Nieuwe familiale wagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Hi!

Door onvoorziene omstandigheden ben ik op zoek naar een wagen die gebruikt zal worden om me van en naar school te brengen alsook dienst zal doen als grote/ruime gezinswagen.

Onze andere auto is een Skoda Yeti waar m'n vrouw niet van wil scheiden, dus de 2de dient ruimer te zijn dan de Yeti.

Ons gezin bestaat dus uit 2 volwassenen en 2 kids (7 en 6 jaar).

Daar dit een onvoorziene kost is die niet echt gelegen komt (we kregen eind vorig jaar te horen dat mijn vrouw terminaal ziek is) is ons budget beperkt. Het budget zal maximum ergens rond de 10.000€ zijn. Minder is beter.

We zoeken dus een degelijke, ruime (break/SUV/MPV) EN betrouwbare wagen. Sowieso diesel gezien de dagelijkse kilometers, automaat is tof maar moet niet.

Wagens die m'n interesse genieten:

- VW Passat Variant B6 of B7 (1.9TDI of 2.0TDI geen 1.6TDI)
- Volvo V70/XC70 met de 5cil diesel
- Volvo XC90 met de 5cil diesel
- VW Touareg R5 of V6 TDI
- Skoda Octavia/Superb (geen 1.6TDI)
- BMW 5 Touring (E61)
- Audi A6 Avant (C5 en C6)
- VW Touran
- VW Sharan
- VW Multivan/Caravelle (in dubbele cabine)
- ...

Ik ben geen Mercedes fan noch fan van de franse merken.

Ik zoek op wagens met max. 150.000km (hier geldt ook hoe minder hoe beter) en liefst met een onderhoudshistorie. Minimum vermogen van +-140pk.

De Touareg/XC90/Multivan/Caravelle/V70/XC70 mogen meer kilometers hebben, voor een overklaarbare reden denk ik dat deze de hogere kilometerstanden beter verwerken?!

Zijn er nog andere wagens die jullie te binnen schieten?

Iemand ervaring met deze modellen? Zaken waar ik op moet letten? Of nog beter, iemand iets te koop?

Ik weet dat bv. de Touareg en de XC90 het duurst zullen zijn qua onderhoud en verbruik. Maar die zijn vaak het goedkoopst te vinden, dan is het aan mij om eens de rekening te maken na hoeveel jaar de kosten meer zullen zijn dan de hogere aankoop van de andere modellen.

Alvast bedankt!

Gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Belgie? (Vanwege je dieselvoorkeur en bepaalde termen in de OP)

[ Voor 28% gewijzigd door Fr33z op 30-08-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:35
Ford Galaxy?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:23
Dit wordt weer zo'n eindeloos opsomtopic.

Gooi je wensen in www.autoscout24.be en kijk wat er bij jou in de buurt te koop is.
Heb je iets gevonden, dan kan je het hier altijd nog even verifiëren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:59

Coach4All

I'm a Coach 4 All

JukeboxBill schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:08:
Dit wordt weer zo'n eindeloos opsomtopic.

Gooi je wensen in www.autoscout24.be en kijk wat er bij jou in de buurt te koop is.
Heb je iets gevonden, dan kan je het hier altijd nog even verifiëren.
Inderdaad, https://www.autoscout24.b...detailsearch&ustate=N%2CU is 2 minuten werk....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vet om te zien dat autoscout in België een rating laat zien over de prijs, maar als je de TLD naar .nl verandert ineens niet meer, is dat hier in Nederland verboden ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
Ik ben woonachtig in België idd.

Autoscout24 alsook mobile.de/marktplaats/2de hands enz werden reeds geraadpleegd.

Zo kwam ik aan het lijstje die ik vernoemd heb.

Maar misschien zie ik er over het hoofd of heeft er iemand opmerkingen bij de wagens in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik hoop dat het niet verkeerd overkomt, maar terminaal klinkt als nog een aantal maanden?
Hebben jullie (grootse) plannen met de auto waarvoor je die ruimte nodig hebt?

2 kinderen naar school brengen kan in principe nog met een Kia Pikanto, of de Yeti.

Ga je inderdaad nog serieuze afstanden afleggen met het gezin en een hoop spullen, denk dan vooral aan het comfort van je vrouw, heeft ze bv fysieke beperkingen (hoge auto), of snel wagenziek, eventueel in combinatie met medicatie (comfortabele auto)?

Over Kia gesproken, Sportage/Sorento?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosj
Ze hebben niet echt een idee qua termijn (kan maanden zijn of maximum nog een aantal jaar).

Ik heb altijd firma wagens gehad (Audi/BMW/Mercedes/Renault/VW) en steeds het geluk gehad een grote wagen te hebben.

Ik mis de ruimte alsook het comfort, de Yeti is zeker geen slechte wagen maar is ietwat te klein als ik voorin zit en de kids achterin.

Ik bekijk zeker eens de KIA's! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:16
Swoosj schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:56:
Ik weet dat bv. de Touareg en de XC90 het duurst zullen zijn qua onderhoud en verbruik. Maar die zijn vaak het goedkoopst te vinden, dan is het aan mij om eens de rekening te maken na hoeveel jaar de kosten meer zullen zijn dan de hogere aankoop van de andere modellen.
Je berekening zal zeer waarschijnlijk niet ten gunste uitkomen van de Touareg en XC90. De stelregel is dat auto's die duur waren in aanschaf ook duur zijn in onderhoud. Er is vaak veel complexe techniek: er kan meer stuk en iets repareren kost vaak meer tijd en onderdelen zijn ook duurder. Een oudere auto zal ook doorgaans vaker iets stuk hebben - dat is vooral gedoe.

Dat kan het je prima waard zijn. De één wil vooral een dikke auto rijden voor weinig geld en neemt genoegen met meer gedoe en hogere onderhoudskosten. Maar je schrijft ook dat je nieuwe auto betrouwbaar moet zijn. Als je met betrouwbaar bedoelt dat je er weinig gedoe en weinig kosten aan hebt, dan kies je beter voor een jongere en technisch minder complexe auto.

Wellicht zijn dit wat interessante opties:

Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007
De Mitsubishi Outlander is een leuke SUV en kent bij de tweede generatie twee Franse broertjes. Bij de Citroen C-Crosser en Peugeot 4007 is het enige Franse deel de betrouwbare 2.2 HDI dieselmotor.
+ Betrouwbaar
+ Goedkoop
+ Fijne sterke dieselmotor
- Relatief oud
https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share

Toyota Verso
Niet de allerruimste maar een fijn rijdende degelijke MPV. De 2.0 diesel is betrouwbaar. De 2.2 met 170pk is dat niet.
+ Betrouwbaar
- Niet echt vlot

Mazda 6
Ziet er nog heel recent uit, rijdt heel fijn en betrouwbaarheid is ook in orde. De dealer kan voor 350 euro ook nog Carplay / Android Auto activeren.
+ Redelijk modern
+ Krachtige diesel 175pk
- Weinig aanbod
- Niet mega ruim
Pagina: 1