Foto's Iphone overzetten naar Windows met behoud van album

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Mijn vriendin heeft een Iphone en wilt graag foto's op de Iphone die in een album staan overzetten naar een Windows PC.

Zelf heb ik altijd Android gehad, dus ik wist niet dat dit zo complex zou zijn.
Als ik de Iphone aansluit kan ik wel in de DCIM map, maar dit is een grote chaos.

Nu las ik dat het via iCloud kan, maar dit gebruikt ze liever niet.
Alternatief zou zijn een thirth party app, maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua aanbieders.

Heeft iemand tips waarmee ik foto's van Iphone naar een Windows PC kan overzetten met behoud van de album structuur?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03
Gewoon de Windows Foto's applicatie gebruiken :)

Installeer daarvoor wel eerste de Apple Devices app via de Microsoft Store, dan deze stappen volgen:

https://support.apple.com/nl-nl/120267#importpc

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
Als ze geen iCloud wil gebruiken, heeft ze dan ergens anders opslagruimte, zoals Dropbox of een Microsoft OneDrive? Ik stuur de foto’s van mijn iPhone automatisch naar mijn NAS en vanaf daar kan ik er met al mijn apparaten bij. Ik kan mij voorstellen dat dat via bijvoorbeeld Dropbox of OneDrive ook gewoon moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Geronimous schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:14:
Gewoon de Windows Foto's applicatie gebruiken :)

Installeer daarvoor wel eerste de Apple Devices app via de Microsoft Store, dan deze stappen volgen:

https://support.apple.com/nl-nl/120267#importpc
Bedankt, ik heb dit geprobeerd alleen kan je dan geen aangemaakte albums selecteren en overzetten.
Alle foto's van de Iphone worden geladen zonder de albumstructuur helaas.
Of is dit op een andere manier toch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
hoepstoep schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:29:
Als ze geen iCloud wil gebruiken, heeft ze dan ergens anders opslagruimte, zoals Dropbox of een Microsoft OneDrive? Ik stuur de foto’s van mijn iPhone automatisch naar mijn NAS en vanaf daar kan ik er met al mijn apparaten bij. Ik kan mij voorstellen dat dat via bijvoorbeeld Dropbox of OneDrive ook gewoon moet kunnen.
Het zijn foto's die ook erg privé zijn, zoals geboorte etc. Liever vermijden we daarom de cloudiensten, misschien wat ouderwets daarin maar ik vertrouw dat niet 100%.
Weet jij of er nog een andere manier is om een album door te sturen naar de PC? Hoe stuur jij ze naar je NAS? Ik zou dan op de PC ook een networkshare oid moeten kunnen maken om ze heen te sturen zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thoraxx schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Het zijn foto's die ook erg privé zijn, zoals geboorte etc. Liever vermijden we daarom de cloudiensten, misschien wat ouderwets daarin maar ik vertrouw dat niet 100%.
Betekent dat ook dat al haar foto's alléén op haar iPhone staan? Want je kan clouddiensten niet helemaal vertrouwen, dat moet je zelf weten, maar helemaal geen backup van je foto's hebben is nog vele malen dommer.

Eén keer pech met je telefoon, en al je foto's zijn voorgoed weg.

Ik zou liever 0,0001% kans lopen dat je foto's 'lekken' via een clouddienst, maar je ze wel allemaal behoudt, dan 1% kans dat je telefoon een keer kapot gaat en alles weg is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 31-08-2024 22:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Hahn schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:38:
[...]

Betekent dat ook dat al haar foto's alléén op haar iPhone staan? Want je kan clouddiensten niet helemaal vertrouwen, dat moet je zelf weten, maar helemaal geen backup van je foto's hebben is nog vele malen dommer.

Eén keer pech met je telefoon, en al je foto's zijn voorgoed weg.
Klopt daarom wil ik graag een backup maken naar mijn PC en een externe HD.
Mocht het niet zonder clouddiensten te doen zijn, dan is het niet anders natuurlijk.
Maar had wel verwacht dat het mogelijk was door hem gewoon met USB aan te koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thoraxx op 31-08-2024 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thoraxx schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Klopt daarom wil ik graag een backup maken naar mijn PC en een externe HD.
Mocht het niet zonder clouddiensten te doen zijn, dan is het niet anders natuurlijk.
Maar had wel verwacht dat het mogelijk was door hem gewoon met USB aan te koppelen.
Nu één keer een backup maken is leuk voor de foto's die ze tot nu toe heeft, maar dan heb je na vandaag weer hetzelfde probleem voor alle nieuwe foto's. Of ga je elke dag een backup maken? Waarbij je alsnog de foto's van 1 dag kan kwijtraken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoepstoep
Thoraxx schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Weet jij of er nog een andere manier is om een album door te sturen naar de PC? Hoe stuur jij ze naar je NAS? Ik zou dan op de PC ook een networkshare oid moeten kunnen maken om ze heen te sturen zou je zeggen.
Snap ik, daarom doe ik ook alles via mijn NAS. Ik doe het geautomatiseerd, in bulk zonder albums. Maar via de app voor mijn NAS van Qnap kan ik er ook voor kiezen om slechts een bepaald album te uploaden. Hier staan zowel mijn handmatig aangemaakte albums, als de albums die door de telefoon automatisch zijn aangemaakt, zoals favorieten en video’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22
Zijn dat albums in de zin van een folderstructuur of door iPhone gegenereerde verzamelingen?
In het eerste geval zou dat kunnen met FE FileExplorer. Dat gebruik ik voor incidenteel wat kopieerwerk.

(edit) Even een test gedaan, kan ook in tweed geval met een backup functie. Had ik nog niet eerder gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door JukeboxBill op 31-08-2024 22:56 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
JukeboxBill schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:51:
Zijn dat albums in de zin van een folderstructuur of door iPhone gegenereerde verzamelingen?
In het eerste geval zou dat kunnen met FE FileExplorer. Dat gebruik ik voor incidenteel wat kopieerwerk.

(edit) Even een test gedaan, kan ook in tweed geval met een backup functie. Had ik nog niet eerder gebruikt.
Bedankt dit ga ik nog even proberen. Ik vermoed niet dat het albums zijn in de zin van folderstructuur.
Ik moet dus de app FE FileExplorer op de Iphone installeren en daarmee dan het album kopiëren naar mijn PC als die aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Hahn schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

Nu één keer een backup maken is leuk voor de foto's die ze tot nu toe heeft, maar dan heb je na vandaag weer hetzelfde probleem voor alle nieuwe foto's. Of ga je elke dag een backup maken? Waarbij je alsnog de foto's van 1 dag kan kwijtraken ;)
Je hebt helemaal gelijk, misschien is het ook angst voor het onbekende "cloud".
Maar ik denk dat dit nog de makkelijkste oplossing gaat zijn.

Weet je toevallig of je ook ervoor kan kiezen om enkel geselecteerde albums met Icloud oid te syncen?
Anders kijk ik daar morgen nog ff naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22
Gaat via wifi en netwerk, geen kabeltje nodig.
De app gebruikt SMB bestandsdeling. Op de PC moet je dus een gedeelde folder aanmaken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
Thoraxx schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:06:
[...]
Weet je toevallig of je ook ervoor kan kiezen om enkel geselecteerde albums met Icloud oid te syncen?
Anders kijk ik daar morgen nog ff naar.
Voor zover ik het weet kan dat niet. Had ik vorig jaar toevallig naar gezocht, maar wellicht heb ik iets gemist of is er inmiddels iets veranderd.
Pagina: 1