proxyserver waarvan ik poorten kan openstell

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
hallo allemaal ,
ik heb sinds kort adsl maar nu kan ik het niet goed delen. ik heb de proxyserver brwosegate geinstalleerd en nu kunnen op alle 4 pc's geinternet worden. het probleem is namelijk dat ik spelen speel op de zone www.zone.com en om zo'n spel via een internetdeling te kunnen spelen moet ik bepaalde ranges poorten openstellen. browsegate ondersteunt dit niet.
mijn vraag is, wie kent er een proxyserver waarvan je zelf de poorten kunt kiezen die openmoeten en waarbij je ook ranges van poorten kunt selecteren om open te zetten.
alvast heel erg bedankt, ik wordt hier gek van! |:(

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
niemand?

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Dit is het onnodig omhoogschoppen van je topic, daar krijg je een waarschuwing voor.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

...

Verwijderd

hi,

jij hebt het niet over een proxy server maar over een firewall.
Op een proxy kun je geen poorten opzetten. Deze functioneert alleen als een tussenpersoon dus jouw wks en het grote boze internet.

Wat jij wilt is een routing firewall. Dit is toch echt wat anders.

Kijk eens op:
http://www.freesco.org

Groet,

Bill

• earthforce

earthforce

Topicstarter
hallo, zou ik met dit programma dan het internet kunnen delen (adsl met virtual private network :( ) en poorten zelf kunnen openstellen zodat ik weer op de zone kan komen???
en heb ik met dit programma browsegate niet meer nodig?

alvast bedankt
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Flowery-T het volgende:
hi,

jij hebt het niet over een proxy server maar over een firewall.
Op een proxy kun je geen poorten opzetten. Deze functioneert alleen als een tussenpersoon dus jouw wks en het grote boze internet.

Wat jij wilt is een routing firewall. Dit is toch echt wat anders.

Kijk eens op:
http://www.freesco.org

Groet,

Bill

...

Verwijderd

Een routertje zou je kunnen zien als een soort van proxy of hub (wat je wil) met freesco kun je de internet verbinding ook delen, maar dan zonder dat M$ product...:r
Je moet helemaal zelf weten wat je wil en doet, maar een tip van mij: zorg voor je beveiliging!!!
Er zijn namelijk van die debiele pubers die het nodig vinden om het Net te scannen op open poorten.
Zonder firewall heb je open poorten (hoe hard M$ ook schreeuwt dat ze dicht zijn) via VPN sta je op dit moment dus met 4 (!) pc's OPEN op internet...
Je hebt met diensten als kabel of ADSL een vast ip-adres, dus je bent een makkelijk doelwit...
(ps: draai freesco op een apart systeem met 2 netwerkkaarten, dan kun je hardwarematig firewallen)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb een 486-er klaar staan hier met 2 netwerkkaarten erin allebei isa. hoe zou ik nu tewerk moeten gaan? en hoe kan ik het internet nou delen als de pc's elkaar alleen zien via windows??
Op woensdag 12 september 2001 15:58 schreef e-forze het volgende:
Een routertje zou je kunnen zien als een soort van proxy of hub (wat je wil) met freesco kun je de internet verbinding ook delen, maar dan zonder dat M$ product...:r
Je moet helemaal zelf weten wat je wil en doet, maar een tip van mij: zorg voor je beveiliging!!!
Er zijn namelijk van die debiele pubers die het nodig vinden om het Net te scannen op open poorten.
Zonder firewall heb je open poorten (hoe hard M$ ook schreeuwt dat ze dicht zijn) via VPN sta je op dit moment dus met 4 (!) pc's OPEN op internet...
Je hebt met diensten als kabel of ADSL een vast ip-adres, dus je bent een makkelijk doelwit...
(ps: draai freesco op een apart systeem met 2 netwerkkaarten, dan kun je hardwarematig firewallen)

...

Pagina: 1