Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
ik zit al tijdje lang te denken om een ip camera op batterij te kopen.
Reden? klinkt heel aantrekkelijk vanwege het super makkelijk te installeren is zonder geklooi met kabels, en daardoor ook lekker makkelijk te verplaatsen is.

Mijn oog ligt al tijdje op de tapo c425 en heeft een dikke accu van 300 dagen.
klinkt heel aantrekkelijk maar ik heb mijn twijfels.
De grootste reden dat mij tegenhoud is tevens ik erg twijfel aan de levensduur van de batterij.
Is het niet zo dat hete (zomers) en erg koude (winters) temperaturen een groot negatief invloed heeft op een batterij en hierdoor de levensduur hard onderuit gaat?

ik vraag mij af of zo'n accu van 300 dagen het wel paar jaar volhoud namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door mtsberk op 30-08-2024 22:46 ]

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt me erg sterk dat een camera 300 dagen in staat is om op HD resolutie te filmen. Als ik de reviews lees zijn die ook niet mals; 20% op een dag, en een app die niet helemaal duidelijk is over hoe er met je data wordt omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49
Kijk eens bij de recensies met 1 ster. De meeste klachten gaan over de batterij.
En 300 dagen is nog geen jaar, of je moet de camera maar een paar uur per dag gebruiken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een aantal Eufy camera’s op batterij. Ze doen het geen jaar op de batterij, maar kort nabij de geadverteerde 6 maanden doen ze wel, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid bewegingen. Ik ben zeer tevreden over deze camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is je doel met de camera?

Is hij bedoelt als bewakingscamera? Dan via kabel.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
wolly_a schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:57:
Ik heb zelf een aantal Eufy camera’s op batterij. Ze doen het geen jaar op de batterij, maar kort nabij de geadverteerde 6 maanden doen ze wel, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid bewegingen. Ik ben zeer tevreden over deze camera’s.
welke types? en hoeveel jaar gebruik je ze nu?

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
Umbrah schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:49:
en een app die niet helemaal duidelijk is over hoe er met je data wordt omgegaan.
dat doet geen 1 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mtsberk schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:38:
[...]

welke types? en hoeveel jaar gebruik je ze nu?
Eufycam 2 pro en 2C. De 2C camera’s heb ik nog niet zo lang, maar die doen het ook prima. Ze zijn iets goedkoper. De 2 pro heb ik nu bijna 2 jaar.

Eufy heeft nu ook camera’s met batterij en zonnepaneel. Mocht je tegen het opladen opzien, dan zou dat nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Goedkoop is Eufy overigens niet, maar kwaliteit mag wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 19:07
Ik heb vorige week 2 Tapo C425 opgehangen. Die in de tuin, waar nu flink bewogen wordt, staat nu op 65% vol. De oprit op 85%. Zal binnenkort wel minder intensief worden, dus 300 dagen, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
Euhm, sorry? Degelijke merken hebben een duidelijk dataverwerkings en privacy statement.
"Tapo" is er daar niet een van.
Pagina: 1