Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKrutger47
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste allemaal. ik zit er weer aan te denken om een nieuwe gaming laptop aan te schaffen. En ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken aangezien ik niet meer al te uptodate ben met alle kennis om zonder hulp de juiste afweging te maken. Daarnaast duurt het ook niet meer al te lang voordat black friday en cyber monday weer langskomen. Ik wil alvast voorsorteren en kijken welke laptops ik in de gaten moet houden om de beste deal te scoren.

Wat ben je van plan.

Zoals eerder vermeld ben ik voornamelijk geïnteresseerd om te gamen met mijn laptop

Wat is je budget?

mijn budget zal waarschijnlijk zo rond de 1250 liggen (als absolute max) maar ik zou liever iets tussen de 1000-1100 uitgeven. als er echter betere opties zijn die net iets duurder zijn hoor ik deze graag want dan kan ik deze ook in gaten houden aangezien ik me laptop graag in de/een aanbieding wil kopen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

ja en nee, om eerlijk te zijn zal hij voornamelijk thuis blijven maar ik zal hem wel eens ergens mee naartoe nemen. maar gewicht enzo maken weinig uit voor mij. dus deze vraag is niet al te relevant

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

ik heb momenteel een laptop met een 15,6 inch scherm en dit is te klein. ik wil een groter formaat en ik denk dat 17 inch inderdaad perfecte maat is hiervoor. daarnaast lees ik verschillende berichten over de een RTX 4060 videokaart en dat deze net wel of net niet goed genoeg is voor wat zwaardere games. ik speel zelf niet de meest moderne games maar wel relatief zware games van zeg maar 6/7 jaar geleden. far cry, gta, total war games. dus een goede videokaart is wel een belangrijke voorkeur.

ik heb zelf al een beetje rond gekeken en twee laptops vallen het meest op

uitvoering: Erazer Defender P50 MD62587 NL

uitvoering: ASUS TUF Gaming A17 FA707NV-HX023W

wat ik graag zou willen weten is. zijn dit goede opties of zijn er nog andere opties waar ik van af moet weten.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en mochten jullie meer informatie willen hebben om me betere te helpen dan hoor ik het graag van jullie.

PS, ik heb nogal last van dyslexie en heb dit hopelijk een beetje in correct Nederlands neergezet

Beste antwoord (via AKrutger47 op 07-09-2024 14:50)

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-05 16:24
@AKrutger47 denk dat jou beide opties de beste keuzes zijn bij je budget. Kun je prima zwaardere games mee spelen, alleen niet op de hoogste settings.
De Asus heeft een iets snellere Ryzen en geheugen.
De Medion heeft een op papier beter scherm. Ook is de Medion makkelijker te upgraden. Vriend van mij heeft het model van vorig jaar (met 3060) en is er erg tevreden mee.
Succes met je keuze!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Is een sff pc niet beter in jouw geval?
Dan heb je de voordelen van pc (koeling, turbo, snelle gpu) , en de verplaatsbaarheid van een laptop.

Je mist een accu , maar niemand gamed op de accu, want dan ben je OF heel snel leeg OF je laptop zet de gpu op energiezuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

99ruud99 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:27:
Is een sff pc niet beter in jouw geval?
Dan heb je de voordelen van pc (koeling, turbo, snelle gpu) , en de verplaatsbaarheid van een laptop.

Je mist een accu , maar niemand gamed op de accu, want dan ben je OF heel snel leeg OF je laptop zet de gpu op energiezuinig.
Ik snap jouw punt, echter heb je dan vaak wel dezelfde mobiele hardware. Ik heb net door de pricewatch zitten bladeren, maar een beetje sff pc wat ook een goede videokaart heeft en RAM e.d. zitten snel ver boven budget.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
@AKrutger47 denk dat jou beide opties de beste keuzes zijn bij je budget. Kun je prima zwaardere games mee spelen, alleen niet op de hoogste settings.
De Asus heeft een iets snellere Ryzen en geheugen.
De Medion heeft een op papier beter scherm. Ook is de Medion makkelijker te upgraden. Vriend van mij heeft het model van vorig jaar (met 3060) en is er erg tevreden mee.
Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-05 00:25
Wel opletten en kijken naar de TDP van de GPU’s, je kunt een laptop rtx 4060 kopen die enorm geknepen is, terwijl een andere laptop met rtx 4060 de full power heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKrutger47
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt allemaal voor het reageren,

@Advizor ik denk dat een snellere ryzen en geheugen wel iets belangrijker is, dan een beter scherm aangezien ik niet echt shooters speel . of denk ik nu vanuit een verkeerde gedachtegang.

@Rietveldusa hoe kan ik als een leek dit simpel controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
AKrutger47 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:56:
Bedankt allemaal voor het reageren,

@Advizor ik denk dat een snellere ryzen en geheugen wel iets belangrijker is, dan een beter scherm aangezien ik niet echt shooters speel . of denk ik nu vanuit een verkeerde gedachtegang.

@Rietveldusa hoe kan ik als een leek dit simpel controleren
Tdp staat vaak bij de specificaties. Die van de Asus is max 140W en dat is het maximale. Prima dus. Van de Medion kan ik het helaas niet zo snel vinden, maar tegenwoordig zijn ze bijna allemaal op volledig vermogen.
De Medion is helaas intussen wel weer duurder geworden.

Als je het scherm dus niet super belangrijk vindt lijkt de Asus momenteel de beste keus.
Pagina: 1