Schandalig dat dit hier op het nieuws staat

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Verplaatst wegens klacht mod.
Hierbij integraal het verhaal tot nu toe:

Door Fused - dinsdag 11 september 2001 23:08

--------------------------------------------------------------------------------
Massamoord hoort niet thuis op tweakers.net. Er wordt hier ook niet elke dag een kopje 'vrouwen in Afghanistan' gepost. Het is hypocriet dat men dit erg vind en er zoveel aandacht aan schenkt, terwijl het veel grotere dagelijkse lijden genegeerd wordt.

Molybdenum
Element 42
Door Molybdenum - dinsdag 11 september 2001 23:10

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Op dinsdag 11 september 2001 23:08 schreef Fused het volgende:
Massamoord hoort niet thuis op tweakers.net. Er wordt hier ook niet elke dag een kopje 'vrouwen in Afghanistan' gepost. Het is hypocriet dat men dit erg vind en er zoveel aandacht aan schenkt, terwijl het veel grotere dagelijkse lijden genegeerd wordt.

Om even duidelijk te zijn: "omdat andere nieuwssites overbelast zijn"
Dit is gewoon een stukje informatie man!
Niet zo negatief, als je niet bent geinteresseerd, dan ga je maar een boek lezen, of naar bed!

We hebben het hier over de grootste menselijke tragedie (in één klap) sinds de 2de wereldoorlog!!!

(Natuurrampen niet meegerekend)

Asus A7M266 met AMD761 | AMD Athlon 1.33 GHz / 266 MHz fsb | 256 MB DDR PC2100 | 61.5 GB IBM HD | Asus V7700 DeLuxe TV 32 MB DDR | 12x10x32x A-open CDR/RW | 16x40 Pioneer 106s DVD-ROM | Philips Rhythmic Edge | Philips 109S-20 19" | A-open HQ-08 big tower

HarrieH
All I do is frolic and play
Door HarrieH - dinsdag 11 september 2001 23:13

Fused niet zeiken, je doet net of dit niets voorstelt
Ik ben vanmiddag geschrokken van het nieuws zoals ik nog nooit in mijn leven ben geschrokken van een nieuwsuitzending, ik het is erg fijn om er met ANDEREN over te praten, je mening te delen..

En waar doe je zoiets? Dit is het perfecte forum daarvoor..

Fused

Door Fused - dinsdag 11 september 2001 23:15

quote:
Om even duidelijk te zijn: "omdat andere nieuwssites overbelast zijn"

Dat zijn ze helemaal niet en de TV ook niet. Ik kan bij CNN, bij de grote amerikaanse kranten en bij 15 TV zenders.
quote:
We hebben het hier over de grootste menselijke tragedie (in één klap) sinds de 2de wereldoorlog!!!

ROTFL...
Vergeten we de 100.000 die elke dag toch al sterven, waarvan 1000 aan ondervoeding? Vergeten we de honderduizenden Hutus en Tutsis die elkaar uitmoordden nod kortgeleden? Vergeten we Vietnam en Korea?

Oracle
no donation, no salvation !
Door Oracle - dinsdag 11 september 2001 23:15

quote:
Op dinsdag 11 september 2001 23:13 schreef HarrieH het volgende:
Ik ben vanmiddag geschrokken van het nieuws zoals ik nog nooit in mijn leven ben geschrokken van een nieuwsuitzending, ik het is erg fijn om er met ANDEREN over te praten, je mening te delen..

En waar doe je zoiets? Dit is het perfecte forum daarvoor..

mijn idee ook

Fused

Door Fused - dinsdag 11 september 2001 23:17

quote:

Waar doe ik dat? Ik vind dat het hier niet thuis hoort, niet dat het niets voorstelt. Er is gewoon een andere plek voor.
quote:
Ik ben vanmiddag geschrokken van het nieuws zoals ik nog nooit in mijn leven ben geschrokken van een nieuwsuitzending..

Dat zegt genoeg over de trieste staat waarin de samenleving verkeerd. Dit schokt ons, het dagelijkse leed dat veel erger is niet...

Oracle
no donation, no salvation !
Door Oracle - dinsdag 11 september 2001 23:20

quote:
Op dinsdag 11 september 2001 23:15 schreef Fused het volgende:
[..]

Dat zijn ze helemaal niet en de TV ook niet. Ik kan bij CNN, bij de grote amerikaanse kranten en bij 15 TV zenders.
[..]

ROTFL...

Vergeten we de 100.000 die elke dag toch al sterven, waarvan 1000 aan ondervoeding? Vergeten we de honderduizenden Hutus en Tutsis die elkaar uitmoordden nod kortgeleden? Vergeten we Vietnam en Korea?

Maar heb je wel in de gaten welke gevolgen deze actie kan hebben. Alles wat jij noemt is idd verschrikkelijk, heb je ABSOLUUT gelijk in, maar dit is een bedreiging voor de wereldvrede.
En dat ik het topic Amerika heb gestart heeft te maken met het feit dat ik een uitlaatklep nodig heb...

Lord Daemon
Zarathustrian
Door Lord Daemon (Moderator W&L - 2147) - dinsdag 11 september 2001 23:21

Als je al denkt dat dit topic nodig is, post het dan maar in Lieve Adjes, want met W&L heeft het niets te maken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:43
Euhm als dit een draadje is om reacties te trashen dan is deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=363131 wel correct hier neem ik aan.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Oracle schreef:
Maar heb je wel in de gaten welke gevolgen deze actie kan hebben. Alles wat jij noemt is idd verschrikkelijk, heb je ABSOLUUT gelijk in, maar dit is een bedreiging voor de wereldvrede.
En dat ik het topic Amerika heb gestart heeft te maken met het feit dat ik een uitlaatklep nodig heb...
En wat dan nog? Al gaat de hele wereld vechtend ten onder, dan nog kunnen we erover lezen op ander sitesdan tweakers.net.

Even voor de duidelijkheid: ik ben er niet tegen dat het hier op het forum staat, maar ik ben er tegen dat het in het nieuws staat.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Euhm als dit een draadje is om reacties te trashen dan is deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=363131 wel correct hier neem ik aan.
Was niet geheel mijn intentie van deze draad, maar als je er behoefte aan hebt... :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

FF voor de duidelijkheid: gaat dit nu puur over Tweakers.net... of GOT?

ik neem aan de eerste anders snap ik het niet meer :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Aangezien ik niet zeker weet of het slim is 'ongepaste' reacties hier samen te vatten wil ik jullie (en een T.net adje met enige spoed graag) op onderstaande draad willen wijzen.

[topic=226027]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We maken een uitzondering, mogen we?

Sue us... :Z

Professioneel Hyves-weigeraar

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Het verschil tussen deze ramp en een overstroming in een bananenrepubliek is dat hier de hele Westerse beschaving en de wereldvrede in het geding is.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Gaarne duidelijkheid. ;)

Zo te zien is de eerste post een samenvatting van een draadje wat foutief in W&L is gestart.

En dat foutief gestartte topic ging over het feit dat er over de ramp in de USA een frontpage posting op Tweakers.net is.

Begrijp ik het zo goed ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

We mirroren gewoon wat info net zoals Google.

Verwijderd

[b]Op dinsdag 11 september 2001 23:27 schreef Fused
Even voor de duidelijkheid: ik ben er niet tegen dat het hier op het forum staat, maar ik ben er tegen dat het in het nieuws staat.
Waarom zou het niet in het nieuws mogen staan?? Het zijn niet alleen de 20.000 doden, maar ook de vrienden, familie enz. die slachtoffers zijn! Dat maakt in totaal wel meer dan 100.000 slachtoffers!
Dit zou ook wel eens het begin kunnen zijn van WOIII?

• Agent-X
  • Niet online
Wat een gezever...tuurlijk post je zoiets

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik verwacht van tweakers eerlijk gezegd meer dan deze paniekerige verhaaltjes. Nee, dit is niet het begin van WO III; leg me maar eens uit hoe dit zo zou moeten zijn.
We mirroren gewoon wat info, net als Google
Ook al zo'n onzin. Ik heb geen mirror van Google gezien toen er elke dag 10K Tutsis vermoord werden. Deze 'enorme' ramp met 'onnoemelijk' veel ellende, stelt in feite geen fluit voor en het is schandalig dat het zoveel aandacht krijgt. Nieuws sites horen aandacht aan zoiets te besteden, zij het dat ook zij het wel een beetje konden dimmen. T.net en Google hoeven dit echter niet te doen. De bedoeling van internet is dat je er alles kan vinden, niet dat je hetzelfde overal kan vinden.

• IceStorm
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 12 september 2001 08:37 schreef Fused het volgende:
De bedoeling van internet is dat je er alles kan vinden, niet dat je hetzelfde overal kan vinden.
Ok, mag jij zeggen welke nieuwssite gisteren om 5 uur NL tijd nog 'up' was... juist ja.. geen een belangrijke.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op woensdag 12 september 2001 08:37 schreef Fused het volgende:
Ik verwacht van tweakers eerlijk gezegd meer dan deze paniekerige verhaaltjes. Nee, dit is niet het begin van WO III; leg me maar eens uit hoe dit zo zou moeten zijn.
[..]

Ook al zo'n onzin. Ik heb geen mirror van Google gezien toen er elke dag 10K Tutsis vermoord werden. Deze 'enorme' ramp met 'onnoemelijk' veel ellende, stelt in feite geen fluit voor en het is schandalig dat het zoveel aandacht krijgt. Nieuws sites horen aandacht aan zoiets te besteden, zij het dat ook zij het wel een beetje konden dimmen. T.net en Google hoeven dit echter niet te doen. De bedoeling van internet is dat je er alles kan vinden, niet dat je hetzelfde overal kan vinden.
Eks-kjoes-mie :?

De aanslagen in de VS stellen geen fluit voor? :?
Nee joh, natuurlijk niet, niet alleen zijn er duidenden doden gevallen, is een van de grotere steden van de wereld tot rampgebied verklaard, is een deel van de Amerikaanse regering 'immomilised' en ligt een groot deel van het beurs- en daarmee zaken- en geldverkeer plat, maar heeft dit ook invloed op het algehele consumenten vertrouwen en het vertrouwen in de VS in zijn algemeen. En jij vind dat het geen fluit voorstelt? Vind je het erg als ik het daar niet mee eens ben?

De VS is waar iedereen zo'n beetje het eerste naar kijkt als het om politieke en economische beslissingen gaat, veel grote politieke beslissingen die worden gemaakt in de VS hebben hun uitwerking op Europa, Asie en Rusland, om Afrika en Australie nog maar even niet te noemen.
Bij het uitstippelen van de econimische plannen wordt er enorm goed gekeken naar wat er in de VS gebeurd, immers:
Gaat het daar niet goed met het consumentenvertrouwen of een ander deel van de economische welvaart, dan kan je er op rekenen dat dat vroeg of laat ook in Europa het geval is... Maar nee joh, wat er in de VS gebeurd stelt 'geen fluit voor' |:(

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er gisterenmiddag enorme paniek was over het hoe en wat, veel mensen dachten dat ze naar een verfilmd boek van Tom Clancy oid zaten te kijken, terwijl het echt gebeurd was. De angst voor 'repercussies' (zoals onze eigen minister van Defensie het zo netjes noemde) is en was groot. Het enge was gisteren (nu is dat wel een beeetje minder) dat als de VS zou terugslaan, bepaalde landen zouden meedoen en anderen zouden terugslaan, waaronder bijvoorbeeld Rusland, Iran, Irak en andere Landen in het Midden Oosten en zuidoost azie.
Rusland heeft aangegeven de VS te steunen, waardoor dit gevaar al wat minder is, maar het is nog steeds aanwezig, maarja 'dit stelt geen fluit voor'...

* Floor-is denkt dat het nu wel duidelijk mag zijn...

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op woensdag 12 september 2001 09:26 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ok, mag jij zeggen welke nieuwssite gisteren om 5 uur NL tijd nog 'up' was... juist ja.. geen een belangrijke.
www.fd.nl en www.ad.nl :P Maar daar was niet echt veel te lezen. ;)

We moesten onze toevlucht doen op www.fokzine.net / www.tiscali.nl / www.[vul een isp in].nl / IRC en TV. Wij zijn er op ingesprongen omdat er een vraag is, een vraag die dermate groot was dat niet alleen de nieuwssites rondom de wereld, maar ook onze eigen site zwaar wist te overbelasten...

Bericht hierboven

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
De aanslagen in de VS stellen geen fluit voor? :?
Nee joh, natuurlijk niet, niet alleen zijn er duidenden doden gevallen, is een van de grotere steden van de wereld tot rampgebied verklaard, is een deel van de Amerikaanse regering 'immomilised' en ligt een groot deel van het beurs- en daarmee zaken- en geldverkeer plat, maar heeft dit ook invloed op het algehele consumenten vertrouwen en het vertrouwen in de VS in zijn algemeen. En jij vind dat het geen fluit voorstelt? Vind je het erg als ik het daar niet mee eens ben?
Nee, dat vind ik niet erg. Maar ik wel er wel even op wijzen dat er elke dag 24000 mensen van de honger sterven. Het lijkt me fijner te sterven doordat ik een plafond op mijn harses krijg, dan dat ik van de honger sterf.

Dat jij melding maakt van de problemen in het zaken- en geldverkeer maakt al duidelijk waar de prioriteiten liggen.
Ik heb nergens vertrouwen in verloren. Iedereen die in een illusie leefde is wakker geschrokken; dat krijg je als iedereen altijd maar zijn kop in het zand steekt.
<snip consumentenvertrouwen>
Maar nee joh, wat er in de VS gebeurd stelt 'geen fluit voor' |:(
Ach, kijk over een week nog maar een keer. Vuurwerkfabrieken staan ook nog steeds in woonwijken.
Het enge was gisteren (nu is dat wel een beeetje minder) dat als de VS zou terugslaan, bepaalde landen zouden meedoen en anderen zouden terugslaan, waaronder bijvoorbeeld Rusland, Iran, Irak en andere Landen in het Midden Oosten en zuidoost azie.
Rusland heeft aangegeven de VS te steunen, waardoor dit gevaar al wat minder is, maar het is nog steeds aanwezig, maarja 'dit stelt geen fluit voor'...
De amerikaanse regering bestaat uit teveel mensen om domme beslissingen te nemen. Iedereen overreageert met waanbeelden van een WO. Wat had amerika moeten terugslaan dan, als ze de daders niet eens kennen? Hallo allemaal, kom even terug uit je Tom Clancy boekje, in de realiteit gaat het anders. Al gooit amerika een atoombom op Libie, dan nog zal het lang duren eer er echt een oorlog losbarst. Anderen denken ook na weet je.

[/quote]

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
www.fokzine.net / www.tiscali.nl / www.[vul een isp in].nl / IRC en TV. Wij zijn er op ingesprongen omdat er een vraag is, een vraag die dermate groot was dat niet alleen de nieuwssites rondom de wereld, maar ook onze eigen site zwaar wist te overbelasten...
Ik kon CNN constant bereiken; daar stond alles wat nodig was. Ook andere Nederlandse newssites zag ik tussen 1700 en 2100 gewoon.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, dan brengen we het anders.

Wij, als crew, met al onze foute en twisted gedachtegangen vonden dit nodig.

Punt.

Aannames zijn fataal.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ga hier ook niet verder over in discussie. Stel dat er weer zo'n ingrijpende gebeurtenis plaatsvindt dan doen we het zo weer...

Dan maar 'hypocriet'

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 12 september 2001 11:06 schreef Fused het volgende:
Dat jij melding maakt van de problemen in het zaken- en geldverkeer maakt al duidelijk waar de prioriteiten liggen.
Dat heeft niks met prioriteiten te maken, maar met ruim denken. Deze gebeurtenis heeft invloed op allerlei vlakken in de wereld. De mogelijke gevolgen voor de wereldeconomie zijn toch niet echt lullig te noemen. Maar fijn dat je even zo ongenuanceerd over iemand oordeelt :z
Ik heb nergens vertrouwen in verloren. Iedereen die in een illusie leefde is wakker geschrokken; dat krijg je als iedereen altijd maar zijn kop in het zand steekt.
Oh ja, en jij bent de enige die geen illusies heeft en de volmaakte mens is? Get real. Ik denk dat je zelf even wakker moet worden om uit je vlaag van arrogantie te komen.
De amerikaanse regering bestaat uit teveel mensen om domme beslissingen te nemen. Iedereen overreageert met waanbeelden van een WO. Wat had amerika moeten terugslaan dan, als ze de daders niet eens kennen? Hallo allemaal, kom even terug uit je Tom Clancy boekje, in de realiteit gaat het anders. Al gooit amerika een atoombom op Libie, dan nog zal het lang duren eer er echt een oorlog losbarst. Anderen denken ook na weet je.
Misschien moet jij je eens wat meer verdiepen in alle spanningen die er in de wereld leven. De boog is gespannen en een gebeurtenis als deze kan de vlam in de pan laten vliegen. Dat jij daar niet in gelooft... tja, niemand had ooit kunnen verwachten dat zoiets extreems als dit ooit had kunnen gebeuren. Waarschijnlijk wist jij al precies dat dit zou gaan gebeuren?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Exirion,

dat ik beweer dat velen in illusies leven betekent niet meteen dat ik volmaakt ben. Dat beweerde ik ook niet.
Men denkt al snel dat ik arrogant ben, omdat ik beweer dat een heleboel mensen fout zitten. Er is echter een verschil tussen die twee. Ik zie gewoon hopen mensen overtrokken en zelfs belachelijk reageren. In India gingen dit jaar nog 10K mensen dood bij een aardbeving; daar heb ik niets van gezien hier op T.net

Mijn opmerking over zaken- en geldverkeer kwam niet geheel over zoals ik hem bedoelde: ik neem het je niet kwalijk, maar het is wel iets dat bijdraagt aan het belang blijkbaar. Dat op zich is een algemene stemming die ik verkeerd vind.

Wat betreft de gespannen situatie in de wereld: die was er al tijden. Eerlijk gezegd verkondig ik al twee jaar dat amerika het slachtoffer zou worden van een grote terroristische aanval. Ik had echter een nucleaire of een biologische verwacht. Dit zet de zaken zeker scherper en brengt wereldvrede niet dichterbij, maar een wereldoorlog? Daarvoor moet nog wel heel wat gebeuren... zelfs als de USA Afghanistan binnenvalt om Osama Bin Laden te vermoorden, dan nog zal het niet zomaar uit de hand lopen. Nog geen land heeft de uitspraken van Bush veroordeelt, dus ze zullen hun woorden na moeten komen. Ook de Midden-Oosten landen kunnen nu niet zonder gezichtsverlies opstaan als de USA een land binnenvalt om een terrorist te doden.

Verwijderd

Ik vind dus dat Fused gelijk heeft, dat hij het topic verplaatst heeft intereseerd mij geen zier, waar ik hem gelijk in geef is dat dit teveel aandacht krijgt vergleken met andere "erge" dingen.

Vuurwerk Ramp - Enschede - 21 doden - ONTZETTEND VEEL AANDACHT.

Aardbeving - Indonesie - 1000+ (als het niet meer is) doden - VEEL MINDER AANDACHT DAN IN ENSCHEDE

en nu dit, WTC - Pentagon - Amerika - 1000+ doden - VEELS TE VEEL AANDACHT

jezus man wat stellen ze zich aan

Ik zeg niet dat ik het leuk vind dat het gebeurd is maar ik kan me er eerlijk gezegd ook geen "gevoelens" bij denken wat ik er voor zou moeten voelen

De natuur zorgt voor zich zelf, het menselijke ras groeit maar door, als wij het niet stoppen doet de natuur het wel (dit is aarbeving). En deze keer was de mens zo vriendelijk om wat mensen te doden en de wereld bevolking iets te kleinigen.

Er gebeuren wel meerdere rampen, besteed de media daar aandacht aan, ja maar niet zoveel als nu, of toen met enschede. Slaat nergens op dit.

WO3 - kweet niet wat ik daar van denk, best wel shit als het gebeurd. Maar dan nog, als Amerika Palestijnie (of whatever) gaat mollen, dan kunnen ze wel eens een grote fout maken, wat al eerder was gezegd "Amerika wees direct naar Palestijnie" maybe was het wel iemand anders. Palestijnse terroristen zijn dom, al die groeperingen willen aandacht en daarom claimen ze dat hun die aanslagen plegen. Laatst ook al een aanslag in een van die europese landen daar, waren een stuk of 3 terroristische groeperingen die claimde dat hun het waren. Ok nu is het mischien wel het meest voor de hand ligends dat het Palestijnie is vanwege de hulp die ze aan Isael gaven. Maar het kan net zo goed een Israelische groepering zijn die een reactie van USA verwacht zoals sommige willen, het straffen van de palestijnse regering, en zo Palestijnie uitmoord, dan heeft Israel van hun rivaal gewonnen.

I rest my case
Peace out! O+O+O+O+O+ Liefde op aarde, en in me bed :D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het feit dat tweakers.net dit op de frontpage zet is een teken van medeleven, bovendien is het iets wat bijzonder leeft onder de mensen en dat het dus op de frontpage staat is een uiting van respect, het feit dat je er hier over gaat zeiken vindt ik pure mierenneukerij, om niet te spreken van gebrek aan respect, normen, of waarden.

Het gaat naast menselijkheid ook om economie, en het begrip veiligheid heeft een compleet nieuwe definitie gekregen. Het gaat om een gebeurtenis die de geschiedenis in zal gaan als een keerpunt, die een gebeurtenis die mogelijk tot een derde wereldoorlog zal leiden, en een gebeurtenis die naast America de hele wereld in het hart heeft geraakt. Ik persoonlijk kan niet anders dan het waarderen dat er ook een artikel over staat en vindt het echt té stom voor woorden dat de crew zich daarover moet gaan verdedigen.

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 13:34 schreef Negotiator het volgende:
Het feit dat tweakers.net dit op de frontpage zet is een teken van medeleven, bovendien is het iets wat bijzonder leeft onder de mensen en dat het dus op de frontpage staat is een uiting van respect, het feit dat je er hier over gaat zeiken vindt ik pure mierenneukerij, om niet te spreken van gebrek aan respect, normen, of waarden.

Het gaat naast menselijkheid ook om economie, en het begrip veiligheid heeft een compleet nieuwe definitie gekregen. Het gaat om een gebeurtenis die de geschiedenis in zal gaan als een keerpunt, die een gebeurtenis die mogelijk tot een derde wereldoorlog zal leiden, en een gebeurtenis die naast America de hele wereld in het hart heeft geraakt. Ik persoonlijk kan niet anders dan het waarderen dat er ook een artikel over staat en vindt het echt té stom voor woorden dat de crew zich daarover moet gaan verdedigen.
nevermind

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 13:47 schreef SM-DoubleD het volgende:
nevermind
:?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Negotiator schreef
Het feit dat tweakers.net dit op de frontpage zet is een teken van medeleven
Medeleven is een mooi buzzword, maar wat betekent het feitelijk? Heeft iemand er iets aan dat het op de frontpage staat?
bovendien is het iets wat bijzonder leeft onder de mensen en dat het dus op de frontpage staat is een uiting van respect, het feit dat je er hier over gaat zeiken vindt ik pure mierenneukerij, om niet te spreken van gebrek aan respect, normen, of waarden.
Ooit eraan gedacht dat de algemene normen en waarden misschien gewoon niet deugen? Dat die eigenlijk ontzettend stompzinnig zijn? Dat de maatschappij een kant op gegroeid is waarbij we constant maar onze afschuw over alle ellende uitspreken maar er nooit iets aan doen? Terwijl erover praten juist niet helpt. En als je dan probeert mensen erop te wijzen hoe raar ze bezig zijn, dan word je beschuldigd van het hebben van een 'gebrek aan respect, normen en waarden'. Nee mijn beste mijnheer/mevrouw, ik heb andere normen en waarden en ik heb geen respect voor alle mensen die constant maar hun medeleven lopen te betuigen, terwijl ze geen idee hebben hoe de nabestaanden zich voelen, ze absoluut niet kunnen bijdragen en ze het enkel doen om hun eigen geweten te sussen.
en het begrip veiligheid heeft een compleet nieuwe definitie gekregen.
Nee hoor.
Het gaat om een gebeurtenis die de geschiedenis in zal gaan als een keerpunt,
Dat weet je niet; dat is wild gissen.
die een gebeurtenis die mogelijk tot een derde wereldoorlog zal leiden
Mogelijk, net als de aanvallen op Irak, net als Vietnam en Korea. Er zijn al zoveel situaties geweest waarvan mensen dat zeiden. Een loze zin.
en een gebeurtenis die naast America de hele wereld in het hart heeft geraakt.
Ach, relativeer jezelf toch eens even een beetje.
Ik persoonlijk kan niet anders dan het waarderen dat er ook een artikel over staat en vindt het echt té stom voor woorden dat de crew zich daarover moet gaan verdedigen.
De crew hoeft zich niet te verdedigen. De crew kan ook gewoon zeggen: ja, inderdaad, dit artikel hoort op een nieuws site en dat we het hier hebben geplaatst is overhaast geweest. We werden meegesleept in de hysterie.

Het niet vermelden van een aardbeving die 10K mensen dood en het wel vermelden van deze aanslag is onzin.

Wat in hemelsnaam denk jij dat het op de voorpagina vermelden van het nieuws heeft bijgedragen?

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 13:56 schreef Fused het volgende:
Medeleven is een mooi buzzword, maar wat betekent het feitelijk? Heeft iemand er iets aan dat het op de frontpage staat?
Ik vind van wel, jij vind van niet. Gezien de crew vond van wel is er voor gekozen om een dergelijk artikel te plaatsen. Dat is de keuze van de crew geweest. Het spijt me voor je als jij je daar niet in kan vinden.
Ooit eraan gedacht dat de algemene normen en waarden misschien gewoon niet deugen? Dat die eigenlijk ontzettend stompzinnig zijn? Dat de maatschappij een kant op gegroeid is waarbij we constant maar onze afschuw over alle ellende uitspreken maar er nooit iets aan doen?
Als je dat werkelijk vindt is dat een leuke discussie voor W&L, maar ik denk dat als je met een dergelijke insteek naar alles kijkt, het einde zoek is. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Terwijl erover praten juist niet helpt. En als je dan probeert mensen erop te wijzen hoe raar ze bezig zijn, dan word je beschuldigd van het hebben van een 'gebrek aan respect, normen en waarden'. Nee mijn beste mijnheer/mevrouw, ik heb andere normen en waarden en ik heb geen respect voor alle mensen die constant maar hun medeleven lopen te betuigen, terwijl ze geen idee hebben hoe de nabestaanden zich voelen, ze absoluut niet kunnen bijdragen en ze het enkel doen om hun eigen geweten te sussen.
Ik vraag je niet om respect voor mensen die hun medeleven betuigen, ik vraag je om respect voor de situatie. En ik denk dat er genoeg mensen zijn die weten hoe nabestaande zich voelen, ik denk dat jij daar niet over kunt oordelen, en dat je door dat op deze manier wel doet een boel mensen voor het hoofd stoot.
Nee hoor.
Ieder zijn mening, en als jij vindt van niet respecteer ik dat, maar uit de pol van het RTL Nieuws en het nieuws in zijn algemeenheid is gebleken dat een boel mensen er anders over denken.
Geld hetzelfde voor.
Mogelijk, net als de aanvallen op Irak, net als Vietnam en Korea. Er zijn al zoveel situaties geweest waarvan mensen dat zeiden. Een loze zin.
Waarom een loze zin? Het was toen ook goed mogelijk, en wat mij betreft mogen we wel bijzonder dankbaar zijn dat het uiteindelijk niet zo ver is gekomen, en we mogen hopen dat het nu weer een voorspelling is die niet uitkomt, maar de kans is bijzonder reëel. Kijk het nieuws eens, zou ik zeggen, daar heb je mensen die verstand hebben van wat ze zeggen enzo.
Wie ben jij om mij te vertellen dat ik mijzelf moet relativeren? Dat een groot deel van de wereldbevolking (inclusief Nederland) gisteren verslagen het nieuws volgde zegt genoeg, en een groot deel van die mensen vond het weldegelijk een ongelofelijke, verschrikkelijke gebeurtenis. De enige die eens goed naar zijn/haar gedrag moet kijken op dit moment ben jij.
De crew hoeft zich niet te verdedigen. De crew kan ook gewoon zeggen: ja, inderdaad, dit artikel hoort op een nieuws site en dat we het hier hebben geplaatst is overhaast geweest. We werden meegesleept in de hysterie.
De crew kan ook zeggen: ja, wij hebben deze beslissing gemaakt, en daar hebben we nog steeds geen spijt van. Het blijft de crew alleen verbazen dat er reacties zoals die van jou komen.
Het niet vermelden van een aardbeving die 10K mensen dood en het wel vermelden van deze aanslag is onzin.
Dat is een keuze van de crew.
Wat in hemelsnaam denk jij dat het op de voorpagina vermelden van het nieuws heeft bijgedragen?
Doet er IMHO niet eens toe.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Negotiator schreef
Ik vind van wel, jij vind van niet. Gezien de crew vond van wel is er voor gekozen om een dergelijk artikel te plaatsen. Dat is de keuze van de crew geweest. Het spijt me voor je als jij je daar niet in kan vinden.
Ik probeerde in W&L deze vraag op te werpen, maar hij werd doorverwezen als klacht en ik moest dus hier posten. Dit forum wordt weinig gelezen en ik verwacht niet dat jullie elkaar gaan afvallen of ooit zullen toegeven dat het misschien onzinnig was. Ik vind echter wel dat ik erop moet wijzen.
ik denk dat als je met een dergelijke insteek naar alles kijkt, het einde zoek is. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik kijk niet met een dergelijke insteek naar alles. Wel kijk ik zo naar de huidige massahysterie en denk dat het een slecht teken is. Verbeter jezelf, daarna je omgeving = ook T.net.
en dat je door dat op deze manier wel doet een boel mensen voor het hoofd stoot.
Als je dingen wilt veranderen moet je mensen voor het hoofd stoten. Als ik nu iets zeg nemen mensen het serieus op; zelfs al reageren ze furieus, het blijft beter hangen dan wanneer ik er over een week over begin.
Ieder zijn mening, en als jij vindt van niet respecteer ik dat, maar uit de pol van het RTL Nieuws en het nieuws in zijn algemeenheid is gebleken dat een boel mensen er anders over denken.
Een boel mensen praten elkaar na. Mooie kreten te over. Eenieder die nu banger over straat gaat moet bij zichzelf te rade gaan: 'waarom ben ik pas bang als iets gebeurt is, terwijl ik eigenlijk altijd al wist dat het kon gebeuren?'
Kijk het nieuws eens, zou ik zeggen, daar heb je mensen die verstand hebben van wat ze zeggen enzo.
Ik krijg van de deskundigen overwegend de indruk dat ze niet denken dat er op korte termijn een derde wereldoorlog uit zal breken. Ik ontken zeker niet dat het kan, maar daarvoor moet er nog wat meer gebeuren. Dan is dit de eerste in een kettingreactie waarvan de andere schakels essentieel en nog lang niet zeker zijn. Ik vind het gewoon paniekzaaien.
Dat een groot deel van de wereldbevolking (inclusief Nederland) gisteren verslagen het nieuws volgde zegt genoeg, en een groot deel van die mensen vond het weldegelijk een ongelofelijke, verschrikkelijke gebeurtenis. De enige die eens goed naar zijn/haar gedrag moet kijken op dit moment ben jij.
Omdat ik me ander gedraag dan de massa? Sorry, dat vind ik juist goed, aangezien de massa nogal een gebrek aan denken vertoont momenteel. Dat ik hier gister met mijn huisgenoten over kon grappen (met een bittere ondertoon natuurlijk), geeft me de indruk dat ik met mijn relativeren gelijk heb.
Het blijft de crew alleen verbazen dat er reacties zoals die van jou komen.
Blijven komen? Volgens mij ben ik de eerste die het aangekaart heeft... ach, het is ook niet echt erg, maar wel jammer. Onderdeel van een groter geheel waarvan de richting niet goed is.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, het punt is, dat we het wel belangrijk vinden. Dat er meer ernstige zaken gebeuren en mensen afgeslacht worden. Tja, inderdaad dat gebeurd dagelijks.

Maar dat is sowieso in gebieden waar altijd onrust is.

Andere rampen zoals overstromingen en andere natuurrampen gebeuren ook vaak genoeg.

Nogmaals, ook dat gebeurd in gebieden die daar om bekend staan.

Klinkt misschien wat grof, maarja, deze aanslag is weer even heel wat anders.

Niet dat ik daarmee de verloren gegane levens in andere rampen wil wegcijferen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 13:56 schreef Fused het volgende:

[..]

[..]

Ooit eraan gedacht dat de algemene normen en waarden misschien gewoon niet deugen? Dat die eigenlijk ontzettend stompzinnig zijn? Dat de maatschappij een kant op gegroeid is waarbij we constant maar onze afschuw over alle ellende uitspreken maar er nooit iets aan doen? Terwijl erover praten juist niet helpt. En als je dan probeert mensen erop te wijzen hoe raar ze bezig zijn, dan word je beschuldigd van het hebben van een 'gebrek aan respect, normen en waarden'. Nee mijn beste mijnheer/mevrouw, ik heb andere normen en waarden en ik heb geen respect voor alle mensen die constant maar hun medeleven lopen te betuigen, terwijl ze geen idee hebben hoe de nabestaanden zich voelen, ze absoluut niet kunnen bijdragen en ze het enkel doen om hun eigen geweten te sussen.

I love u Fused :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Fused: volwassen mensen kunnen een meningsverschil accepteren. Dat jij dat niet kunt zegt alleen iets over jezelf.

En als je denkt dat de wereld veranderd met het wel of niet posten van een dergelijk belangrijk nieuwsbericht op de frontpage heb je het jammerlijk mis.

Verbeter de wereld -> begin bij jezelf!

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op woensdag 12 september 2001 14:54 schreef wasigh het volgende:
Fused: volwassen mensen kunnen een meningsverschil accepteren. Dat jij dat niet kunt zegt alleen iets over jezelf.

En als je denkt dat de wereld veranderd met het wel of niet posten van een dergelijk belangrijk nieuwsbericht op de frontpage heb je het jammerlijk mis.

Verbeter de wereld -> begin bij jezelf!
hear hear
trouwens voor iemand die dit geen nieuws vind ben je er wel erg mee bezig?
Je lijkt wel een jehova (no offence) die bezig is ons te overtuigen van jouw gelijk.
Lijkt me niet dat dat de bedoeling is.
Een verschillende mening maakt niet uit maar de wijze van ventileren en doordrammen erop lijkt mij op die moment ongepast.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bah, met je relativeren etc.

Denk je nou echt dat ik, of welke andere nieuwsposter dan ook, kan gaan schrijven over een stomme computer-printplaat of de zoveelste duffe chip ALSOF HET NIEUWS IS, terwijl ondertussen duizenden mensen live op CNN aan het sterven zijn? Nou?

Ik vind het belachelijk dat jij verwacht dat wij dat wel gaan doen, en die hele puinzooi daar maar moeten negeren.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 12 september 2001 14:26 schreef GaMeOvEr het volgende:
Mja, het punt is, dat we het wel belangrijk vinden. Dat er meer ernstige zaken gebeuren en mensen afgeslacht worden. Tja, inderdaad dat gebeurd dagelijks.
Dan zouden we dus vaker nieuwsberichten moet gaan krijgen die niks met computers te maken hebben. Er gebeuren wel vaker verschrikkelijke dingen. En over bv Enschede is ook geen item geplaatst (alleen een item dat er n.a.v. de ramp nogal veel sites zijn geopend, maar da's weer inet related).
Ik bedoel, ik vind het erg wat er is gebeurt, maar ik ben van mening schoenmaker lijf bij je leest. T.net doet computer nieuws, Fokzine doet ander nieuws. Hoe erg de gebeurtenissen ook mogen zijn.
Maja da's mijn mening. (En die is blijkbaar anders dan die van de grote massa, gezien de hoeveelheid reacties op de FP en in de diverse topics hierover.). Maar goed de crew is uiteindelijk "de baas" en als jullie het belangrijk genoeg vinden om te plaatsen, dan is dat dus imho reden genoeg om het te plaatsen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 13:54 schreef Negotiator het volgende:

[..]

:?
ik wou hier eigenlijk nog ff mn gal spuwen op amerika, de massahysterie en het opgefokte annex voorgekauwde "oh hoe erg" gevoel, maar goed, nevermind dus.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
WouterTinus schreef:
Bah, met je relativeren etc.

Denk je nou echt dat ik, of welke andere nieuwsposter dan ook, kan gaan schrijven over een stomme computer-printplaat of de zoveelste duffe chip ALSOF HET NIEUWS IS, terwijl ondertussen duizenden mensen live op CNN aan het sterven zijn? Nou?
Denk je nou echt dat jij of welke andere nieuwsposter dan ook, kan gaan schrijven over stomme computer-printplaats of de zoveelste duffe chip ALSOF HET NIEWS IS, terwijl ondertussen duizenden mensen ongezien aan het sterven zijn? Nou?

Ja, ik denk het wel. Ik denk dat jij over een week rustig verder post alsof er niets gebeurt is. En dat is precies mijn punt. Omdat dit live op CNN is, is iedereen er vol van. Vandaag sterven er weer 24.000 van de honger, maar daar hoor je niemand over. Het maakt me misselijk.
Ik vind het belachelijk dat jij verwacht dat wij dat wel gaan doen, en die hele puinzooi daar maar moeten negeren.
Ik verwacht dat je dan niet op deze site komt lezen, maar elders het nieuws bijhoud. En eerlijk gezegd werken ik en vele anderen gewoon door, aan nog veel duffere dingen dan chipjes en printplaten. Alsof er niets gebeurd is.

Stel jezelf de vraag: als Nederland morgen van de aardbodem verdwenen was en de dijken netjes opgeschoven waren naar de grenzen, zou dat over een jaar dan nog verschil maken?

Ik stel mezelf de volgende vraag: als het WTC gister van de aardbodem verdween, heeft dat dan langlopende consequenties voor 95% van de wereldbevolking? Zonee, waarom me er dan nu druk over maken en volgende week niet meer? Dan is het nu ook al de drukte niet waard.

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Ja, mensen willen graag hun emoties kwijt en dat kan op deze manier, en mensen willen op de hoogte blijven. En op de tnet frontpage kon je kort & bondig de nieuwste feiten zien hierover. Dat is vrij handig voor mensen die geen tijd hebben om constant cnn te checken of de tv te bekijken.
Dat jij andere normen en waarde hebt betekent nog niet dat de normen en waarden van andere mensen fout zijn. Normen en waarden zijn net zoe goed als moraal extreem subjectief. Er bestaat geen universele moraal of norm of waarde. Er is wel een universele definitie te verzinnen van een morele actie, maar die is dan zo gedefinieerd dat het er op neer komt dat iedereen zijn eigen moraal, norm en waarde hanteert. Oftewel dat jij die mening hebt mag, maar dan hoef je je eigen mening er nog niet door heen te drukken.
Nee hoor.
Wel hoor.
De kans is relatief vrij groot.
Hey.... weer zo'n goed argument!
[edit]
Laat ik hier nu wat bij gaan zetten anders maak ik dezelfde fout. Kijk iemand zegt wat, en als jij vervolgens dan zo'n reactie geeft dan heb je bij lange nog niet aangetoond dat dat persoon ongelijk had. En dat doe je vaker in deze thread, op deze fiets heeft een discussie voeren geen zin.
Ik probeerde in W&L deze vraag op te werpen, maar hij werd doorverwezen als klacht en ik moest dus hier posten. Dit forum wordt weinig gelezen en ik verwacht niet dat jullie elkaar gaan afvallen of ooit zullen toegeven dat het misschien onzinnig was. Ik vind echter wel dat ik erop moet wijzen.
Het is dus niet onzinnig, dat heb ik aangetoond in m'n verhaal dat normen en waarden en moraal subjectief is.
Ik kijk niet met een dergelijke insteek naar alles. Wel kijk ik zo naar de huidige massahysterie en denk dat het een slecht teken is. Verbeter jezelf, daarna je omgeving = ook T.net.
Wat is er mis met deze mass-"hysterie"?
Als je dingen wilt veranderen moet je mensen voor het hoofd stoten. Als ik nu iets zeg nemen mensen het serieus op; zelfs al reageren ze furieus, het blijft beter hangen dan wanneer ik er over een week over begin.
Het blijft ook beter hangen als je tegelijkertijd iemand tijdens dat je hem wat vertelt een klap voor z'n kop geeft. Maar komt de boodschap minder goed aan.... en hetzelfde geld voor deze situatie.
Een boel mensen praten elkaar na. Mooie kreten te over. Eenieder die nu banger over straat gaat moet bij zichzelf te rade gaan: 'waarom ben ik pas bang als iets gebeurt is, terwijl ik eigenlijk altijd al wist dat het kon gebeuren?'
Eik wist ze het niet, de amerikanen leefden misschien wel in een waan? Wij misschien ook wel?
Ik krijg van de deskundigen overwegend de indruk dat ze niet denken dat er op korte termijn een derde wereldoorlog uit zal breken. Ik ontken zeker niet dat het kan, maar daarvoor moet er nog wat meer gebeuren. Dan is dit de eerste in een kettingreactie waarvan de andere schakels essentieel en nog lang niet zeker zijn. Ik vind het gewoon paniekzaaien.
Ik acht die kans ook klein, maar dat neemt nog niet weg dat dat artikel op de frontpage er netjes staat.
Omdat ik me ander gedraag dan de massa? Sorry, dat vind ik juist goed, aangezien de massa nogal een gebrek aan denken vertoont momenteel. Dat ik hier gister met mijn huisgenoten over kon grappen (met een bittere ondertoon natuurlijk), geeft me de indruk dat ik met mijn relativeren gelijk heb.
Ik snap niet hoe je de indruk kan krijgen dat jij gelijk hebt met het relativeren (wat je hier uberhaupt al mee bedoelt) als je grappen gaat zitten maken :?
Blijven komen? Volgens mij ben ik de eerste die het aangekaart heeft... ach, het is ook niet echt erg, maar wel jammer. Onderdeel van een groter geheel waarvan de richting niet goed is.
Jammer, en wat is er dan zo jammer aan?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
CrazyD_at_work schreef
Ik bedoel, ik vind het erg wat er is gebeurt, maar ik ben van mening schoenmaker lijf bij je leest. T.net doet computer nieuws, Fokzine doet ander nieuws. Hoe erg de gebeurtenissen ook mogen zijn.
En dat is eigenlijk mijn hele punt, maar ik word gedwongen het met de hele heisa te verdedigen omdat ik lompweg afgebrand word op iets dat erg voor de hand ligt.
Maar goed de crew is uiteindelijk "de baas" en als jullie het belangrijk genoeg vinden om te plaatsen, dan is dat dus imho reden genoeg om het te plaatsen.
Wat niet betekent dat je vervolgens afgebrand mag worden als je er commentaar op geeft. Goed, de titel was inderdaad wat provocatief, maar na de tigste site waar het unrelated stond had ik het een beetje gehad. De toonzetting had beter gekund |:(

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
morgoth schreef
Dat is vrij handig voor mensen die geen tijd hebben om constant cnn te checken of de tv te bekijken.
Geen tijd hebben om constant CNN te checken ROTFL.
Wil je dan voortaan voor mij even al het dagelijkse nieuws samenvatten op de frontpage? Da's handig voor al die mensen die de krant niet willen lezen.
Oftewel dat jij die mening hebt mag, maar dan hoef je je eigen mening er nog niet door heen te drukken.
Dat doe ik niet. Ik probeer mijn mening enkel duidelijk te maken, maar het wordt niet begrepen.
Wel hoor.
:) Ik bedoelde duidelijk te maken dat het een gewichtige zin is, waarvan de inhoud overduidelijk lijkt en te makkelijk door veel mensen wordt nageblaat.
Het is dus niet onzinnig, dat heb ik aangetoond in m'n verhaal dat normen en waarden en moraal subjectief is.
Heel subjectief. Zelfs onverantwoord subjectief. Normen en waarden lijden nogal eens tot moord, doodslag en vernietiging. De extremistische islamieten vinden de Shari'a goede normen en waarden hebben en willen die wereldwijd invoeren. Daar mag ik dus ook geen commentaar op hebben omdat alles subjectief is?
Wat is er mis met deze mass-"hysterie"?
Hysterie is nooit goed. Mensen moeten eens blijven denken in plaats zich als kudde te gedragen.
Het blijft ook beter hangen als je tegelijkertijd iemand tijdens dat je hem wat vertelt een klap voor z'n kop geeft. Maar komt de boodschap minder goed aan.... en hetzelfde geld voor deze situatie.
Iemand vond al dit ik maar neergestoken moest worden.
Ik snap niet hoe je de indruk kan krijgen dat jij gelijk hebt met het relativeren (wat je hier uberhaupt al mee bedoelt) als je grappen gaat zitten maken :?
Humor is de ultieme vorm van relativeren. Het maakt het mogelijk beter om te gaan met problemen.
Jammer, en wat is er dan zo jammer aan?
Het is een signaal in een groter geheel.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Dat deze grote, bizarre terreuraanslag op de FP verschijnt, wil natuurlijk NIET zeggen dat andere rampen enz. door crewleden onbelangrijk of minder erg gevonden worden. Nieuwsposten is op T.net mensenwerk en niet een strak afgebakende en gecalculeerde zaak. Je kunt je wellicht afvragen, waarom bepaalde andere catastrofes dan niet óók op de FP verschijnen, prima. Overal op de wereld gebeuren natuurrampen en we staan allemaal dagelijks bloot aan de risico's van het verkeer, om maar wat te noemen. Maar negatief oordelen op het toevallig wél plaatsen van deze grote en zieke terreuraanslag(en), met duizenden doden, life weergegeven op TV en met onoverzienbare gevolgen op allerlei gebied, die ons ook (hadden) kunnen treffen en ook niet zonder gevolgen zullen zijn voor de westerse-economie en de IT-wereld (-> dus ONTOPIC), vind ik persoonlijk compleet overbodig. Veel websites, óók IT- en hardware-gerichte, publiceren hierover. Het klinkt misschien hypocriet of inconsequent, maar als er ergens een rivier overstroomt, zal wellicht niemand dat hier op de FP van T.net gaan posten, maar als een aardbeving Silicon Valley treft, hoogst waarschijnlijk wél. Dat lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen gezien de aard van deze site.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 12 september 2001 15:31 schreef Fused het volgende:
Ja, ik denk het wel. Ik denk dat jij over een week rustig verder post alsof er niets gebeurt is. En dat is precies mijn punt. Omdat dit live op CNN is, is iedereen er vol van. Vandaag sterven er weer 24.000 van de honger, maar daar hoor je niemand over. Het maakt me misselijk.
Sterker nog, ik wil zometeen weer beginnen. Ja, er gebeuren meer rampen, en ja, het zal uiteindelijk op de achtergrond verdwijnen, net als zoveel dingen.

Maar dat wil niet zeggen dat we het konden negeren. Dit hebben we niet in de krant gelezen of gehoord van iemand, dit hebben we live meegemaakt, we hebben het zien gebeuren, en terwijl we het zagen werd het nog erger.

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 12 september 2001 15:39 schreef Fused het volgende:
En dat is eigenlijk mijn hele punt, maar ik word gedwongen het met de hele heisa te verdedigen omdat ik lompweg afgebrand word op iets dat erg voor de hand ligt.
Ik vind deze draad dan ook een wellus-nietus spelletje. Waarbij "wij" (degenen die dit nieuwsitem niet op t.net vinden passen) aan het kortste eind trekken. So be it. Lekker laten gaan, 't geeft toch geen zin. "Men" wil blijkbaar niet begrijpen dat sommigen de dagelijkse hoeveelheid doden door honger en andere oorzaken net zo belangrijk vinden als deze verschrikkelijke aanslag, en dat daar geen fp item over komt, en dat "wji" daarom ook in dit geval geen uitzondering willen. "Zij" wel.

Exact expert nodig?

• Morgoth
Geen tijd hebben om constant CNN te checken ROTFL.
Wil je dan voortaan voor mij even al het dagelijkse nieuws samenvatten op de frontpage? Da's handig voor al die mensen die de krant niet willen lezen.
Dit is een gebeurtenis waarvan veel mensen goed op de hoogte willen blijven, in tegenstelling tot het normale nieuws wat iedere dag op de nieuws kanalen is te zien.
Dat doe ik niet. Ik probeer mijn mening enkel duidelijk te maken, maar het wordt niet begrepen.
Idd, er is blijkbaar sprake van miscommunicatie. Zoals jij de draad begon klonk het voor de ontvanger nogal alsof jij erg boos was en het er echt wilde doordrukken. En dan gaan mensen negatief denken en krijg je dus allemaal negatieve feedback. Oftewel er was sprake van miscommunicatie en dat ligt imho aan de manier hoe jij je boodschap hebt gebracht.
Ik bedoelde duidelijk te maken dat het een gewichtige zin is, waarvan de inhoud overduidelijk lijkt en te makkelijk door veel mensen wordt nageblaat.
Das heel wat anders dan 'Nee hoor' hoor :)
Heel subjectief. Zelfs onverantwoord subjectief. Normen en waarden lijden nogal eens tot moord, doodslag en vernietiging. De extremistische islamieten vinden de Shari'a goede normen en waarden hebben en willen die wereldwijd invoeren. Daar mag ik dus ook geen commentaar op hebben omdat alles subjectief is?
Dat het onverantwoord subjectief is volgens jou is ook weer subjectief. En je mag er wel commentaar hebben maar de manier waar op je een boodschap zendt is heel belangrijk.
Hysterie is nooit goed. Mensen moeten eens blijven denken in plaats zich als kudde te gedragen.
Ik zei dus 'hysterie' tussen haakjes omdat ik het geen hysterie vind. Ik vind het eerder een massale poging tot medeleven (wij, iig ik, kunnen natuurlijk nooit bevatten wat die mensen daar meemaken).
Iemand vond al dit ik maar neergestoken moest worden.
Daar zou ik fel op tegen zijn.
Humor is de ultieme vorm van relativeren. Het maakt het mogelijk beter om te gaan met problemen.
Voor de ene mens wel, voor de andere niet.
Het is een signaal in een groter geheel.
Aha... :?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 12 september 2001 15:55 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Ik vind deze draad dan ook een wellus-nietus spelletje. Waarbij "wij" (degenen die dit nieuwsitem niet op t.net vinden passen) aan het kortste eind trekken. So be it. Lekker laten gaan, 't geeft toch geen zin. "Men" wil blijkbaar niet begrijpen dat sommigen de dagelijkse hoeveelheid doden door honger en andere oorzaken net zo belangrijk vinden als deze verschrikkelijke aanslag, en dat daar geen fp item over komt, en dat "wji" daarom ook in dit geval geen uitzondering willen. "Zij" wel.
Tussen begrijpen en mee eens zijn zit een groot verschil.
De nieuwsposters hebben zich laten lijden door hun emotie. een Menselijkegevoel van verdriet.

En dat kan ik alleen maar waarderen. Tuurlijk is er meer ellende op de wereld. Als je dat zo erg vind dan ga je daar maar helpen.(kort door de bocht)Ik ben van mijn stuk na het zien van onmenselijke beelden. En inderdaad is het zo dat "wat je niet ziet, niet gebeurd.

Zoals ik al eerder zei: je veranderd de wereld niet door zo'n bericht wel te posten of niet. Je kunt de wereld alleen veranderen door bij jezelf te beginnen.

En als je de ellende uit de wereld wilt hebben, moet je volgens mijn niet begonnen met op te sommen hoe erg het overal is. Doe er iets aan!

Niemand heeft er iets aan als ik dagenlang depressief in mijn bed lig om al de ellende in de wereld. Niemand heeft er iets aan als ik zieken ga verzorgen. Ik help de maatschappij door dingen te doen waar ik goed in ben.

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 12 september 2001 16:15 schreef wasigh het volgende:
Tussen begrijpen en mee eens zijn zit een groot verschil.
De nieuwsposters hebben zich laten lijden door hun emotie. een Menselijkegevoel van verdriet.

En dat kan ik alleen maar waarderen. Tuurlijk is er meer ellende op de wereld. Als je dat zo erg vind dan ga je daar maar helpen.(kort door de bocht)Ik ben van mijn stuk na het zien van onmenselijke beelden. En inderdaad is het zo dat "wat je niet ziet, niet gebeurd.
Dat waardeer ik op zich ook, en uit mijn mond kwam gisteravond de hele avond ook niet veel meer dan 'ik weet niet wat ik hier nou op moet zeggen' ik was er echt sprakeloos van, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat t.net een computerrelated nieuwssite is, en dat voor dit soort nieuws andere sites zijn.
En dat gevoel heb ik bij andere dingen ook, al speelt de media hier ook wel op in, zelfs bij Enschede werd er geen nederlandse publieke omroep zender volledig gewijdt aan het gebeuren, toen moesten we SBS volgen. Later pas kwam NL2 of zo. Andere rampen in de wereld worden alleen maar genoemd bij het "overige buitenlands nieuws". En dit kun je onmogelijk missen.
Zoals ik al eerder zei: je veranderd de wereld niet door zo'n bericht wel te posten of niet. Je kunt de wereld alleen veranderen door bij jezelf te beginnen.
Zoals ik al eerder zei, ik had een bericht in de trant van "uit medeleven voor de slachtoffers vandaag geen nieuwsberichten" meer gewaardeerd dan dit. Hoewel ik wel begrijp waarom het gepost is, hoeft het van mij niet. Maar gelukkig zijn we met heel veel mensen met evenzoveel meningen, en iemad anders z'n mening was dat het wel op de fp moest komen. En dat respecteer ik.
Maar idd in the end maakt het geen ene moer uit of het wel of niet gepost werd, hetgeen wat gebeurt is maakt het er niet meer of minder erg om.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Fused:

Ik vind je vergelijkingen niet erg sterk.

Enschede: Was een relatief kleine kwestie in Nederland. Alleen Nederland was dus geïnteresseerd in beelden etc op internet. Dit konden de nieuws sites wel aan.

De aardbeving in Indonesië: het betrof hier natuurgeweld, geen moord op onschuldige burgers.

Vietnam & Korea. Internet bestond nog niet.

100.000 die elke dag sterven: tsjah, moet ik dat nog uitleggen?

Hongerdood: heel zielig. Maar geen plotselinge schok. De hongerdood is een langzaam proces. De run op websites zal dus gespreid zijn.

Blijven de Hutsi's en de Tutsi's over. Opzich wel schokkend maar het heeft geen gevolgen voor de wereld economie. Ook hierbij is er dus geen grote plotselinge vraag naar informatie.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

:(

GVD gooi die gast in Gods of Allah's naam whatever van T.net en GoT af.

na 5 minuten overlezen en overlezen de rest maar weggehaald wat er nog meer stond in deze post daar me dat weer een ban op zou leveren.
Maar die gast is ziek erg ziek.

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op woensdag 12 september 2001 21:19 schreef HBM het volgende:

na 5 minuten overlezen en overlezen de rest maar weggehaald wat er nog meer stond in deze post daar me dat weer een ban op zou leveren.
Maar die gast is ziek erg ziek.
Zie mijn reply van vanmiddag
daar mist ook nog 5 regels aan die niet konden
ik heb ut geprobeerd netjes te brengen maar hij vat ut niet
dan negeren we hem maar gewoon
ik weet wel dat ik dat doe

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
diddel schreef
Ik vind je vergelijkingen niet erg sterk.

Enschede: Was een relatief kleine kwestie in Nederland. Alleen Nederland was dus geïnteresseerd in beelden etc op internet. Dit konden de nieuws sites wel aan.
Ik had geen problemen met nieuws sites eergisteren. Bovendien is er TV. De gereduceerde CNN pagina deed wonderen.
De aardbeving in Indonesië: het betrof hier natuurgeweld, geen moord op onschuldige burgers.
Kijk en dat vind ik dus belachelijk, dat dat uitmaakt! Is het nou erg dat er zoveel doden zijn en zoveel nabestaanden of is het nou hier op de pagina gekomen omdat het origineel (vergeef me de uitdrukking) en spectaculair was? Terwijl we al honderden aardbevingen gehad hebben...
Vietnam & Korea. Internet bestond nog niet.
Ik was even in de war. Ik was in discussie met een collega die vond dat amerika niet zo moest klagen omdat ze zelf ook veel onschuldige burgers gedood hebben. Slecht punt idd.
Hongerdood: heel zielig. Maar geen plotselinge schok. De hongerdood is een langzaam proces. De run op websites zal dus gespreid zijn.
Maar het zijn er wel elke dag 24K. Run op websites, zie puntje 1. Ik ergerde me er vooral aan dat er _overal_ pages veranderd werden. Emotie sluit professionaliteit niet uit. Van jullie vond ik het nog het minst erg, maar hier kon ik er over klagen ;)
Blijven de Hutsi's en de Tutsi's over. Opzich wel schokkend maar het heeft geen gevolgen voor de wereld economie. Ook hierbij is er dus geen grote plotselinge vraag naar informatie.
Mijn argument was dus dat het gaat om de hoeveelheid lijden, niet om de nieuwswaarde.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
HBM schreef:
Ik?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Exirion,

Ik ben inderdaad te hard doorgedraafd. Sorry...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 13 september 2001 09:15 schreef Fused het volgende:

[..]

Ik?
Ja Jij.

Je bent duidelijk aan het provoceren.
Wat jij doet zijn mooi bewoorden flamebaits.

Dat nog niemand reageerde komt puur omdat iedereen nog teveel bezig is met het bevatten van het gebeurde.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
HBM schreef
Ja Jij.

Je bent duidelijk aan het provoceren.
Wat jij doet zijn mooi bewoorden flamebaits.

Dat nog niemand reageerde komt puur omdat iedereen nog teveel bezig is met het bevatten van het gebeurde.
Dan heb jij het echt niet begrepen. Het aan de kaak stellen van mijns inziens verkeerde normen en waarden die ons door de huidige informatie maatschappij opgedrongen zijn is absoluut geen flamebait.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Dan doe je dat maar over een maandje ofzo, het is gewoon ongepast om daar nu over door te drammen, dit is trouwens mijn laatste reactie op jouw persoon, acht jouw gewoon niet waardig om meer tijd aan te verspillen.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
HBM schreef
Dan doe je dat maar over een maandje ofzo, het is gewoon ongepast om daar nu over door te drammen, dit is trouwens mijn laatste reactie op jouw persoon, acht jouw gewoon niet waardig om meer tijd aan te verspillen.
Zoals Exirion opmerkte: als ik het wat vriendelijker had gebracht, was het niet zo uit de hand gelopen en was het geen drammen geworden.

Ik breng een redelijk punt en over de timing zouden we een aparte discussie kunnen houden. Ik geloof dat dit het beste moment is om het duidelijk te maken. Als iemand 1 keer door zijn emoties heen kan breken en het licht kan zien, dan kan z/hij dat vaker. Ik heb heus wel nagedacht of ik wel of niet erover kon beginnen en geconcludeerd dat het wel kon, omdat de emoties die aan jou argument ten grondslag liggen juist degene zijn die ik bestrijd.

Ik zou het uiterst asociaal vinden als je me eerst beledigt en vervolgens weigert me verder te woord te staan. Pleur dan de hele thread weg en zeg niks.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 09:12 schreef Fused het volgende:

Ik had geen problemen met nieuws sites eergisteren. Bovendien is er TV. De gereduceerde CNN pagina deed wonderen.
Ik had er wel problemen mee. Met mij meerdere mensen. Het opzetten van een mirror kan dan uitkomst bieden.
Kijk en dat vind ik dus belachelijk, dat dat uitmaakt! Is het nou erg dat er zoveel doden zijn en zoveel nabestaanden of is het nou hier op de pagina gekomen omdat het origineel (vergeef me de uitdrukking) en spectaculair was? Terwijl we al honderden aardbevingen gehad hebben...
Een natuurramp is een natuurverschijnsel. De verrassing is dus vele malen kleiner. Ieder mens weet dat zoiets zo nu en dan gebeurd. Een terroristische aanslag in deze schaal op de VS is nog nooit eerder voorgekomen. Logisch dat de mensen er direct meer van willen weten. Het is geen natuurlijk verschijnsel. Zoals je zelf al zegt: we hebben al honderden aardbevingen gehad. Elke aardbeving is ongeveer hetzelfde. De vraag naar informatie is dus kleiner en dus is er geen noodzaak voor een mirror.
Maar het zijn er wel elke dag 24K. Run op websites, zie puntje 1. Ik ergerde me er vooral aan dat er _overal_ pages veranderd werden. Emotie sluit professionaliteit niet uit. Van jullie vond ik het nog het minst erg, maar hier kon ik er over klagen ;)
Ik krijg het idee dat je eigenlijk niet tegen het plaatsen van een nieuwsbericht op T.net bent. Je bent alleen tegen het plaatsen van dit bericht in het bijzonder. Jij vindt andere berichten (zoals hutsi's en tutsi's) net zo schokkend, zo niet schokkender dan een aanslag op de VS en je vraagt je dus af waarom die berichten niet op de frontpage komen. Vergis ik mij hierin?

Er is al aangegeven dat er wel degelijk mensen niet op de sites van cnn en fox konden komen. Daarom besloot tweakers.net tot een mirror. Niet omdat tweakers.net nou zo dolgraag cnn wil uithangen. Dat tweakers.net dus niet bericht over hutsi's, tutsi's en hongersnoden, hoe zielig dat misschien ook is, heeft alleen te maken met het feit dat de algemene intresse in de wereld naar die onderwerpen nou eenmaal kleiner is. Er is dus geen noodzaak voor een mirror. Dat jouw intresse niet ligt bij die van de meerderheid van de wereldbevolking is een zaak die hier niet thuis hoort. T.net geeft alleen weer wat de andere nieuwssites ook weergaven in zijn rol als Mirror. Mocht T.net een nieuwsdienst zoals CNN zijn, dan was jouw kritiek op zijn plaats. Dit is echter niet het geval.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
diddel schreef
Ik had er wel problemen mee. Met mij meerdere mensen. Het opzetten van een mirror kan dan uitkomst bieden.
Goed, ik geef me gewonnen. Ik had gekozen voor het verwijzen naar de talloze al aanwezige mirrors, maar alla.
Jij vindt andere berichten (zoals hutsi's en tutsi's) net zo schokkend, zo niet schokkender dan een aanslag op de VS en je vraagt je dus af waarom die berichten niet op de frontpage komen. Vergis ik mij hierin?
Ik ben voor consequent gedrag door sites die ik graag lees. Dus of al het 'grote' nieuws, of geen nieuws. Bij voorkeur: geen >:) Ik kwam overal verwijzingen tegen en dat irriteerde me. Ik probeer met deze post te voorkomen dat dat in de toekomst vaker gaat gebeuren. Als iets eenmaal een precedent heeft...
Dat jouw intresse niet ligt bij die van de meerderheid van de wereldbevolking is een zaak die hier niet thuis hoort.
Ik werd naar [LA] verwezen, nadat ik het topic elders was gestart. Het had een dubbele inhoud: enerzijds kritiek op de aanwezigheid van het bericht, anderzijds maatschappelijke kritiek op de redenen daarachter. Het 1 is hier uitgelopen op het ander; daar stond ik niet bij stil toen ik het topic postte |:(

• Morgoth
Ik ben voor consequent gedrag door sites die ik graag lees. Dus of al het 'grote' nieuws, of geen nieuws. Bij voorkeur: geen Ik kwam overal verwijzingen tegen en dat irriteerde me. Ik probeer met deze post te voorkomen dat dat in de toekomst vaker gaat gebeuren. Als iets eenmaal een precedent heeft...
Consequentie? Wat is het nut van consequentie als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Consequentie is helemaal niet nodig om een goed en redelijk beleid te kunnen vormen (zie oa ook deze topic: [topic=214814/1/30] ).

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
morgoth schreef
Consequentie? Wat is het nut van consequentie als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Consequentie is helemaal niet nodig om een goed en redelijk beleid te kunnen vormen (zie oa ook deze topic: [topic=214814/1/30] ).
Ja zeg, ga jij ff los omdat ik het woordje consequent gebruikt heb.

Hierom heb ik consequent gebruikt:
Door dit nieuws te plaatsen geven jullie impliciet aan dat dit nieuws belangrijker is dan welke andere gebeurtenis uit de afgelopen jaren dan ook. Die afweging is helaas een zeer emotionele en in mijn ogen een belachelijke. De media aandacht heeft van deze gebeurtenis een spektakel gemaakt. Honderden keren is het instorten herhaald: dat was niet nodig. Honderden keren is er aan een amerikaan gevraagd: 'Wat vind je ervan', waarop de amerikaan zegt 'het is vreselijk'. Dat is ook niet nodig. We snappen het ook als je het in ieder journaal herhaalt en het in de krant zet.
Jullie geven impliciet aan dat het belangrijk is dat iemand ala minuut op de hoogte wordt gehouden. Denk eens goed na of dat echt zo is... was er iemand minder van geworden als jullie dat bericht hadden weggelaten? Belangrijker nog: is er echt iemand beter van geworden?
Bovendien geven jullie impliciet aan dat dit belangrijker dan een aardbeving in India, die een voor mij vergelijkbare hoop ellende tot gevolg heeft. Doordat jullie dit impliciet aangeven, vind ik jullie normen en waarden verfoeilijk: je laat je meeslepen in iets spectaculairs, terwijl je je blind houdt voor de andere ellende. Het is een soort culminatie van de desintresse die de mensheid in elkaar heeft. Alleen als het iets nieuws is let men op.

Dat ik daarmee op iedere site geconfronteerd word wil ik voor de toekomst voorkomen door te vragen of men consequent wil zijn in het plaatsen van niet in de doelstellingen van de site passende informatie. Zoals ik in mijn vorige post zei: waar een precedent is, kan makkelijker meer volgen.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:55 schreef Fused het volgende:
Zoals ik in mijn vorige post zei: waar een precedent is, kan makkelijker meer volgen.
Zeg luister jij niet ofzo?
Er is momenteel een uitzondering gemaakt hiervoor, waarvoor de talloze redenen al 300 x zijn aagedragen.
Als er weer zoiets gebeurt en weer liggen alle nieuwssites plat, dan zal er waarschijnlijk inderdaad niet geschroomd worden om, als service voor de gebruikers, hier te mirroren. Als jij het daar niet mee eens bent moet je maar de andere kant op kijken.
Het is nou eenmaal beslist door de crew van deze site, je commentaar is bekeken, en verworpen, einde verhaal, toch?
Jammer, maar de crew is het niet met je eens, en zo ook bijna alle gebruikers.
Graag niet doorzaniken, de beslissing is genomen, met het herhalen van je argumenten bereik je niets anders dan irritatie.

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat ik daarmee op iedere site geconfronteerd word wil ik voor de toekomst voorkomen door te vragen of men consequent wil zijn in het plaatsen van niet in de doelstellingen van de site passende informatie. Zoals ik in mijn vorige post zei: waar een precedent is, kan makkelijker meer volgen.
Hier kan ik heel kort over zijn. Denk je nou echt dat een site het nalaat om nieuws te publiceren over de mogelijke uitbraak van een oorlog, alleen maar omdat een paar overkritische enkelingen het misschien niet op deze site vinden passen?

Dit is iets wat de wereld heeft geschokt, en als jij dan nog moeilijk wil gaan doen over het posten van nieuws over deze gebeurtenis, dan vraag ik me af of jij wel gevoel in je donder hebt. Dit is geen flame, want als dat zo is, dan was jouw opmerking over Floris Diemel dat ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Niet online

[..]

Ja zeg, ga jij ff los omdat ik het woordje consequent gebruikt heb.

Hierom heb ik consequent gebruikt:
Door dit nieuws te plaatsen geven jullie impliciet aan dat dit nieuws belangrijker is dan welke andere gebeurtenis uit de afgelopen jaren dan ook.
Amerika is nog nooit op eigen bodem aangevallen, dat was een geval apart. Daarbij is dit gewoon een aanslag op de wereldvrede. De nieuwssites waren overbelast en aangezien T.net een behoorlijk serverpark heeft, hebben ze het op zich genomen om Nederland en België (?) op de hoogte te houden. Vooral voor mensen die op hun werk zaten en geen radio/tv hadden, was dat gewoon heel belangrijk. Dit is een van de ergste aanslagen van de afgelopen jaren. Mogen 'we' eens een uitzondering maken???
Die afweging is helaas een zeer emotionele en in mijn ogen een belachelijke. De media aandacht heeft van deze gebeurtenis een spektakel gemaakt. Honderden keren is het instorten herhaald: dat was niet nodig. Honderden keren is er aan een amerikaan gevraagd: 'Wat vind je ervan', waarop de amerikaan zegt 'het is vreselijk'. Dat is ook niet nodig. We snappen het ook als je het in ieder journaal herhaalt en het in de krant zet.
Euhm, wil jij je ogen sluiten dan? Dat het 100 keer herhaald wordt, is idd belachelijk. Ik hoef het ook niet 24/7 te volgen, maar geen enkele tv/radio zender zal dit voorbij laten gaan zonder zelf rapport uit te brengen. Het is groot nieuws en er is (blijkbaar) behoefte aan goede informatie. We willen toch allemaal snel weten wat er gebeurd was en wie het op zijn geweten heeft :? Ik wel in ieder geval :)
Jullie geven impliciet aan dat het belangrijk is dat iemand ala minuut op de hoogte wordt gehouden. Denk eens goed na of dat echt zo is... was er iemand minder van geworden als jullie dat bericht hadden weggelaten?
Ja, dan had een groot deel van de tweakers niet zo'n goede bron van info gehad. En nogmaals: waar maak je je in hemelsnaam druk om? Dan wil ik jou de vraag stellen: is er iemand minder van geworden nu het gepost is??? :? |:(
Belangrijker nog: is er echt iemand beter van geworden?
Bovendien geven jullie impliciet aan dat dit belangrijker dan een aardbeving in India, die een voor mij vergelijkbare hoop ellende tot gevolg heeft.
Die aardbeving is gebeurd, dan is het ook afgelopen. Dit kun je niet vergelijken. Bij die aardbeving dreigt geen represaille van een grootmacht, er is geen schuldvraag, het is geen laffe terroristische actie. DUS is er niet veel te volgen op het nieuws. Als je dat niet snapt, tsja, waarom deze discussie dan nog voortzetten?
Doordat jullie dit impliciet aangeven, vind ik jullie normen en waarden verfoeilijk: je laat je meeslepen in iets spectaculairs, terwijl je je blind houdt voor de andere ellende. Het is een soort culminatie van de desintresse die de mensheid in elkaar heeft. Alleen als het iets nieuws is let men op.
:Z :Z :Z
Alsjeblieft zeg, waar je je al niet over kunt opwinden :Z

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
johnny appleseed schreef
Zeg luister jij niet ofzo?
Er is momenteel een uitzondering gemaakt hiervoor [...]
Als er weer zoiets gebeurt [...] hier te mirroren.
Dat is precies mijn punt. Volgende keer kan de drempel wel eens iets lager komen te liggen. Internet wordt steeds drukker, dus het zal vaker gebeuren dat men de vraag niet aankan bij grote gebeurtenissen. Waar een precedent is, zal gemakkelijker meer volgen. Dat is misschien nu niet de bedoeling, maar zo werkt het rechtssysteem ook.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Exirion schreef
Denk je nou echt dat een site het nalaat om nieuws te publiceren over de mogelijke uitbraak van een oorlog, alleen maar omdat een paar overkritische enkelingen het misschien niet op deze site vinden passen?
Nee dat denk ik niet. Wat ik vind is niet meer relevant: ik had me al gewonnen gegegeven op dat punt. Zoals ik eerder zei: dit is uit de hand gelopen omdat ik zowel een maatschappelijk punt als een puntje van kritiek aankaart. Het tweede was eigenlijk heel klein en wilde ik slechts opmerken. Het eerste wilde ik wel groots doen, maar dan in een ander forum. De post werd hierheen verwezen en dat was mijn fout.
Dit is iets wat de wereld heeft geschokt, en als jij dan nog moeilijk wil gaan doen over het posten van nieuws over deze gebeurtenis, dan vraag ik me af of jij wel gevoel in je donder hebt.
Ik signaleer enkel hoe bizar het is dat dit zoveel aandacht krijg in vergelijking met andere dingen. Wat betreft gevoel: heb je er ooit bij stilgestaan dat mensen met teveel gevoel heel goed leren met gevoel om te gaan? Als ik niet had geleerd zo tegen de wereld aan te kijken als ik doe, dan had ik vanwege alle ellende en onrechtvaardigheid mezelf al lang van kant gemaakt. Misschien ben ik doorgeslagen, maar ik scheid emoties heel goed van de rest en je ziet wat voor andere blik dat oplevert.

Misschien geloof je bovenstaande niet en denk je dat ik alleen mezelf wat zielig probeer te laten lijken. Misschien tikte ik die vorige zin omdat ik probeer tegen te gaan dat jij dat denkt. Misschien tikte ik daarom de volgende en deze zin wel. Ik kan niet bewijzen dat het zo is. Ik weet enkel dat voor mij deze gebeurtenis lang niet zo dramatisch is als voor de meesten en ik heb nog de illusie dat ik de wereld kan verbeteren.
Dit is geen flame, want als dat zo is, dan was jouw opmerking over Floris Diemel dat ook.
Die opmerkingen waren niet op hem persoonlijk gericht. Daarvoor dan (nogmaals) mijn excuses als het zo opgevat werd.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Grrrrrene schreef
Daarbij is dit gewoon een aanslag op de wereldvrede.
Dat vind ik een overtrokken reactie.
Mogen 'we' eens een uitzondering maken???
Ja, maar uitzonderingen zijn gevaarlijk.
maar geen enkele tv/radio zender zal dit voorbij laten gaan zonder zelf rapport uit te brengen.
En dat is nergens voor nodig.
Het is groot nieuws en er is (blijkbaar) behoefte aan goede informatie.
Die behoefte is gecreeerd door de massa-media de laatste tig jaar. Het is een behoefte die er niet zou moeten zijn. Nieuws is verslavend en dit is het grootste shot tot nu toe. Wat een spektakel... <sarcasm intended>
We willen toch allemaal snel weten wat er gebeurd was en wie het op zijn geweten heeft :? Ik wel in ieder geval :)
Ja, dat willen we wel, maar eigenlijk is het nergens voor nodig. Ik zag het op internet rond 16.00, ben om 16.30 naar huis gegaan en heb pas om 22.00 de TV aangezet om nu eens op het nieuws te kijken wat er allemaal was.
is er iemand minder van geworden nu het gepost is??? :? |:(
Da's een beetje het probleem van dit topic: zie mijn vorige post. Ik was er niet zo heel fel op tegen als het later begon te lijken. Het is gewoon een teken aan de wand.
Bij die aardbeving dreigt geen represaille van een grootmacht, er is geen schuldvraag, het is geen laffe terroristische actie. DUS is er niet veel te volgen op het nieuws. Als je dat niet snapt, tsja, waarom deze discussie dan nog voortzetten?
Amerika slaat ook niet live terug; die onzin over atoombommen enzo: niemand wist wie het gedaan had. Zonder grootscheepse media aandacht hadden we het pas een dag later geweten. Was dat erg geweest?

• Morgoth
Dat vind ik een overtrokken reactie.
Uh nou, stel nou is dat het een stelletje maffe russen waren en rusland wilde ze niet uitleveren? Dat had toch behoorlijk knap gevaarlijk kunnen weze a la de cuba crisis.
En dat is nergens voor nodig.
Nodig voor wat? Voor het verbeteren van de sociale omgang der mensheid? Of het verhogen der moraal? Voor wat in hemelsnaam, waarom zou je iets niet mogen doen als het niet nodig is? Ik doe zoveel dingen die niet nodig zijn.
Die behoefte is gecreeerd door de massa-media de laatste tig jaar. Het is een behoefte die er niet zou moeten zijn. Nieuws is verslavend en dit is het grootste shot tot nu toe. Wat een spektakel... <sarcasm intended>
Hmjaa, dus?
Ja, dat willen we wel, maar eigenlijk is het nergens voor nodig. Ik zag het op internet rond 16.00, ben om 16.30 naar huis gegaan en heb pas om 22.00 de TV aangezet om nu eens op het nieuws te kijken wat er allemaal was.
Zodoende.... ?
Da's een beetje het probleem van dit topic: zie mijn vorige post. Ik was er niet zo heel fel op tegen als het later begon te lijken. Het is gewoon een teken aan de wand.
En wat zegt het teken? Mene mene tekel ufarsim?
Amerika slaat ook niet live terug; die onzin over atoombommen enzo: niemand wist wie het gedaan had. Zonder grootscheepse media aandacht hadden we het pas een dag later geweten. Was dat erg geweest?
Erg? Op zich niet, hoewel het voor de mensen hier in nederland die familie/vrienden/kennisen/etc in amerika hebben wel zo prettig om het asap te horen. Maar wat doet het er toe of het erg is voor de normale nederlander?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Op dinsdag 11 september 2001 23:24 schreef Fused een hoop bullshit dat ik eigenlijk beter maar kan negeren.
LUISTER.

Vele zien t.net als een community, mensen die bij elkaar horen, een soort groep. Niet alleen maar een commerciele site. Dat jij het community gevoel niet kent, is jouw probleem. Maar zo'n beetje de rest van t.net wel.

Je moet het zien als een huis, waar de groep in leeft. Altijd maar computer nieuws, en alles met computers enzovoort. Nu gebeurt er iets heel ingrijpends, en daar worden wij, trouwe bezoekers van t.net, kort samengevat van op de hoogte gehouden.

Ook zijn er veel mensen die er wat aan hebben. Veel meer mensen die er wat aan hebben dan die het irri vinden. Denk een verhouding ongeveer zo :

Mensen die het irri vinden 1:1000 Mensen die het handig vinden.

Dus een heeeeele grote massa moet zich maar aanpassen omdat er een paar zijn die het irri vinden ?

Ja, daahaaaag.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
morgoth schreef
Uh nou, stel nou is dat het een stelletje maffe russen waren en rusland wilde ze niet uitleveren?
Misschien zijn het wel een stel maffe Russen geweest die de val van de USSR niet hebben kunnen verwerken. Dat Rusland ze dan niet zou willen uitleveren is wel onwaarschijnlijk. Dat het tot nucleaire crisis zou leiden als de USA op russisch grondgebied een terrorist ging oppakken betwijfel ik. De Russen willen niet dood.
Nodig voor wat? [...] Ik doe zoveel dingen die niet nodig zijn.
Het lokt meer massahysterie uit. Als je op elke zender telkens hetzelfde ziet dan is dat een soort hersenspoeling. Als dit tijdens de koude oorlog in Rusland was gebeurd door Afghanen, hadden wij misschien wel
gegniffeld.
Hmjaa, dus?
Je vind het normaal dat mensen hier stiekem van genieten?
Zodoende.... ?
De info had geen haast.
En wat zegt het teken? Mene mene tekel ufarsim?
Dat hoorde niet op dit forum thuis. Had ik in de post hiervoor gezegd. Jullie zeggen wel dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt, maar er worden steeds vragen gesteld waarop ik dezelfde antwoorden geef. Ik zag het als onderdeel van een groter maatschappelijk probleem dat ik wilde aankaarten in een ander forum.
Maar wat doet het er toe of het erg is voor de normale nederlander?
Dan kan je je de volgende keer de moeite besparen om een mirror te maken, als je je realiseert dat het eigenlijk niet nodig is. Waarom de mirror? Omdat mensen info willen. Ze kunnen wel meer willen: ze hebben de info op dat moment niet nodig. Ik zou willen dat ik een site had met zoveel bezoekers; dan had ik misschien op de frontpage geplaatst: info over amerika <daar en daar te vinden>, maar je hebt het eigenlijk niet nodig. Kijk lekker vanavond het nieuws en laat het nu rusten.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
JT schreef
Dus een heeeeele grote massa moet zich maar aanpassen omdat er een paar zijn die het irri vinden ?

Ja, daahaaaag.
Ik weet niet welke post je nu bedoelde, maar ik vond de voorlaatste twee erg redelijk.

Jij begrijpt me niet, dat is duidelijk. Je leest namelijk niet goed. Ik heb inmiddels al enkele keren gezegd dat het hier NIET meer gaat om het al dan plaatsen van het nieuws. Er zit veel meer achter. Ik had me vanmiddag gewonnen gegeven op dat punt. Zoals ik me gewonnen geef wat betreft drie minuten stilte. Ik wilde een andere discussie voeren, maar dat mocht niet.

Weet je wat jij eens moet doen: nadenken over die .sig van je. "The NATO will strike back twice as hard"... waarom moet dat nou weer 'twice as hard'? Kan je je blinde woede niet even opzij zetten en iets zinnigs neerzetten? De NATO moet bij voorkeur alle terroristen levend verbranden ofzo? Wat houdt dat uberhaupt in, 'twice as hard'? Hoeveel is twee keer zo krachtig als met een vliegtuig een gebouw laten instorten? Je uit loze kreten, uit emotionele blindheid.

Jullie zullen dit wel een flame vinden. Dat is echter niet zo bedoelt: die .sig vind is een typisch voorbeeld van de absurditeit waarmee gereageerd wordt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 september 2001 22:51 schreef Fused het volgende:

Weet je wat jij eens moet doen: nadenken over die .sig van je. "The NATO will strike back twice as hard"... waarom moet dat nou weer 'twice as hard'? Kan je je blinde woede niet even opzij zetten en iets zinnigs neerzetten? De NATO moet bij voorkeur alle terroristen levend verbranden ofzo? Wat houdt dat uberhaupt in, 'twice as hard'? Hoeveel is twee keer zo krachtig als met een vliegtuig een gebouw laten instorten? Je uit loze kreten, uit emotionele blindheid.

Jullie zullen dit wel een flame vinden. Dat is echter niet zo bedoelt: die .sig vind is een typisch voorbeeld van de absurditeit waarmee gereageerd wordt.
De navo moet ze 2 keer zo hard terugpakken ja. Alles op alles zetten om zoveel mogelijk terroristen afmaken en alle onschuldigen ontwijken. Jij zal zeker wel liever zien dat ze blijven leven ofzo... :Z Wat moet de NAVO anders doen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

deze discussie gaat niet echt meer over het onderwerp waarvoor hij is gestart... gelieve in [forum=34] verder te gaan :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.