Lampjes gezocht 💡

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Hoi,

Ik ben op zoek naar 3 lampen met een 'E27' fitting met deze twee eigenschappen:

- Ze zijn met een fysieke afstandsbediening tegelijk bedienbaar.
- Er is een knopje of snelle manier om ze heel erg te dimmen.

Overigens zijn verschillende kleurtjes wel tof, maar niet persé een must.

Ik overweeg deze: https://www.wifilampkonin...afstandsbediening-12w-e27
maar ik heb zo'n beetje mijn twijfels over de kwaliteit.

Met het merk Idual heb ik een super goede ervaring gehad, maar jammer genoeg is dit uitverkocht en nergens op internet te vinden: https://www.bol.com/be/nl...dimbaar/9300000031684069/

Ik hoor graag welke lampen jullie in mijn plaats zouden kopen. Nieuwe inzichten zijn mega welkom! Alvast dankje voor jouw hulp 😀

Beste antwoord (via Megamatti12 op 01-09-2024 17:49)

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
Waarom niet op je Kot gewoon een "Travel router" instaleren, log je deze in bij Eduoram (met je username/password) en je zet gewoon je eigen SSID op met de WPA2 of iets degelijks.
Kun je op je eigen Kot gewoon makelijk connecten met allerlei WIFI spullen zonder de je eduoram passwords. (Streaming, lights, telefoon, ect)
Zie ook : https://www.goatsontheroad.com/best-travel-routers/

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:52
philips hue met afstandsbediening?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47
Of Ikea Tradfri voor de goedkopere versie van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:19
Wilke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:19:
Of Ikea Tradfri voor de goedkopere versie van bovenstaande.
3x ikea met bridge is hiervoor een inderdaad een prima optie

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Niet online
Ik zoek lampen die enkel via een afstandsbediening werken. Dus zonder internet/bluetooth.

(Dit had ik iets duidelijker kunnen vermelden sorry😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Megamatti12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:42:
Ik zoek lampen die enkel via een afstandsbediening werken. Dus zonder internet/bluetooth.

Zigbee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:52
Megamatti12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:42:

de hue kunnen gewoon zonder internet / bluetooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-06 22:37
Wij hebben voor wat jij beschrijft wat Tradfri dingen hangen, relatief goedkoop en werkt prima. De AB kun je simpel aan zijn bodemplaatje aan de muur hangen maar net zo gemakkelijk op je nachtkastje of salontafel leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Vraag is waarom je geen bluetooth/wifi wil?
Want er zijn ook lampen van Philips die dimmen door de meermaals aan en uit te zetten met de normale schakelaar. Maar die hebben OOK wifi als mogelijkheid. Maar dat hoef je dus niet te gebruiken.

Sceneswitch heet die range.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 31-08-2024 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
Bij mijn ouders is hue met afstandsbediening, dus dat moet prima mogelijk zijn !zijn niet gekoppeld aan wifi /bluetooth).

Maar ook Tradfri kan met afstandsbediening werken.

Of is het een probleem dat ze überhaupt koppelbaar kunnen zijn met wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:08
De Ikea Tradfri lampen kunnen ook prima zonder bridge direct aan een knop gelinked worden. Hier een filmpje van 7 jaar oud met instructies, toen dus maximaal 10 lampen per knop direct.

Dan heb je gewoon lokale Zigbee lampen die verder niet aan het internet hangen of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Niet online
De lampen komen in een studentenkot waar enkel een eduoram netwerk is. (Er is een wifi netwerk van het kot zelf, maar eduoram is daar veel sneller) Hierop lampen aansluiten werkt dus niet omdat dit een openbaar netwerk is voor heel veel studenten internationaal heb ik begrepen.

Momenteel spreken de philips hue lampen mij het meest aan, maar ik heb nog een beetje twijfels over hoe vlot dat gaat werken omdat ik online lees dat die bridge moet worden ingesteld via een modem van een wifi netwerk, waar ik dus geen toegang tot heb. (Ik kan pas vanaf midden september in mijn kot trouwens😅)

Lampen die via een infrarood signaal werken lijken me voor mijn situatie gewoonweg veel simpeler en betrouwbaarder, maar het is lastig om hier een kwalitatief model voor te vinden.

Ik hoor graag jullie ideeën 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
Dan kan IKEA perfect hoor. Je kan namelijk de afstandsbediening rechtstreeks koppelen aan de lampen. Geen wifi of internet nodig.

Zigbee staat helemaal los van je wifi netwerk dus dan wordt je keuze al een stuk groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Megamatti12 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:32:

Lampen die via een infrarood signaal werken lijken me voor mijn situatie gewoonweg veel simpeler en betrouwbaarder, maar het is lastig om hier een kwalitatief model voor te vinden.

Ik hoor graag jullie ideeën 😊
Niemand gebruikt infrarood want dat is helemaal niet handig. De oplossing is al gegeven,tradfri kun je ook zonder bluetooth/wifi gebruiken, maar gewoon via het zigbee netwerk.

Middels een additionele shortcut knop kun je ook snel naar de gewenste dimstand

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Niet online
Dank jullie wel voor de hulp😊
Het gaan dus waarschijnlijk die van tradfri worden. Ik zie niet direct een pakket waarbij ik er 3 tesamen kan kopen van dat merk. Moet ik dan 3 aparte lampen kopen of heb ik niet goed gezocht?😅

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
Waarom niet op je Kot gewoon een "Travel router" instaleren, log je deze in bij Eduoram (met je username/password) en je zet gewoon je eigen SSID op met de WPA2 of iets degelijks.
Kun je op je eigen Kot gewoon makelijk connecten met allerlei WIFI spullen zonder de je eduoram passwords. (Streaming, lights, telefoon, ect)
Zie ook : https://www.goatsontheroad.com/best-travel-routers/

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamatti12
  • Niet online
Zo’n eigen router installeren lijkt me ook een leuke optie. Ik ben ook niet helemaal zeker of er een router van het (trage) wifi netwerk van mijn kot zelf aanwezig is op mijn kamer. Anders zou ik mssn die van philips daaraan kunnen koppelen en dat zou dan prima werken ondanks dat dat een traag netwerk is? Dan kan ik ze natuurlijk enkel bedienen via de afstandsbediening omdat mijn telefoon niet op dat netwerk aangesloten gaat zijn.

Lots to consider, maar ik ga voor nu mijn beslissing nog een beetje uitstellen totdat ik in mijn kot kan en het daar eventjes bekijken😅

Dankjewel voor al jullie nuttige input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
Megamatti12 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:03:
Dank jullie wel voor de hulp😊
Het gaan dus waarschijnlijk die van tradfri worden. Ik zie niet direct een pakket waarbij ik er 3 tesamen kan kopen van dat merk. Moet ik dan 3 aparte lampen kopen of heb ik niet goed gezocht?😅
Je kan ook losse lampen kopen en later aan dezelfde AB koppelen. En als je het leuk vindt worden kan je nog veel verder uitbreiden 😄
Pagina: 1