Polymax kit verkleurt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 23:34
Ik heb deze kit een paar maanden geleden gekocht:

* Bison montagelijm en afdichtingskit Poly Max High Tack Express antraciet 425gr

Ik merk dat deze kit verkleurt als ik hem afstrijk met water en zeep. Er blijft een soort witte waas achter. Heb dit even getest en het gebeurt al als ik alleen met water afstrijk.

De grijze variant die ik vanzelfde merk heb doet dat niet. Is dit een producteigenschap? En wat kan ik als alternatief gebruiken om af te strijken. Of heb ik gewoon een slechte tube en kan ik een nieuwe kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 13:17
filipy23 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:56:
Ik heb deze kit een paar maanden geleden gekocht:

* Bison montagelijm en afdichtingskit Poly Max High Tack Express antraciet 425gr

Ik merk dat deze kit verkleurt als ik hem afstrijk met water en zeep. Er blijft een soort witte waas achter. Heb dit even getest en het gebeurt al als ik alleen met water afstrijk.

De grijze variant die ik vanzelfde merk heb doet dat niet. Is dit een producteigenschap? En wat kan ik als alternatief gebruiken om af te strijken. Of heb ik gewoon een slechte tube en kan ik een nieuwe kopen?
Hi Flippy!

Ik denk dat je de verkeerde toepassing hebt voor deze high tack. Dit is geen kit zoals een acrylaat of siliconen kit maar een "lijm" die je ook kunt gebruiken om zaken af te dichten, afstrijken zou moeten kunnen met zeep water waar geen citroen in zit!

"Wanneer de lijm onder water wordt toegepast, kan deze wit worden" Op de product pagina: https://www.bison.net/nl-...-tack-express-transparant

Mijn advies; pak een goede siliconen of acrylaat kit (afhankelijk waar je hem voor gebruikt) en gebruik de high tack om zaken vast te lijmen/monteren!