Logitech Harmony (Elite) is dat nog iets waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 20:45
Ik verander nog al eens graag van tv toestel. Momenteel een Philips 65OLED806 in de woonkamer staan. Mijn vrouw heeft voornamelijk een probleem met de remote: die voelt nogal goedkoop aan en gelijk heeft ze.

Of de vorige tv moet terug op z'n plek (Loewe Bild 5.65) of er moet een behoorlijke remote komen.

Waar ik me vroeger nooit aan geïnteresseerd heb zijn de Logitech remotes. Ik weet dat Logitech de stekker uit die afdeling heeft getrokken, maar ik neem aan dat eens ingesteld dat blijft werken.

Je vindt op Marktplaats genoeg mogelijkheden. Ik interesseer me voornamelijk aan die Elite. Het ziet er me een mooi stuk uit met dat LCDtje en wellicht verlichte knoppen (klopt dat?)

Ik zou er straks enkel die Philips tv mee willen bedienen zoals dat met de originele remote ook lukt. Er staat ook een Vu+Duo4K sat ontvanger in het kastje. Die moet ook bediend worden.
Scènes zoals met een druk op de knop alles aanzetten op een bepaald kanaal enz. hoeft niet. Enkel 1 remote waar ik die twee toestellen volledig mee bedien.

Op de support site van Logitech staat dat dat met beide apparaten lukt.
Geen idee of dat anno 2024 nog allemaal actueel is.
Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik zou persoonlijk geen harmony remote meer kopen. Zal vast nog wel werken maar is allemaal al jaren end of life. Ik heb ze ook jaren gehad maar uiteindelijk nadat de laatste niet meer goed werkte gewoon de tv afstandbediening, al dan niet met hdmisec in gebruik.

Waarom niet een andere universele afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
De Logitech Harmony remotes werken nog steeds prima.
Heb er zelf hier nog meerdere.

Of je ze nog moet kopen nu Logitech er al tijden geleden mee gestopt is?

Denk dat als je niet iets met een hub wil er genoeg alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 20:45
Toen Loewe een dikke tien jaar geleden hun Mediacenter nog in de schappen had liggen, verkochten ze daar zo'n chique glazen afstandsbediening bij. Oplaadbaar, verlicht en OLED schermpje met klok en songweergave van wat er te horen was op dat mediacenter.
Totaal verouderd spul, maar ik kon een hele tijd terug zo 5 remotes kopen met allemaal een kapotte accu. Snel vervangen en een bijzonder mooie afstandsbediening die ook op elke RC5 compatibele Loewe tv werkt.
Zo ligt er al 4 jaar eentje op m'n salontafel; de vrouw vindt dat reuze mooi en ik vooral handig in het donker.
tweede voordeel hieraan is dat die lerend is, dus ik kan er ook de Vu+ satelliet ontvanger mee bedienen.

Als dat een mooie remote is, met backlight en ik kan daar zowel een Philips tv als een Vu+ mee sturen is iedereen hier weer tevree.
Nu dacht ik aan die Logitech Elite, maar dat wordt hier nog niet meteen met handengeklap onthaald.

Je vindt dingen als de Unfolded Remote 3, of de Cantata Haptique RS90, maar met wat ik hier lees zijn dat allemaal nog dingen die of niet leverbaar zijn, of wat eigenlijk nog geen afgewerkt product is.

Het lijkt er hoe langer hoe meer op dat er niet veel gaat bestaan dat momenteel aan onze "eisen" voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik denk nu aan die Logitech 1000 met touchscreen en extender *knip* als je iets wil aanbieden, hebben we V&A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng4sgyaFjt9cBoz7DpPFJ3a2n4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O06GnTHRYMPfIHWOiO7pMO07.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2024 05:16 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.