Headphone setup voor metalhead

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantis
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-04 10:23
Ik hoop een kleine start te maken binnen HiFi luisterervaringen, en wil graag investeren in een setup'je die mij goed zoet houd voor een lange tijd, voordat ik financieël meer "verbranden" kan.
Mijn playlists zitten voornamelijk vol met metal muziek, wat volgens mijn onervaren aanname, wat afwijkt van de meeste hifi-luisteraars. Zo was ik ook fan plan om binnen de kortste tijden te zoeken naar lossless audio diensten, zoals Tidal.

Valt er een DAC setup aan te raden door iemand die ervaring heeft met zulke muziek, welke koptelefoon het beste hier bij zou passen? Eentje die van nature al beter bestemd is voor mids en highs, zonder te veel te priegelen met equalisers.

Ik beschik over een ROG Crosshair X570 VIII Dark Hero, die al beschikte over een fikse ingebouwde audiochip. Hierop kon ik mijn 80ohm Beyerdynamic DT990 Pro's prima op laten werken (inmiddels onverklaard kapot gegaan, helaas.)

Graag hoor ik wat suggesties, wat betreft aanbevolen DACs, koptelefoons en diensten die hifi audio leveren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bij hifi denk ik aan een setup met speakers, maar begrijp ik goed dat je een koptelefoon zoekt?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04

BCC

Metal is veel mid, dus niet veel high en veel low zoals bij dance en pop gebruikelijk is. Koptelefoons specifiek voor klassieke muziek zullen ook goed scoren met metal.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BCC schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:20:
Metal is veel mid, dus niet veel high en veel low zoals bij dance en pop gebruikelijk is. Koptelefoons specifiek voor klassieke muziek zullen ook goed scoren met metal.
Misschien dat de TS (@Savantis ) wat meer duiding kan geven aan de Metal Style welke hij graag beluisterd? Metal is namelijk vrij 'breed' en HiFi is dat óók, maar.... Meestal is (écht goede) HiFi apparatuur zwaar overbemeten voor de stijlen en het spectrum waarin 'Metal' zich begeeft 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:12
Ik zou beginnen met de Beyerdynamic inleveren voor reparatie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-05 10:00

Major_ton

Shoot!

De Wiim Ultra is een mooie en betaalbare streamer/DAC/hoofdtelefoon versterker in één klein kastje. Het mooie is de dual channel PEQ om het geluid aan te kunnen passen op je wensen. Elke hoofdtelefoon heeft wel iets van EQ nodig om optimaal te klinken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 21:44
Will_M schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Misschien dat de TS (@Savantis ) wat meer duiding kan geven aan de Metal Style welke hij graag beluisterd? Metal is namelijk vrij 'breed' en HiFi is dat óók, maar.... Meestal is (écht goede) HiFi apparatuur zwaar overbemeten voor de stijlen en het spectrum waarin 'Metal' zich begeeft 8)
De soort Metal kan zeker uitmaken. Zeker als het richting Tool, Machinehead, Deftones etc. gaat is een goede set erg fijn. Ik luister graag Metal van oude trash tot Nu-metal en het idee dat echt goede hifi overbemeten is vind ik in ieder geval niet.

Als het om koptelefoons gaat is zo'n Beyer 990 een heel mooie. Gesloten kan ook helpen om de omgeving minder te storen. Ik luister zelf op een 880 en die doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:38
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de FiiO K5 Pro. Dus je zou hun huidige line up eens kunnen bekijken.
De uitvoering: FiiO K11 Zwart of uitvoering: FiiO K7 bijvoorbeeld

https://www.soundimports.eu/en/smsl-m300se.html schijnt ook goed te zijn voor de prijs.
Pagina: 1