Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JECA3
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-08-2024
Hallo,

Ik ben een leek heb een overzicht gemaakt van mijn stroomopwek en verbruik. Sommige informatie haal ik uit apps en sommige heb ik zelf berekend (bron staat onderaan). Ik heb 2 vragen:

1. Klopt wat hier in staat en met name de getallen in rood?
2. Hoe kan ik nu het best een soort impactanalyse maken wat de gevolgen gaan zijn van de afschaffing van de salderingsregeling?

Ik heb 19 zonnepanelen aan de oostzijde die tussen 08 uur en 3 uur vooral opwekken en vraag me af of het p termijn ook nuttig is om aan de andere kant ook te leggenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiPWnK88vmajyy1KSnOMRt2e_Ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1ksHbSXDb48aaum4DgrbguT.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JECA3 op 31-08-2024 10:09)

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:36

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@JECA3
1) Ja
2) Kan ik (ook voor mij) geen definitief plaatje bij bedenken.
Het afschaffen van de salderingsregeling in 2027? is een belangrijk puzzelstukje, maar niet het enigste.
TLV en TLK en wat er op dit moment nog aan extra kosten bij nieuwe contracten in rekening wordt gebracht spelen voorlopig ook een niet onbelangrijke rol. Je kan op verschillende manieren hier op inspelen.
In het "Themaforum: De Energierekening" vind je zeker relevante topics.

Trefwoorden voor mogelijke minimalisering van de negatieve impact: dynamische tarieven, thuisbatterijtje, domotica, etc.. . .
Als je de technische kant van een uitbreiding wil belichten (mogelijke opwek)
kan ik pvgis en pvcalc aanbevelen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:36

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@JECA3
1) Ja
2) Kan ik (ook voor mij) geen definitief plaatje bij bedenken.
Het afschaffen van de salderingsregeling in 2027? is een belangrijk puzzelstukje, maar niet het enigste.
TLV en TLK en wat er op dit moment nog aan extra kosten bij nieuwe contracten in rekening wordt gebracht spelen voorlopig ook een niet onbelangrijke rol. Je kan op verschillende manieren hier op inspelen.
In het "Themaforum: De Energierekening" vind je zeker relevante topics.

Trefwoorden voor mogelijke minimalisering van de negatieve impact: dynamische tarieven, thuisbatterijtje, domotica, etc.. . .
Als je de technische kant van een uitbreiding wil belichten (mogelijke opwek)
kan ik pvgis en pvcalc aanbevelen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights