Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Zie topictitel , de kuren zijn: elke keer dat je de tv aandoet met de remote na een paar uur stand-by, zie je een kleine flits en gaatie meteen uit. Na 10s kun je hem weer aandoen met de remote en doet hij het / start hij op.
Ook hoor ik een heel zacht geluid (‘getik’ ) uit de hardware komen in standby stand als ik met mijn oor op 10cm of minder erbij kom.
Dit alles speelt al 1-2 maanden oid sinds de laatste software update die ik door mijn strot geduwd kreeg. (Ook lijkt hij wat slomer in het menu dan voorheen)

Iemand een idee wat dit is? Herkenbaar? Is hij aan het overlijden al na amper 4 jaar?

Ik heb nog geen reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd van uit het menu. Het proberen waard? Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door A-J op 01-09-2024 09:15 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Klinkt al een voeding die aan het einde van z’n levensduur is. Je hebt recht op een conform product wat betekent dat de verkoper dit kosteloos dient te herstellen. Helaas vergt dit doorgaans veel tijd en energie.

Mocht het de voeding zijn kun je eventueel zelf een voedingsboard op de kop tikken, de achterkant eraf schroeven en deze gemakkelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Wel raar dat hij wel gewoon redelijk goed functioneert (los van dat hij iets trager het menu opstart) als hij eenmaal op gang is? Past dat bij een voedingsprobleem?
Ik dacht zelf aan een haperend 'mobo'. kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Het zou ook kunnen dat je de pixel refresh onderbreekt, klikkende geluid en een flits zijn hierbij inherent bij LG OLED TV’s.

Dat je een klik hoort is normaal bij het aan en uit zetten, wanneer je continu een tikkend geluid hoort zou het zo maar kunnen dat een onderdeel op het voedingsbord bijna defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Tv reparatie aan huis voor vervangen mobo + voeding kost 800 euro. Ze zeggen logischerwijs dat ze niet zeker weten of dat het euvel zal oplossing. Wat denken jullie? Doen? Of maar beter toch helaas een nieuwe kopen en die 800 euro daar aan besteden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 23:12

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik denk dat je recht hebt op een conform product, dit betekent dat je de verkoper de kans moet geven om het euvel kosteloos te herstellen of de tv te laten vervangen. € 800 is niet kosteloos voor jou, dus de verkoper mag nog even aan de bak.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zou even een blik kunnen werken op de voeding of daar stervende condensatoren op zitten. Dit is zonder enige twijfel een garantiekwestie, maar als je voor €0,15 een condensatortje kan vervangen kost dat je vaak héél wat minder energie dan garantie opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

A-J schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
Tv reparatie aan huis voor vervangen mobo + voeding kost 800 euro. Ze zeggen logischerwijs dat ze niet zeker weten of dat het euvel zal oplossing. Wat denken jullie? Doen? Of maar beter toch helaas een nieuwe kopen en die 800 euro daar aan besteden
Voor 800 euro zou ik in ieder geval het gevecht nog wel even aangaan, zeker omdat je TV het op zich wel doet is er geen noodzaak om hem onmiddellijk te laten repareren of vervangen.
Check met de Consumentenbond, zoek eens in het forum naar "niet-conforme" producten. Er zijn nogal wat voorbeeldbrieven voorbij gekomen voor het aansprakelijk stellen van verkopers. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pagina: 1