Laptop valt direct uit indien niet aangesloten op netsroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05:46
Beste Mensen,

Mijn nonkel heeft deze laptop:
uitvoering: Asus EeeBook X206HA X206HA-FD0050T-BE

Hij vroeg mij om hem te resetten, wat ik heb gedaan en alles werkt perfect, behalve de accu.
Tweakers vermeldt dat het apparaat een accu heeft (ik ben hier niet zeker over en heb het apparaat niet gebruikt voor te resetten)

Nochtans als ik de oplader er uit trek dan valt hij meteen uit, echt uit uit, niet dat zijn scherm uitvalt ofzo maar hij valt gewoon plat.

Wat kan ik hieraan doen?
Heeft de laptop echt een accu?

Alvast bedankt,
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Waar denk je anders dat die zijn energie vandaan haalt als die geen energie uit het stopcontact krijgt?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:25
LordSinclair schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:28:
Waar denk je anders dat die zijn energie vandaan haalt als die geen energie uit het stopcontact krijgt?
Nergens, daarom valt ie ook gelijk uit :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 18:30
Ja de laptop heeft echt een accu, een nogal kleine dat wel. Door de kleine accucapiciteit en de ouderdom van het apperaat, zeker als de laptop veel gebruikt is over de jaren is het waarschijnlijk dat de accu zo is versleten dat die niet meer genoeg stroom kan leveren. Je kan kijken of een lokale computerwinkel de accu voor je kan vervangen

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-09 16:51
BertDeDikkerd schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:27:
Beste Mensen,

Mijn nonkel heeft deze laptop:
uitvoering: Asus EeeBook X206HA X206HA-FD0050T-BE

Hij vroeg mij om hem te resetten, wat ik heb gedaan en alles werkt perfect, behalve de accu.
Tweakers vermeldt dat het apparaat een accu heeft (ik ben hier niet zeker over en heb het apparaat niet gebruikt voor te resetten)

Nochtans als ik de oplader er uit trek dan valt hij meteen uit, echt uit uit, niet dat zijn scherm uitvalt ofzo maar hij valt gewoon plat.

Wat kan ik hieraan doen?
Heeft de laptop echt een accu?

Alvast bedankt,
Mvg,
Je zou een batterij icoontje rechtsonderin moeten zien (naast het klokje) als hij een accu heeft.

Zeer waarschijnlijk dat de accu end-of-life is en niet meer oplaad.

Als ik dit zo lees
De laatst bekende laagste prijs was € 299,95 op maandag 8 januari 2018.
Dan vermoed ik dat hij minimaal 6 jaar oud is, dan is het opzich niet vreemd - ook gezien de prijs-range van dit dingetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Duke of Savage op 30-08-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05:46
Bedankt iedereen, de ouderdom zal het probleem zijn en hij zal wss end of life zijn.
Pagina: 1