Ik vraag me vooral af, of het zin heeft en of het financieel een betere keuze is om bepaalde zaken te upgraden, of dat ik beter af ben met simpelweg de laatste best buy te kopen en deze in elkaar te zetten?
Ik wil diablo4 op hoogste settings kunnen spelen, nu staat alles op de laagste setting en heb ik veel laadtijd bij openen vendors enz. Ook zou ik Baldursgate3, elden ring en straks de nieuwe Doom, en nieuwe witcher game op goede graphics willen kunnen spelen.
primair gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500euri
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
huidige samsung ssd 840 pro series lijkt me handig mee te nemen omdat daar fotos en allerlei administraie opstaat.
Hhuidig systeem
- Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ -
Grafische kaar Radeon RX 580 - 8 GB GDDR5
- AMD Ryzen 5 1600 - Processor 3.2 GHz - 6
cores - 12 threads - 16 MB cache - AM4
- Gigabyte AB350-GAMING 3 - Moederbord
ATX - AM4 Socket - B350 - USB 3.1 - Gigabit
LAN
- Corsair Vengeance LPX - DDR4 16 GB: 2 x 8 GB
- DIMM 288-PIN - 3000 MHz / PC4-24
- Crucial MX300 - Solid state drive gecodeerd -
525 GB - intern - 2.5" - SATA 6Gb/s -
- Corsair RMx Series RM550x - Voeding (intern)
ATX12V 2.4/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Gold - 100
-240 V
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het moet niet ontzettend veel lawaai
Ga je overklokken?
vermoedelijk niet, heb me hier nooit in verdiept.?
Wat verwacht je van ons?
Ik zit zelf neit thuis in deze materie, elke 8jaar verdiep ik me erin om dan een aanschaf te doen. Dat komt meestal neer op de best buy guide te volgen en deze zelf te bouwen, wat altijd best een werkje is, Nu vroeg ik me af, of upgraden een idee is of dat gezien de leeftijd van de componenten dat eigenlijk weinig zin heeft.
Ik wil diablo4 op hoogste settings kunnen spelen, nu staat alles op de laagste setting en heb ik veel laadtijd bij openen vendors enz. Ook zou ik Baldursgate3, elden ring en straks de nieuwe Doom, en nieuwe witcher game op goede graphics willen kunnen spelen.
primair gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500euri
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
huidige samsung ssd 840 pro series lijkt me handig mee te nemen omdat daar fotos en allerlei administraie opstaat.
Hhuidig systeem
- Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ -
Grafische kaar Radeon RX 580 - 8 GB GDDR5
- AMD Ryzen 5 1600 - Processor 3.2 GHz - 6
cores - 12 threads - 16 MB cache - AM4
- Gigabyte AB350-GAMING 3 - Moederbord
ATX - AM4 Socket - B350 - USB 3.1 - Gigabit
LAN
- Corsair Vengeance LPX - DDR4 16 GB: 2 x 8 GB
- DIMM 288-PIN - 3000 MHz / PC4-24
- Crucial MX300 - Solid state drive gecodeerd -
525 GB - intern - 2.5" - SATA 6Gb/s -
- Corsair RMx Series RM550x - Voeding (intern)
ATX12V 2.4/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Gold - 100
-240 V
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het moet niet ontzettend veel lawaai
Ga je overklokken?
vermoedelijk niet, heb me hier nooit in verdiept.?
Wat verwacht je van ons?
Ik zit zelf neit thuis in deze materie, elke 8jaar verdiep ik me erin om dan een aanschaf te doen. Dat komt meestal neer op de best buy guide te volgen en deze zelf te bouwen, wat altijd best een werkje is, Nu vroeg ik me af, of upgraden een idee is of dat gezien de leeftijd van de componenten dat eigenlijk weinig zin heeft.