Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Mijn ouders laten op dit moment nieuwe woning bouwen en hierbij willen ze ook een slimme deurbel met camera. Omdat ze al een UniFi wifi gaan nemen lijkt het mij het handigst om dan ook een UniFi deurbel te nemen. Grootste voordeel is natuurlijk dat er geen abonnement kosten aanzitten. Weet dat ik een controller met Protect nodig heb.

In eerste instantie begreep ik dat je “gewoon” de knop van de deurbel er af kan halen en kan aansluiten op de draden.
Maar ik zie ook dat het in Europa net iets anders ligt. Hier wordt een travo meegeleverd. En dat het aansluiten toch net iets complexer is. Nu hoop ik dat hier wat mensen met ervaring zijn. Kan op het forum geen goed vergelijkbaar voorbeeld vinden.

- wat voor instructies kunnen we de elektricien meegeven voor het plaatsen van de bel, travo en chime (luidspreker) voor de hele installatie
- zouden jullie een pro nemen of een standaard? Kan niet echt goed vinden wat het voordeel is. Extra camera voor partjes en meer megapixels. Is dat echt nodig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEm7DToOQRwyKgXpf_UWlr1fQKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DdgUIXCcFSqJTfTji0QbTzF1.png?f=fotoalbum_large

mis ik iets?
de deurbel heeft poe
de ringding heeft poe.

dus aansluiten op een dreammachine se of een switch met poe en je bent volgens mij klaar (kabel bel vervangen voor utp of tijdens de bouw al utp laten maken)

(Geen idee waarom ik the 2 weg Audio heb onderstreept)

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 31-08-2024 17:54 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
jack zomer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:49:
[Afbeelding]

mis ik iets?
de deurbel heeft poe
de ringding heeft poe.

dus aansluiten op een dreammachine se of een switch met poe en je bent volgens mij klaar (kabel bel vervangen voor utp of tijdens de bouw al utp laten maken)
Als je geen dreammachine pro of se neemt dan heb je nog een unvr (pro) of een ander apparaat nodig wat Unifi protect kan draaien met een harde schijf.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
De wifi variant is idd aan te sluiten op de standaard draden in de muur.

De extra trafo is nodig omdat een reguliere beltrafo in Nederland te weinig voltage levert.

In de installatiehandleiding staat alles wat de elektricien nodig heeft:
https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-eu/#A

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
jack zomer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:49:
[Afbeelding]
(kabel bel vervangen voor utp of tijdens de bouw al utp laten maken)
Dat vervangen kan best een uitdaging worden. Die kabel wordt niet altijd even netjes in buis gestopt.

Vaak is de wifi variant praktischer.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04

nelizmastr

Goed wies kapot

PoE zou reden genoeg moeten zijn, dan kun je af met een utp kabel.

De wifi variant vereist draad van de beltrafo naar de deurbel, de trafo klikken ze dan zo in de din rail van je meterkast. Als je niet de chime koopt maar een standaard deurbelgong zoals de Honeywell D117 dan wordt het aansluitschema wat anders.

Protect kun je niet hosten, daar moet je een Unifi NVR, CloudKey met harddisk, een Dream console (UDR, UDM Pro, UDM SE, UDM Max) of Gateway Max hebben. Als je geen losse POE switch voor de WiFi neemt blijft alleen de UDM SE over.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
FredvZ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:45:
[...]

Dat vervangen kan best een uitdaging worden. Die kabel wordt niet altijd even netjes in buis gestopt.

Vaak is de wifi variant praktischer.
Juist met nieuwbouw valt er een redelijke hoeveelheid te regelen met een paar tactisch meegenomen vlaaien tijdens koffie tijd.
Vaak zit niet kabel niet op de beste plek, en kan je het beter zelf aanleggen.

Daarnaast alle cameras die als beveiligingscamera gebruikt worden, moeten gewoon op een kabel.. wifi is veel te makkelijk weg te drukken.
Dan is er geen beeld, ouders doen zonder zicht de deur open..
(Moeten is natuurlijk mijn mening maar ik zou geen enkele camera die als beveiligingscamera gebruikt wordt op wifi hebben)

mijn keuze zou een udmse zijn, mits je met cameras en accesspoint en vaste aansluitingen onder de 8 utp kabels blijft.

anders een udm/udmse met een 24 port switch

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 01-09-2024 11:09 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalMajor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

Ik heb dat ook vorige week geïnstalleerd. Mijn beltrafo was eentje van 230V naar 8V. Je krijgt een bijgeleverde beltrafo die 16V AC maakt van de 230V. Je moet de oude dus vervangen in je kast. De 4 draden van de oude beltrafo en de nieuwe zitten meestal al juist dus het is echt gewoon vervangen en dezelfde draadjes weer vastmaken.

De ubiquiti doorbell hang je dan waar je deurbelknop is. Gewoon inderdaad aan die 2 draadjes die in je deurbelknop zaten.

Dan is er nog een 2de draadloos zwart doosje die je op de mechanische gong moet monteren. De gong van mij is eentje van honeywell die ook 16V AC aankan als input.

Standaard zal de mechanische gong niet aan liggen. Ik dacht eerst dat ik een fout had gemaakt, maar nee: je moet die in de settings specifiek nog aanleggen.

Ik gebruik de deurbel samen met U6+ wifi access points, een 16-port switch POE, en dan een USG-max gateway met 512GB storage. Die kan 21 dagen recorden hiermee. De features zijn wel super met AI detections, en alles werkt remote. Ook direct spreken naar de bel toe en zo, zelfs als je niet thuis bent. Enige dat je waarschijnlijk niet kan instellen zijn privacy zones. Ik heb het toch nog niet gevonden.

mvg
Pagina: 1