Ik heb een aantal jaren geleden een EVHub laadpaal type 2 - 3.7kW en 11kW (16A) aangeschaft. Deze is geschikt voor 3 fase laden. Ik heb hem altijd op 1 fase gebruikt omdat ik nog geen 3 fase naar de schuur had aangelegd.
Nu heb ik recent de 3-fase kabel eindelijk naar de schuur aangelegd en heb ik de laadpaal hierop aangesloten.
Máár nu laadt hij helaas nog steeds maar met ~3.7kW en niet de 11kW die zou kunnen.
Wij rijden een BMW i3, die aan een straat laadpaal wel netjes met 11kW laadt en dit dus aan de EVHUB ook zou moeten kunnen.
Nu denk ik dat hij op een of andere manier verkeerd is aangesloten, maar er zat maar beperkte aansluit informatie bij.
:strip_exif()/f/image/BU2w35RZaezeobTx2cAFuSnr.jpg?f=fotoalbum_large)
De EVHUB.
:strip_exif()/f/image/eYSzaCBkTRLGYZQuqlQD2cGX.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een lange orignele bijbestelde 3 fase kabel van 8 meter zodat wij mooi kunnen laden als hij voor de garage staat aan de straat.
Intern zit hij aangesloten zoals in onderstaande foto's.
De dipswithches staan op 16A ingesteld.
Op alle fase naar de schuur staat netjes 230V, in de lader zelf meet ik nét voor de relais ook netjes 230V.
Tijdens een laadsessie heb ik niet gemeten of dan op alle fases na het relais 230V staat.
Maar ik vermoed dat hij niet goed is aangesloten en ik hoop dat een van jullie ziet wat er gewijzigd moet worden.
:strip_exif()/f/image/yzC3qlUtmJcLxF7Sk37FkdAC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJRa4fXFxduu1NLQqv0JF4Pe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bh8eZ7xKHniVlQxw004YpPgH.jpg?f=fotoalbum_large)
Met vriendelijke groet,
Maarten
Nu heb ik recent de 3-fase kabel eindelijk naar de schuur aangelegd en heb ik de laadpaal hierop aangesloten.
Máár nu laadt hij helaas nog steeds maar met ~3.7kW en niet de 11kW die zou kunnen.
Wij rijden een BMW i3, die aan een straat laadpaal wel netjes met 11kW laadt en dit dus aan de EVHUB ook zou moeten kunnen.
Nu denk ik dat hij op een of andere manier verkeerd is aangesloten, maar er zat maar beperkte aansluit informatie bij.
:strip_exif()/f/image/BU2w35RZaezeobTx2cAFuSnr.jpg?f=fotoalbum_large)
De EVHUB.
:strip_exif()/f/image/eYSzaCBkTRLGYZQuqlQD2cGX.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een lange orignele bijbestelde 3 fase kabel van 8 meter zodat wij mooi kunnen laden als hij voor de garage staat aan de straat.
Intern zit hij aangesloten zoals in onderstaande foto's.
De dipswithches staan op 16A ingesteld.
Op alle fase naar de schuur staat netjes 230V, in de lader zelf meet ik nét voor de relais ook netjes 230V.
Tijdens een laadsessie heb ik niet gemeten of dan op alle fases na het relais 230V staat.
Maar ik vermoed dat hij niet goed is aangesloten en ik hoop dat een van jullie ziet wat er gewijzigd moet worden.
:strip_exif()/f/image/yzC3qlUtmJcLxF7Sk37FkdAC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJRa4fXFxduu1NLQqv0JF4Pe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bh8eZ7xKHniVlQxw004YpPgH.jpg?f=fotoalbum_large)
Met vriendelijke groet,
Maarten