Ziggo in nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:17
Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning, in mijn huidige woning heb ik deze coax aansluiting waaruit 1 kabel naar mijn modem gaat en 1 kabel naar mijn ziggo box:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lz0mt3Zyn5peQJm9LkYzCYZtNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aq9SFunJvcrrC4y7ZtL7sqlJ.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn nieuwe woning is dit de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y016aIPi_ZkkPKJaVgYwx-Gkb9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9xQqm5k4TS9pSD15N5qIeoY.jpg?f=fotoalbum_large

Hier sluit ik dan mijn modem op aan, hoeft er vervolgens geen Coax kabel meer naar mijn ziggo box? Voldoet hiervoor een UTP kabel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52

Typhone

Who Dares Wins

Jawel afhankelijk van het modem gewoon deze kabel:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/349238/files/440236641/650x650x2/technetix-rla-4g-lte-proof-f-m-iec-v-coaxkabel-15.jpg

Als ik me niet vergis wordt deze ook gewoon standaard meegeleverd bij Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 31-08-2024 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:54
Je krijgt hier neem ik aan een nieuw modem voor en een nieuwe setopbox. Als dat de next mini is dan sluit je die ofwel via wifi of via een ethernet kabel aan. Modem sluit je met coax aan op het aansluitpunt.

5 minuten zoeken op de Ziggo site had je vraag ook beantwoord overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Homer-Simpson op 31-08-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Homer-Simpson schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:54:
Je krijgt hier neem ik aan een nieuw modem voor en een nieuwe setopbox. Als dat de next mini is dan sluit je die ofwel via wifi of via een ethernet kabel aan. Modem sluit je met coax aan op het aansluitpunt.

5 minuten zoeken op de Ziggo site had je vraag ook beantwoord overigens.
Ik twijfelde omdat ik mijn huidige huis wel een coax kabel heb lopen vanaf dat aansluitpunt in de muur naar de Ziggo next.

Maar bedankt voor de informatie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:31
Als je wel een settopbox met coax aansluiting zou hebben zou je in deze aansluiting een splitter prikken. Dan zouden er nog steeds 2 kabels nodig zijn; 1 naar de modem en de ander naar de settopbox.
Ben al jaren weg bij Ziggo dus weet niet wat ze nu leveren.
Een eventuele splitter zou in het installatiepakket zitten wat je thuis krijgt. Óf heeft een eventuele monteur wel bij zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:13
De oude Ziggo box next heeft een coax aansluiting om tv te kijken via dvb-c signaal dat via de coax gedistribueerd wordt.
Als je dat wil blijven gebruiken zul hem via een coax kabel aan moeten sluiten en heb je een coax splitter nodig om ook een coax kabel naar de Ziggo next te kunnen leggen.

Hij kan echter ook alleen via het netwerk werken en de zenders vanaf het internet oppikken.
Als je niet weet hoe jij die Next gebruikt, trek even de coax eruit en zie wat het effect is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:12
Laat anders eens een foto zien van wat je wil aansluiten in je nieuwbouw woning. Dan kunnen wij je wel vertellen wat je nodig hebt.

Zoals gezegd, heb je Ziggo Mediabox Next of ouder dan moet er een splitter op een POA nog wat, wordt wel meegeleverd in het installatiepakket (als het goed is) en heb je een Ziggo Mediabox Next mini. Die gaat via IPTV dan zou het modem daarop aansluiten voldoende zijn.

Kom je er echt niet uit kan je altijd nog installatie monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klan...atis%20installatiemonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ook de oudere Ziggo Mediabox Next kan werken met alleen een netwerk aansluiting, maar ook met coax.

De mini werkt alleen met netwerk aansluiting.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:00

SpamLame

niks

SirMemeAlot schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:29:
Laat anders eens een foto zien van wat je wil aansluiten in je nieuwbouw woning. Dan kunnen wij je wel vertellen wat je nodig hebt.

Zoals gezegd, heb je Ziggo Mediabox Next of ouder dan moet er een splitter op een POA nog wat, wordt wel meegeleverd in het installatiepakket (als het goed is) en heb je een Ziggo Mediabox Next mini. Die gaat via IPTV dan zou het modem daarop aansluiten voldoende zijn.

Kom je er echt niet uit kan je altijd nog installatie monteur inplannen: https://www.ziggo.nl/klan...atis%20installatiemonteur.
AOP is de correcte volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Beste kwaliteit (en zapsnelheid met een Next) is via coax aansluiten.

Bel Ziggo en geef aan dat je een splitter nodig hebt (die op je huidige aansluiting is ook een splitter maar een oud type). Daarop sluit je het modem aan en de kabel naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ben(V) schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:39:
Ook de oudere Ziggo Mediabox Next kan werken met alleen een netwerk aansluiting, maar ook met coax.

De mini werkt alleen met netwerk aansluiting.
De oudere Ziggo Mediabox Next werkt dacht ik alleen voor on demand en Replay TV oftewel alle interactieve diensten op internet, maar Live TV kijken gaat dacht ik echt via de Coax kabel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gaizka schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Ik twijfelde omdat ik mijn huidige huis wel een coax kabel heb lopen vanaf dat aansluitpunt in de muur naar de Ziggo next.

Maar bedankt voor de informatie 👍
Wat heb je wel?

Je geeft een foto van je meterkast. Ik neem aan dat je daar geen TV wilt kijken. Heb je een coax wandcontactdoos in de kamer waar je TV wilt kijken? Zo niet, heb je loze leidingen waar je dat door zou kunnen trekkken?

Pas als je duidelijk hebt hoe je je signaal richting (woon?)kamer wilt/kunt krijgen heeft het zin om te vragen wat je met de AOP in de meterkast moet doen.

Sowieso mbt 'willen' - wil je wel een end-of-life tech in je nieuwe huis installeren? Je zou Ziggo kunnen vragen om je Next voor een Next Mini te wisselen zodat je alleen netwerkkabels hoeft te trekken in je nieuwe woning en geen coax. Vooropgesteld natuurlijk dat je netwerkaansluitingen hebt in de kamer waar je TV wilt kijken...

Enfin, totaalplaatje van jouw kant zou helpen om gericht advies te kunnen geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Ik heb geen coax wandcontactdoos in mijn huiskamer, ik heb wel een coax splitter gekregen bij mijn Ziggo next.

Ik heb inderdaad een loze leiding waardoor ik dan de coax kabel kan trekken. Dat lijkt mij de makkelijkste optie.

Ik overweeg trouwens om binnenkort over te stappen naar KPN glasvezel, mijn contract bij Ziggo loopt af in november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39
Dan zou ik zeker NIET de Next laten wisselen door de Next Mini. Als je dat doet is de kans groot dat Ziggo dat ziet als een nieuw contract voor een jaar (was iig bij mijn overstap van CI+ naar Next Mini wel het geval). Maar heeft die Next nog coax nodig, of is ook die aan te sluiten via UTP? In dat laatste geval zou ik in die buis lekker 2x cat6 u/utp trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gaizka schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:14:
Ik heb geen coax wandcontactdoos in mijn huiskamer, ik heb wel een coax splitter gekregen bij mijn Ziggo next.

Ik heb inderdaad een loze leiding waardoor ik dan de coax kabel kan trekken. Dat lijkt mij de makkelijkste optie.

Ik overweeg trouwens om binnenkort over te stappen naar KPN glasvezel, mijn contract bij Ziggo loopt af in november.
Als je over twee maanden iets gaat doen waar geen coax voor nodig is, en je het daarna nooit meer nodig gaat hebben (alle nieuwe Ziggo klanten krijgen een Next Mini, voor nieuwe installaties heeft Ziggo al een tijdje afscheid genomen van coax voorbij de meterkast) zou ik zeker geen coaxkabel trekken.
Eupeodes schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:49:
Dan zou ik zeker NIET de Next laten wisselen door de Next Mini. Als je dat doet is de kans groot dat Ziggo dat ziet als een nieuw contract voor een jaar (was iig bij mijn overstap van CI+ naar Next Mini wel het geval). Maar heeft die Next nog coax nodig, of is ook die aan te sluiten via UTP? In dat laatste geval zou ik in die buis lekker 2x cat6 u/utp trekken.
Draai het om: ik zou contact opnemen met Ziggo, aangeven dat ik verhuisd ben naar woning zonder coax naar woonkamer en dat zij het - binnen huidige opzegtermijn - mogen oplossen, anders dat je direct wenst op te zeggen omdat ze niet kunnen leveren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
dion_b schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:00:
[...]

Als je over twee maanden iets gaat doen waar geen coax voor nodig is, en je het daarna nooit meer nodig gaat hebben (alle nieuwe Ziggo klanten krijgen een Next Mini, voor nieuwe installaties heeft Ziggo al een tijdje afscheid genomen van coax voorbij de meterkast) zou ik zeker geen coaxkabel trekken.
Dat is niet helemaal waar, het is nog altijd mogelijk tv te bestellen met een ci+ module, die werken nog altijd wel via coax, maar dat is ook het enige waar nog coax voor wordt gebruikt. En ik zie niet waarom je er nog voor zou kiezen aangezien je er enkel live tv mee kan kijken terwijl je met de Next Mini veel meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eupeodes schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:06:
[...]

Dat is niet helemaal waar, het is nog altijd mogelijk tv te bestellen met een ci+ module, die werken nog altijd wel via coax, maar dat is ook het enige waar nog coax voor wordt gebruikt. En ik zie niet waarom je er nog voor zou kiezen aangezien je er enkel live tv mee kan kijken terwijl je met de Next Mini veel meer kan.
Het is mogelijk om dat te bestellen, maar die krijg je niet ongevraagd en iemand die naar KPN gaat overstappen gaat geen CI+ gebruiken. Als je zegt tegen Ziggo "doe mij maar TV", krijg je een IP-only solution.

Overigens zou ik me anno 2024 sowieso achter de oren krabben of linear TV nog wel nodig is, en zo ja of het niet voordeliger is om een internet-only abo bij $provider te nemen en dan NLZiet voor de legacy TV.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk even in de voorwaarden maar verhuizen is vaak een reden voor beeindiging contract.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:40
Eupeodes schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:06:
En ik zie niet waarom je er nog voor zou kiezen aangezien je er enkel live tv mee kan kijken terwijl je met de Next Mini veel meer kan.
Met coax kun je opnames maken zonder last te hebben van een houdbaarheidsdatum is verplichte reclame vooraf, voor sommige mensen kan dat een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
hcQd schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:45:
[...]

Met coax kun je opnames maken zonder last te hebben van een houdbaarheidsdatum is verplichte reclame vooraf, voor sommige mensen kan dat een reden zijn.
Hij heeft een Next en die neemt ook op in de cloud net zoals de next mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

En met coax blijven de opnames 1 jaar bewaard in de cloud bij Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
*knip*. Dit voegt in dit topic niks toe en gooit alleen maar ruis op de lijn.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 02-09-2024 15:41 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
dion_b schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:16:
[...]

Het is mogelijk om dat te bestellen, maar die krijg je niet ongevraagd en iemand die naar KPN gaat overstappen gaat geen CI+ gebruiken. Als je zegt tegen Ziggo "doe mij maar TV", krijg je een IP-only solution.

Overigens zou ik me anno 2024 sowieso achter de oren krabben of linear TV nog wel nodig is, en zo ja of het niet voordeliger is om een internet-only abo bij $provider te nemen en dan NLZiet voor de legacy TV.
@dion_b
Je hebt helemaal geen Ci+ module nodig.
Ziggo levert ook gewoon een dvb-c signaal over de coax en zo goed als alle tv's kunnen dat ook aan.

@gaizka
Een Ziggo Next heeft coax nodig om live te kijken een Ziggo mini niet.
Geen coax is dus geen live tv met een Ziggo next.
Opties:
  • Coax trekken
  • Omruilen van de Ziggo Next voor een mini en utp trekken. Jij krijgt dan weer een nieuw jaarcontract
  • Chromecast met google tv aansluiten en de Ziggo go app daar op installeren, moet je wel wifi hebben
Persoonlijk heb ik voor de laatste optie gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Ben(V) schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:12:
Ziggo levert ook gewoon een dvb-c signaal over de coax en zo goed als alle tv's kunnen dat ook aan.
Module is geen ontvanger, zonder module kan je tv de gecodeerde zenders niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic reacties verwijderd en/of aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:12:
[...]

@dion_b
Correct, maar daar gaat de discussie niet over. TS gebruikt het signaal alleen voor z'n Next en wil overstappen naar iets wat IP-only is. Hij *kan* als hij het wil nog dingen met coax doen, maar nadat hij over twee maanden naar KPN toe gaat is er niets waarvoor hij het *moet* hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Eupeodes schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:49:
Dat is lang niet in alle gevallen zo, vaak genoeg mijn internet pakket aangepast of TV zenders pakketten toegevoegd/er afgehaald zonder nieuw jaarcontract. Als je nog lopende korting hebt is het vaak wat anders, maar up en downgraden lang niet altijd
Frogmen schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:36:
Kijk even in de voorwaarden maar verhuizen is vaak een reden voor beeindiging contract.
.

Weet niet waar je dit vandaan hebt, maar volgens mij is dit enkel bij samenwonen(van 2 abonnementen naar 1) en als er geen coax kabel op je adres staat geregistreerd, maar die kabel is er overduidelijk wel.

Dus zou hier niet vanuit gaan, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
hcQd schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:27:
[...]

Module is geen ontvanger, zonder module kan je tv de gecodeerde zenders niet weergeven.
Je begrijpt het blijkbaar niet.

Ziggo zet ook een ongecodeerd signaal in dvb-c formaat op de kabel en die kun je met elke moderne tv die een dvb-c tuner heeft bekijken.
Daar heb je geen ci+ module voor nodig en zelfs geen tv abbo van Ziggo enkel een internet abbo volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ben(V) schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:59:
[...]

Je begrijpt het blijkbaar niet.

Ziggo zet ook een ongecodeerd signaal in dvb-c formaat op de kabel en die kun je met elke moderne tv die een dvb-c tuner heeft bekijken.
Dan krijg je slechts een beperkt aantal zenders, deels in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Klopt, de rommel laten ze weg, maar de rest is gewoon hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
SirMemeAlot schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:53:
[...]

Dat is lang niet in alle gevallen zo, vaak genoeg mijn internet pakket aangepast of TV zenders pakketten toegevoegd/er afgehaald zonder nieuw jaarcontract. Als je nog lopende korting hebt is het vaak wat anders, maar up en downgraden lang niet altijd
Zo lang ziggo geen hardware hoeft te versturen kan je veel aanpassen zonder nieuw jaarcontract, als er echter een tv kastje zoals de Next Mini wordt verstuurd is het ineens voor Ziggo reden om je een nieuw jaarcontract te geven (was bij mij bij de overstap van ci+ naar next mini wel het geval)
Pagina: 1