Eerste project in Visual Studio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Beste Tweakers,

Ik heb mijn hobby programmeren weer opgepakt en heb nu MS Visual Studio C++ geïnstalleerd.
Even voor de goede orde, Microsoft Visual Studio gebruik ik nu voor het eerst, het is dus een beginnersvraag.

Maar ik loop als beginner met Microsoft Visual Studio nu aan tegen het volgende probleem.
  • Ik creëer een nieuw nieuw project.
  • De Source file WindowsProject1.cpp verschijnt.
  • Ik klik op Build Solution. Build: 0 succeeded, 0 failed, 1 up-to-date, 0 skipped verschijnt.
  • Ik klik op F5 en zie dat Windows het programma uitvoert netjes met de File en Help items in de menubalk links boven in.
Nu wil ik verder met de ontwikkeling van de user interface van WindowsProject1, dus als test wil ik wat componenten uit de ToolBox zoals Button, Label etc. aanbrengen.

Echter, in de Toolbox zie ik alleen de hoofd items zoals Standard, Data Common Controls etc. staan maar alle sub items zijn grijs.

Dit komt waarschijnlijk doordat ik nog een tab in Microsoft Visual Studio mis waar je de items naartoe moet slepen zodat je de user interface verder kan opbouwen. Maar die kan ik niet vinden.

Wat doe ik nu nog fout ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je niet beter gewoon een tutorial zoeken? https://www.youtube.com/r...l+studio+c%2B%2B+tutorial

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je een UI wil maken, is C++ dan wel de meest voor de hand liggende optie? Dat kan natuurlijk als je een specifiek doel voor ogen hebt, maar als het doel C++ leren is, zou ik gewoon met een Console applicatie beginnen.

Als het juist puur om een windows UI gaat dan is binnen het MS ecosysteem logischer om te kiezen voor C#/VB.NET

Ik heb geen goed antwoord op je specifieke vraag, maar ik neem aan dat die toolbox afhankelijk is van het type UI applicatie dat je gekozen hebt, niet overal is designer support voor, of je zit niet in de juiste context om via drag & drop elementen toe te vogen.

[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 02-09-2024 11:22 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”