AEG Kookplaat aansluiten, vreemde aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurohn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-08-2024
Hoi!

Nou heb ik van de week een hele mooie perilex aansluiting laten maken. Top, kookplaat kopen, stekker daar aan maken en aansluiten, toch?

Nou heb ik net een mooie AEG IEB64010XB inductiekookplaat gekocht voor een mooie prijs, en kom ik thuis en zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4NKjevtpAXSW-tbS25Q-WcpuPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cndABVlwyXSgK7JbBp9wc5cn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben technisch onderlegt en heb de nodige certificeringen, maar dit is mij onbekend.

Ik verwachtte iets in de trend van een aansluiting waar 2x blauw 2x bruin en 1x aarde op geschroefd kan worden. (Perilex stekker zelf is blauw bruin zwart grijs, ik weet het.)
Waar begin ik?

Groetjes de kookplaatnoob.

[ Voor 3% gewijzigd door jurohn op 31-08-2024 15:39 ]

Beste antwoord (via jurohn op 31-08-2024 16:12)

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik lees hier wat in het Duits over deze aansluiting:
Es handelt sich hier NICHT um ein autarkes Kochfeld sondern um ein Herdgebundenes.
Es wird ein passender Herd benötigt zur Steuerung. Einzeln ist das Kochfeld nur als Ersatz !!!
Blijkbaar is dit een onderdeel van een combinatie met een oven, en kun je hem ook niet zonder gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Es handelt sich hier NICHT um ein autarkes Kochfeld sondern um ein Herdgebundenes.
Es wird ein passender Herd benötigt zur Steuerung. Einzeln ist das Kochfeld nur als Ersatz !!!
Blijkbaar is dit een onderdeel van een combinatie met een oven, en kun je hem ook niet zonder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurohn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-08-2024
dennistd schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:48:

[...]

Bedankt, deze gaat maandag retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

Dit is de officiele AEG pagina in DE https://www.aeg.de/kitche...induction-hob/ieb64010xb/

Herdgebunden wil inderdaad zeggen dat de oven nodig is. Jammer maar helaas denk ik. Fijn dat je hem nog kan retourneren :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO