Voor ons nieuwbouwhuis, dat later dit jaar wordt opgeleverd, zijn we aan het kijken voor zonnepanelen. De aannemer heeft 1 paneel op het dak gelegd (iets met een norm..) die met een micro-omvormer is aangesloten. De prijzen om het dak vol te laten leggen door de aannamer waren absurd hoog, dus dat hebben we niet gedaan. Toch willen we er wel graag meer, dus we zijn ons alvast aan het orienteren.
Ondertussen hebben we een aantal bedrijven gesproken en een aantal offertes gekregen. Ook heb ik veel op internet gelezen en hoe meer ik dat doe, hoe meer ik me besef dat ik door de bomen het bos niet meer zie
SolarEdge of niet? 1-fase of 3-fase omvormer? SMA of toch GoodWe? Allemaal vragen.
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen. Alvast bedankt!/f/image/9jh8HYj1Zd5Lasf1zgZonND6.png?f=fotoalbum_large)
Ondertussen hebben we een aantal bedrijven gesproken en een aantal offertes gekregen. Ook heb ik veel op internet gelezen en hoe meer ik dat doe, hoe meer ik me besef dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen. Alvast bedankt!
Foto's
Google Maps is nog niet bijgewerkt en een foto van de achterkant/bovenkant heb ik helaas niet. De dakhelling is 31 graden.Beschikbare (dak)ruimte
Aan de achterkant is er ruimte voor 12 panelen, orientatie zuidwest.Schaduw
Geen schaduwJaarverbruik
In onze huidige woning +/- 1500 kWh, voor twee personen. We koken nu wel elektrisch, maar warm water gaat op gas. Het nieuwe huis is gasloos en ik las ergens dat met een warmtepomp daar makkelijk 3000-4000 kWh aan verbruik kan bijkomen, dus laten we zeggen 6000 kWh per jaar. We hebben verder geen plannen voor andere grote verbruikers, zoals een elektrische auto.Huidige elektriciteitsaansluiting
Er komt een 3-fase aansluiting (3x25)Budget en doel
Geen specifiek budget. Wel zou ik graag voorbereid willen zijn op een thuisaccu, mocht dat interessant zijn.Wie gaat het project uitvoeren
Een professional.Bijhouden van data
Via P1 meter en/of app van de omvormer. Later zou ik het wel graag willen koppelen met Home Assistant o.i.d.Reeds verkregen offertes
/f/image/9jh8HYj1Zd5Lasf1zgZonND6.png?f=fotoalbum_large)