W10 Pro Licentie van laptop naar desktop computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 14:47

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Hallo,

Ik heb diverse laptops met officiele Windows 10 Pro licenties erop.

Maar heb ook een normale computer gekocht (moederbord met Intel, RAM, videokaart etc).

Kan ik de Windows 10 Pro licentie van de laptop overzetten of over laten zetten op de normale computer zonder de volle pond voor een licentie te betalen?

En hoe werkt dat precies, ik heb dit nog niet eerder gehad.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via kujinshi op 02-09-2024 13:23)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
kujinshi schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:39:
Kan ik de Windows 10 Pro licentie van de laptop overzetten of over laten zetten op de normale computer zonder de volle pond voor een licentie te betalen?
Als die licentie oorspronkelijk bij de laptop zit is dit waarschijnlijk een oem licentie en die is niet overdraagbaar naar andere hardware (tenzij een zelfde model igv hw defect).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Als die licentie oorspronkelijk bij de laptop zit is dit waarschijnlijk een oem licentie en die is niet overdraagbaar naar andere hardware (tenzij een zelfde model igv hw defect).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Zie ook recente discussie hier wat betreft Windows OEM/Retail activatie en (goedkope) licenties:
[Windows 11] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:44
Hallo,

Ik heb diverse laptops met officiele Windows 10 Pro licenties erop.

Maar heb ook een normale computer gekocht (moederbord met Intel, RAM, videokaart etc).

En hoe werkt dat precies, ik heb dit nog niet eerder gehad.

Bedankt alvast!
Met een normale computer bedoel je dan zelfbouw of een merk computer ?

Zoals hier al vermeld is een oem licentie hardware gebonden dus kun je deze officieel niet overzetten naar een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je niet 1 licentie op 2 apparaten activeert werkt het mogelijk, je komt er snel genoeg achter of Microsoft het accepteert of niet. Ook kunnen natuurlijk er ook op een later moment achter komen, dus je loopt een risico. Het is mogelijk wel tegen de voorwaarden. Het is op eigen risico.

Ik heb zelf OEM Windows 7 Pro (van tweede hands hardware) licenties geupgrade naar Windows 10 Pro en gebruikt als VMs en op mijn eigen desktop(s) (los van de originele hardware). Misschien dat het formeel niet mag vanuit de licentie voorwaarden, maar die zaten er niet bij toen ik deze hardware over kocht (alleen de sticker zat op de hardware). MS heeft niet aangegeven dat het niet mocht en ziet deze licentie als legaal bij activiatie en als ik de status bekijk in windows. Dit is zeker 7-9 jaar geleden. Ik gebruik de licenties niet op de originele hardware, mogelijk heb ik die nog staan, geen idee.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:45

Marc H

- - Is wakker - -

De upgrade truuk met Windows 7 werkt niet meer, Microsoft heeft dat uitgezet.

Windows 10 naar Windows 11 werkt nog wel.

Ik zou een goedkope Windows 10 / 11 kopen voor een paar euro.

[ Voor 41% gewijzigd door Marc H op 02-09-2024 19:28 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Pagina: 1