te houden.

Van wat ik verder zo lees lijkt het niet heel moeilijk, eerst de vloer goed reinigen met een dieptereiniger en daarna de onderhoudsolie (in de juiste tint) aanbrengen/inwrijven. Wel heb ik een paar praktische vragen over hoe andere dit aanpakken:
  • Is het zaak dat alle meubels worden weggehaald? Dat zal nog wel eens lastig kunnen worden want wij hebben niet zo'n grote tuin.
  • Kunnen de meubels dan ook weer terug nadat de olie een paar uur heeft ingetrokken?
Alle andere tips zijn ook welkome! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik haal zelf nooit de meubels weg, het verkleurd tenslotte ook nauwelijks onder de meubels. Stoelen zet ik wel op het kleed/tafel. Verder wrijf ik het wel zover mogelijk uit onder de kast/bank zodat je geen rare overgang ziet. De olie die ik gebruik is pas na een week echt hard, dus de eerste week niet teveel schuiven met je stoel en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-06 18:45
Ok, dan ga ik ook gewoon de grote meubels laten staan en daar om heen werken. Thanks.