Toon posts:

Wie kan mij zeggen waarom dit NIET werkt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

sorry voor dit domme mailtje, want ik weet zeker dat het heeeel makkelijk is, maar mijn vraag is... waarom werkt dit niet ?? Het is een vragen formulier voor een experiment voor mijn afstuderen maar de resultaten worden NIET verstuurd naar mijn emailadres... Waarom niet ??

Roeland

De code is te lang, dus die kun je vinden hier... de html pagina dan..

[url]http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/experiment/vragenlijst/index2.htm [/url]

<edit> sorry, heb ik in het verkeerde forum gepost... kan iemand deze effe moven naar Webscripting...sorry....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moven niet nodig, staat hier goed.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 11 september 2001 23:18 schreef roelandstoter het volgende:
maar de resultaten worden NIET verstuurd naar mijn emailadres... Waarom niet ??
Omdat je form-tag een action heeft van niks:
code:
1
<FORM NAME="LayoutRegion10FORM" ACTION="" METHOD=POST>

He, das leuk, je hebt nog een form-tag:
<form action="mailto:roelandstoter@hotmail.com" enctype="text/plain">
Daar staat 'ie wel goed, dus als je die eerste regel er even uitsloopt zou hij het wel moeten doen. Dit is trouwens wel het goeie forum voor dit soort vragen hoor; heeft niks met PW te maken :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
ik zie twee maal een form tag
code:
1
2
<FORM NAME="LayoutRegion10FORM" ACTION="" METHOD=POST>
 <form action="mailto:roelandstoter@hotmail.com" enctype="text/plain">

maak daar eens:
code:
1
<FORM NAME="LayoutRegion10FORM" ACTION="mailto:roelandstoter@hotmail.com" METHOD="POST" enctype="text/plain">

van :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Jezus wat reageren jullie snel !! Hardstikke bedankt alvast... maar als ik jullie suggesties ter harte neem, dan krijg ik een email met alle antwoorden van de 6 vragen onder elkaar als een tekstberichtje ?? Dat is een beetje het idee, want dan kan ik het verder goed verwerken...

Roeland

Zoals ik het interpreteer, krijg ik van elk antwoord nu 1 mailtje...
Dat zou niet handig zijn omdat ik dan niet kan zien van wie dat antwoord is...

• Ramon
Op dinsdag 11 september 2001 23:34 schreef roelandstoter het volgende:
Jezus wat reageren jullie snel !! Hardstikke bedankt alvast... maar als ik jullie suggesties ter harte neem, dan krijg ik een email met alle antwoorden van de 6 vragen onder elkaar als een tekstberichtje ?? Dat is een beetje het idee, want dan kan ik het verder goed verwerken...

Roeland

nee ik denk dat je per keer dat iemand op Submit klikt een (1) mailtje krijgt... maar dit zou je natuurlijk zelf ff kunnen uitproberen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 11 september 2001 23:34 schreef roelandstoter het volgende:
Ik ben ook een dummie, maar volgens mij niet, je krijgt 1 lange regel met leuke +jes en %20 enzo. Moet je toch iets van cgi-scriptje o.i.d. gebruiken volgens mij.

Maar alles blijft in 1 mailtje hoor. test maar :)

Je hoeft overigens niet onder elk bericht je naam te zetten, geen doodzonde maar staat in de FAQ dat het niet mag :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Mijn welgemeende excuses....

Ik heb het aangepast en opnieuw getest.. Volgens mij werkt het goed, alleen wacht ik nog op het mailtje... de mailservers van de UvA zijn niet zo snel.. :(

Ik ben normaal te vinden op Die hard overclocking en Casemodding, maar ik vind dit eigenlijk nog een veel beter forum...slijm..slijm... ;)

Nee, effe serieus, ik ben al de hele avond bezig, zoals de meeste is opgevallen, met Netobjects Fusion.. Ik vind dit persoonlijk een geweldig programma, alleen zijn dit soort formulieren dus, zover ik gezien heb, niet zo makkelijk in elkaar te prutsen..

.....Je kunt ook niet alles hebben... Verder, wedermaal bedankt voor de snelle reacties...

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelpost... ik weet het... Ik kreeg als output over de mail dit...
code:
1
FormsEditField12=Suzanne+Kabel&FormsEditField12=&FormsEditField14=9287430947349&FormsEditField14=&FormsComboBox1=2&FormsComboBox2=3&FormsComboBox3=3&FormsComboBox4=4&FormsComboBox5=3&FormsComboBox6=4&FormsEditField11=Nou+eigenlijk+dus+niet....jkdhkjfhdf

Nou kan ik de dropdownmenu's logische namen geven, hierdoor wordt het allemaal al duidelijker, maar kan ik ook een automatische carriage return in elk antwoord zetten ?? Hierdoor krijg ik een mooi lijstje, wat dus weer makkelijker te verwerken is... de codes van de verschillende antwoorden zijn prima zo..

Ik ben echt heel blij... Allemaal een dikke :* van mij...

Mijn afstudeer begeleidster zal ook happy zijn...

• Ramon
Op dinsdag 11 september 2001 23:59 schreef roelandstoter het volgende:
code:
1
FormsEditField12=Suzanne+Kabel&FormsEditField12=&FormsEditField14=9287430947349&FormsEditField14=&FormsComboBox1=2&FormsComboBox2=3&FormsComboBox3=3&FormsComboBox4=4&FormsComboBox5=3&FormsComboBox6=4&FormsEditField11=Nou+eigenlijk+dus+niet....jkdhkjfhdf

Nou kan ik de dropdownmenu's logische namen geven, hierdoor wordt het allemaal al duidelijker, maar kan ik ook een automatische carriage return in elk antwoord zetten ?? Hierdoor krijg ik een mooi lijstje, wat dus weer makkelijker te verwerken is... de codes van de verschillende antwoorden zijn prima zo..

Ik ben echt heel blij... Allemaal een dikke :* van mij...

Mijn afstudeer begeleidster zal ook happy zijn...
oke
een grote gok,
maar probeer in de values van de dingen in je FORM een \n te zetten.

dus zo:
code:
1
<OPTION VALUE="1\n">Ik ben een beginner, buiten de cursus doe ik er eigenlijk niks mee.</OPTION>

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op dinsdag 11 september 2001 23:59 schreef roelandstoter het volgende:
code:
1
FormsEditField12=Suzanne+Kabel&...enz.

maar kan ik ook een automatische carriage return in elk antwoord zetten ??
Ik weet niet of de url in je eerste post de meest recente versie bevat, maar daar staan nog steeds een aantal foutjes in (die al eerder zijn genoemd in bovenstaande replies).

Allereerst staan er nog steeds twee begin <form ...> regels.
Haal er daar eens eentje van weg. En zorg dat de andere er zo uit ziet:

<form action="mailto:roelandstoter@hotmail.com" enctype="text/plain" method="post">

Het bold gedeelte zorgt ervoor dat je alles netjes binnenkrijgt zoals je het wil. En niet als een lange sliert met name-value pairs.
Standaard method van een <form> is namelijk GET, en als je goed kijkt heb je in je tweede form-regel geen method vermeld.

Today's subliminal thought is:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 12 september 2001 02:06 schreef Annie het volgende:
Het bold gedeelte zorgt ervoor dat je alles netjes binnenkrijgt zoals je het wil. En niet als een lange sliert met name-value pairs.
Mag ik weten waar je dat op baseert? Zonder een serverside taal blijft het een lange uu-encoded string hoor. Met method="get" staan ze direct in je mailtje, met post krijg je een attachment waar het allemaal instaat (postdata.att).
Pagina: 1